Przystanki na żądanie

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11090
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 lis 2017, 7:34

Autobus Czerwon pisze:Dlaczego tak właściwie przystanek Spacerowa funkcjonuje jako warunkowy dla linii 501, 519 i 522?
Na żądanie dodają i wtedy niby dalej jest przyspieszona, ale czasem się zatrzymuje.
Coś jak Dolna dla E-2. I wilk, i owca.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4327
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 lis 2017, 11:46

Czasem się zatrzymuje? Raczej przypadkiem bardziej niż epizodycznym jest to kiedy się nie zatrzymuje.

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 02 sie 2018, 21:01

Ja odnośnie odnażądowienia przystanków: przystanek Reymonta w Latchorzewie powinien być stały. Tak jak często bywam w Babicach i zawsze korzystam z 714 (jeśli nie muszę korzystać z 719, omijam ten ścisk szerokim łukiem), tak o żadnej porze dnia w weekend czy dzień roboczy nie widziałem, żeby ktoś nie wsiad lub nie wysiadł na tym przystanku. Jestem pewien, że gdyby przeprowadzono testy na tym przystanku, dużo więcej, niż 75% kursów by na nim stanęło. Biorąc pod uwagę stan taboru na 714, gdzie na szczęście dużo mniej, niż przed czerwcem, ale brak zapowiadania przystanków i/lub niedziałające przyciski dalej się zdarzają, a także znikome w skali dnia oszczędności z niezatrzymywania się na Reymonta, można by oszczędzić pasażerom machania i nerwowego rozglądania się, czy już nacisnąć przycisk, czy nie.

Mariusz98
Posty: 137
Rejestracja: 05 lis 2017, 20:18

Post autor: Mariusz98 » 02 sie 2018, 23:00

Ja jak jeżdżę 714 do/z Babic, to też zawsze widzę, że kilka osób wsiada/wysiada na tym przystanku, jednak ZTM pewnie ta zaobserwowana sytuacja nie obchodzi, poza tym, można by uzwyklić również Cmentarz.Często tam ktoś wsiada/wysiada ze starszych osób, po co mają się stresować czy dobrze nacisnęli Stop lub czy kierowca widzi, że machają.

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 17 wrz 2018, 17:18

Czy jest możliwe do ustalenia, kiedy powstał przystanek 4150-01-CENTRUM MODY "ND-Nadarzyn" (jako warunkowy), szosa krakowska, dla linii 703 obsługiwany w kierunku Okęcie?
W httm'ach z 19990621 jeszcze nie istnieje a w trasówce z 2000.09.20 już widnieje, a na Trasbusie nic niema o tym fakcie.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 489
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 27 paź 2018, 23:26

Według mnie następujące przystanki tramwajowe powinny być na żądanie:
  • Toruńska
  • NIK
  • Bohomolca
  • Las Bielański
  • Przy Agorze
  • Cmentarz Włoski
  • Konopacka

koval
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2018, 13:30

Post autor: koval » 28 paź 2018, 0:24

Krzysztof_J pisze:
27 paź 2018, 23:26
Według mnie na stepujące przystanki tramwajowe powinny być na żądanie:
  • Toruńska
  • NIK
  • Bohomolca
  • Las Bielański
  • Przy Agorze
  • Cmentarz Włoski
  • Konopacka
Moim zdaniem Toruńska jednak nie. W pobliżu jest centrum handlowe Factory i dużo osób tam wsiada/wysiada. Chyba że przystanek na żądanie w niedzielę bez handlu 😀😀😀

Jelcz4755
Posty: 150
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 28 paź 2018, 2:02

koval pisze:
28 paź 2018, 0:24
Chyba że przystanek na żądanie w niedzielę bez handlu
To chyba będzie za bardzo mylące :)

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 paź 2018, 10:02

Ja bym dorzucił jeszcze Staniewicką, Lipowczana, Budzińskiej-Tylickiej, Dyrekcję FSO, Faradaya, Odlewniczą. A jeśli chodzi o Bohomolca, to jest dylemat, czy trasę na Marymont wydłużyć, czy zlikwidować, ale czy na Konopackiej wymiana pasażerska jest tak mała, by Konopacka była NŻ?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3211
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 28 paź 2018, 10:14

