Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 30 wrz 2018, 19:17

fik pisze:
20 wrz 2018, 0:24
Na szybko wymyśliłem

a. wydłużenie 124 do WKD Raków przez Malowniczą, Muszkieterów, Leonidasa, Krakowiaków, Działkową (powrót Przedpolem) - choć pewnie nie do zgrania częstotliwości i tabor na obu końcówkach

b. 254 PRALKA - Szyszkowa - Jutrzenki - Łopuszańska - al. Krakowska - Lechicka - Radarowa - 1 Sierpnia - Żwirki - Trojdena - Pawińskiego - BANACHA (powrót prosto Żwirkami).
124 bym nie ruszał, ale skorzystał z Twojego pomysłu. W relacjach stricte dowozowych do tramajów/WKD autobus jest tam potrzebny. Ja bym to widział tak:

224 Okęcie - Mnineralna - Dzwonkowa - Szyszkowa - Rebusowa - Jutrzenki - WKD Raków
254 Okęcie - Malownicza - Muszkieterów - Leonidasa - Orzechowa - Łopuszańska - Al. Krakowska - Krakowiaków - Leonidasa - Muszkieterów - Malownicza - Okęcie

Trzeba wziąć pod uwagę, że Działkowa i Krakowiaków od Przedpola do Orzechowej nie nadają się na przyjęcie komunikacji miejskiej.

"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2018, 19:29

Dojazd Salomei do tramwajów na Okęciu jest pozbawiony sensu, bo to jest cofanie się (z WKD Salomea jest bliżej do ZP Hynka niż Pralki!), więc takie 224 jest na plaster - co najwyżej ułatwi dojazd do WKD, a nie przyniesie żadnej realnej wartości dodanej. Dokładnie ten sam problem ma Twoje 254 - dowozi mieszkańców zachodniego Okęcia do tego samego środka transportu, z którego już korzystają, i nigdzie ponad to. Tak więc ciężko stwierdzić, że skorzystałeś z mojego pomysłu, skoro dla obu rejonów wyciąłeś jego kluczowy aspekt :P
Kleszczu pisze:
30 wrz 2018, 19:17
Trzeba wziąć pod uwagę, że Działkowa i Krakowiaków od Przedpola do Orzechowej nie nadają się na przyjęcie komunikacji miejskiej.
2018, Warszawa, Polska, Unia Europejska, wyremontowanie kilkuset metrów ulicy jest działaniem przekraczającym możliwości najbogatszego miasta w kraju.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 30 wrz 2018, 19:35

fik pisze:
30 wrz 2018, 19:29
Dojazd Salomei do tramwajów na Okęciu jest pozbawiony sensu, bo to jest cofanie się (z WKD Salomea jest bliżej do ZP Hynka niż Pralki!), więc takie 224 jest na plaster - co najwyżej ułatwi dojazd do WKD, a nie przyniesie żadnej realnej wartości dodanej. Dokładnie ten sam problem ma Twoje 254 - dowozi mieszkańców zachodniego Okęcia do tego samego środka transportu, z którego już korzystają, i nigdzie ponad to. Tak więc ciężko stwierdzić, że skorzystałeś z mojego pomysłu, skoro dla obu rejonów wyciąłeś jego kluczowy aspekt :P
Dobrze, ale gdzie ma jeszcze takie 254 dowozić? Dowozi do tramwajów (czyli IMHO spełnia podstawą funkcję, bo ułatwia dostęp do szyny), punktów handlowych/usługowych, ratusza, kościoła. Gdzie dalej?
Kleszczu pisze:
30 wrz 2018, 19:17
Trzeba wziąć pod uwagę, że Działkowa i Krakowiaków od Przedpola do Orzechowej nie nadają się na przyjęcie komunikacji miejskiej.
2018, Warszawa, Polska, Unia Europejska, wyremontowanie kilkuset metrów ulicy jest działaniem przekraczającym możliwości najbogatszego miasta w kraju.
Panie, my tutaj te słupki usuniemy bo nie ma jak parkować #-o :wink:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2018, 19:42

Kleszczu pisze:
30 wrz 2018, 19:35
fik pisze:
30 wrz 2018, 19:29
Dojazd Salomei do tramwajów na Okęciu jest pozbawiony sensu, bo to jest cofanie się (z WKD Salomea jest bliżej do ZP Hynka niż Pralki!), więc takie 224 jest na plaster - co najwyżej ułatwi dojazd do WKD, a nie przyniesie żadnej realnej wartości dodanej. Dokładnie ten sam problem ma Twoje 254 - dowozi mieszkańców zachodniego Okęcia do tego samego środka transportu, z którego już korzystają, i nigdzie ponad to. Tak więc ciężko stwierdzić, że skorzystałeś z mojego pomysłu, skoro dla obu rejonów wyciąłeś jego kluczowy aspekt :P
Dobrze, ale gdzie ma jeszcze takie 254 dowozić? Dowozi do tramwajów (czyli IMHO spełnia podstawą funkcję, bo ułatwia dostęp do szyny), punktów handlowych/usługowych, ratusza, kościoła. Gdzie dalej?
No zgodnie z tym, co napisałem - do WKD, które jedzie do Centralnego 7 minut, a nie 21, jak tramwaj.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 30 wrz 2018, 19:52

fik pisze:
30 wrz 2018, 19:42
Kleszczu pisze:
30 wrz 2018, 19:35

Dobrze, ale gdzie ma jeszcze takie 254 dowozić? Dowozi do tramwajów (czyli IMHO spełnia podstawą funkcję, bo ułatwia dostęp do szyny), punktów handlowych/usługowych, ratusza, kościoła. Gdzie dalej?
No zgodnie z tym, co napisałem - do WKD, które jedzie do Centralnego 7 minut, a nie 21, jak tramwaj.
7 minut to WKD jedzie ze Śródmieścia do Reduty (wiem, bo korzystam regularnie). Ale stawiasz w gradacji wyżej dojazd od centrum niż zapewnienie potrzeb stricte lokalnych. To raz. Dwa - zapominasz o biurach, które radośnie powstały przy Orzechowej i które zacniej byłoby skomuinikować z ZP Hynka :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2018, 20:14

Pardą, faktycznie nie to "Warszawa R" :-). Ale wciąż jest to o wiele szybciej.
Kleszczu pisze:
30 wrz 2018, 19:52
Ale stawiasz w gradacji wyżej dojazd od centrum niż zapewnienie potrzeb stricte lokalnych. To raz.
OCZYWIŚCIE, że tak, i w ogóle nie widzę tutaj pola do dyskusji. Inaczej kończy się Wawrem.
Dwa - zapominasz o biurach, które radośnie powstały przy Orzechowej i które zacniej byłoby skomuinikować z ZP Hynka :-k
I pracownicy z tych biur wysiądą na Hynka z tramwaju, doczekają się cierpliwie na 254 jadące z innego (i odleglejszego) przystanku niż 189, wysiądą na rogu Krakowiaków i Orzechowej i cofną się do tyłu do swoich biurek, oszczędzając na całej operacji paręset metrów spaceru. Mam dziwne podejrzenie, że nie bałdzo. Jeśli chcesz, żeby ludzie przesiadli się na jeden przystanek, musisz naprawdę się postarać, bo inaczej dojście piesze wygra czasowo. Tak samo: w podróży z M2 na UW przesiadka na autobus jest raczej strategią przegrywającą, ale już z tramwaju w Jerozolimskich na ten sam ciąg południkowy - wyjściem rozsądnym. Zamiast więc wiązać zachodnie Okęcie wyłącznie z ciągiem Krakowskiej, warto powiązać również z ciągami odleglejszymi, dając więcej możliwości podróży. Dlatego uważam, że proponowane przeze mnie linie (liczba mnoga) dają rejonowi Orzechowej znacznie więcej, niż Twoja propozycja.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Stary Pingwin
Posty: 5829
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 30 wrz 2018, 21:02

Pamiętam, jak firma dla której jeździłem, wyniosła się z OSZ TW na Krakowiaków/Orzechowa, bo postawiła swój budynek. Ludzie z biura narzekali, jak królewna z bajki*.
Budynek był odsunięty od Krakowiaków, bo w planach było poszerzenie ulicy. Ja dla nich nie pracuję od 10 lat, w międzyczasie firma się zwinęła i sprzedała budynek , a Krakowiaków dalej straszy nawierzchnią.
*Za siedmioma górami, za siedmioma lasami żyła sobie piękna królewna. Pewnego ranka budzi się, rozgląda dookoła i myśli- o ku..a, jak ja mam wszędzie daleko.
miłośnik 13N

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 paź 2018, 10:05

fik pisze:
30 wrz 2018, 19:29
Dojazd Salomei do tramwajów na Okęciu jest pozbawiony sensu, bo to jest cofanie się (z WKD Salomea jest bliżej do ZP Hynka niż Pralki!), więc takie 224 jest na plaster - co najwyżej ułatwi dojazd do WKD, a nie przyniesie żadnej realnej wartości dodanej.
No to może to jest idealny moment, żeby wydłużyć po prostu 328.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 paź 2018, 10:11

Każdy moment jest idealny, aby 328 zlikwidować.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 paź 2018, 11:31

fik pisze:
03 paź 2018, 10:11
Każdy moment jest idealny, aby 328 zlikwidować.
Serio Instalatorów ma zostać na 228 co pół godziny nawet w godzinach szczytu? Uważam, że okoliczne blokowiska nie byłyby z tego zadowolone. Być może warto zastanowić się nad tym, gdzie powinna jechać linia z Instalatorów, ale na pewno nie likwidować wzmocnienia szczytowego. Ja widziałbym tam za jakiś czas nawet linię co 10 minut w godzinach szczytu. Po to, żeby zachęcić pasażerów do komunikacji miejskiej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 paź 2018, 11:47

Georg pisze:
03 paź 2018, 11:31
fik pisze:
03 paź 2018, 10:11
Każdy moment jest idealny, aby 328 zlikwidować.
Serio Instalatorów ma zostać na 228 co pół godziny nawet w godzinach szczytu?
Serio uważasz, że nie ma ŻADNEJ INNEJ OPCJI? Że to idiotyczne 328 znikąd donikąd jest jedynym sposobem na zapewnienie normalnej komunikacji na Instalatorów? Czy naprawdę KAŻDĄ wypowiedź trzeba obudować dziesiątkami dodatków, uwarunkowań, wszystkiego, bo inaczej okaże się, że najtrywialniejszy, najbanalniejszy skrót myślowy jest nie do zrozumienia?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 paź 2018, 11:53

Nie. Chciałem Cię zachęcić do rozwinięcia tego co napisałeś. Jaka powinna być trasa autobusu, który tam jeździ. O ile Popularna jest ok, to już w drugą stronę powinno być co innego. Pytanie: co. Przesiadka przy Rakowcu nie jest atrakcyjna.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 paź 2018, 12:14

Georg pisze:
03 paź 2018, 11:53
Nie. Chciałem Cię zachęcić do rozwinięcia tego co napisałeś. Jaka powinna być trasa autobusu, który tam jeździ. O ile Popularna jest ok, to już w drugą stronę powinno być co innego. Pytanie: co. Przesiadka przy Rakowcu nie jest atrakcyjna.
Z twojej wypowiedzi wprost wynika, że jesteś przekonany, że Instalatorów chcę zostawić na samym 228 (które też jest bzdurne i do niczego), więc sugerowałbym popracowanie nad formami zachęty.

I nie, Popularna nie jest OK.

I tak, pisałem już o tym, w jakiej relacji widzę linię na Instalatorów, zupełnie niedawno.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 03 paź 2018, 13:46

A ja bym tam widział linie ala 208. Popularna-Instalatów-Bakalarska- Borsucza (da radę tam przejechać?)- Instalatórów. Oczywiście na Alpino jednokierunkowo, co 10/15/15, by ludzi do niej zachęcić.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 paź 2018, 20:12

fik pisze:
03 paź 2018, 12:14
Georg pisze:
03 paź 2018, 11:53
Nie. Chciałem Cię zachęcić do rozwinięcia tego co napisałeś. Jaka powinna być trasa autobusu, który tam jeździ. O ile Popularna jest ok, to już w drugą stronę powinno być co innego. Pytanie: co. Przesiadka przy Rakowcu nie jest atrakcyjna.
Z twojej wypowiedzi wprost wynika, że jesteś przekonany, że Instalatorów chcę zostawić na samym 228 (które też jest bzdurne i do niczego), więc sugerowałbym popracowanie nad formami zachęty.

I nie, Popularna nie jest OK.

I tak, pisałem już o tym, w jakiej relacji widzę linię na Instalatorów, zupełnie niedawno.
Pisałeś o częstej linii na trasie Instalatorów - MRD. Ale trasa i częstotliwość to nie wszystko. Po co ma istnieć linia, która w szczycie będzie głównie stać w korkach?

ODPOWIEDZ