To już bardziej przystanek Środkowa.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Łukasz
Posty: 11090
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 paź 2018, 10:30

Jaki tak naprawdę byłby zysk na tym? Jak to się ma do smart-sygnalizacji? Nie wszystkie przystanki są przy światłach, to prawda, ale zatrzymanie na kilka sekund na ciepłym guziku to ledwie kilka sekund zysku, przecież i tak trzeba by max. 20 km/h jechać, tramwaj nie zatrzymuje się tak szybko jak autobus, chyba.

Bardziej dałbym możliwość przejeżdżania przez każdy przystanek z prędkością 20km/h, jeśli nikogo na nim nie ma i w środku nikt nie stoi przy drzwiach.
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 489
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 28 paź 2018, 11:54

Yelonker pisze:
28 paź 2018, 10:02
Ja bym dorzucił jeszcze Staniewicką, Lipowczana, Budzińskiej-Tylickiej, Dyrekcję FSO, Faradaya, Odlewniczą. A jeśli chodzi o Bohomolca, to jest dylemat, czy trasę na Marymont wydłużyć, czy zlikwidować, ale czy na Konopackiej wymiana pasażerska jest tak mała, by Konopacka była NŻ?
O tych przystankach też myślałem, ale już wcześniej były wspomniane, więc nie chciałem powtarzać. A co do Konopackiej, to bardzo rzadko widziałem, żeby była tam wymiana pasażerska, w szczególności na przystanku w kierunku Czynszowej.
vernalisadonis pisze:
28 paź 2018, 10:14
To już bardziej przystanek Środkowa.
W przypadku tego przystanku to trzeba się w ogóle zastanowić nad sensem jego istnienia, zwłaszcza po przeniesieniu go z ul. Środkowej na Wileńską.
Łukasz pisze:
28 paź 2018, 10:30
Jaki tak naprawdę byłby zysk na tym? Jak to się ma do smart-sygnalizacji? Nie wszystkie przystanki są przy światłach, to prawda, ale zatrzymanie na kilka sekund na ciepłym guziku to ledwie kilka sekund zysku, przecież i tak trzeba by max. 20 km/h jechać, tramwaj nie zatrzymuje się tak szybko jak autobus, chyba.
Każde pominięcie przystanku na żądanie przez tramwaj raczej pozwoliłoby zaoszczędzić nie kilka, tylko kilkanaście sekund, ponieważ tramwaj potrzebuje z reguły więcej czasu na hamowanie i rozruch. Poza tym, są takie przystanki jak np. Bohomolca, Cmentarz Włoski, Las Bielański, które widać z daleka i są na prostym odcinku. Zresztą kierowca autobusu też raczej powinien zwolnić przed przystankiem na żądanie, że by móc się bezpiecznie zatrzymać, zwłaszcza w przypadku przystanków o słabej widoczności, np. Biblioteka Narodowa kier. Metro Pole Mokotowskie.
Łukasz pisze:
28 paź 2018, 10:30
Bardziej dałbym możliwość przejeżdżania przez każdy przystanek z prędkością 20km/h, jeśli nikogo na nim nie ma i w środku nikt nie stoi przy drzwiach.
Wtedy raczej na pewno dochodziłoby do sytuacji, że motorniczy kogoś nie zauważył i się nie zatrzymał.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27597
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 paź 2018, 13:00

Krzysztof_J pisze:
28 paź 2018, 11:54
O tych przystankach też myślałem, ale już wcześniej były wspomniane, więc nie chciałem powtarzać. A co do Konopackiej, to bardzo rzadko widziałem, żeby była tam wymiana pasażerska, w szczególności na przystanku w kierunku Czynszowej.
Oczywiście, że jest, ludzie normalnie z tego przystanku korzystają.

vernalisadonis pisze:
28 paź 2018, 10:14
To już bardziej przystanek Środkowa.
W przypadku tego przystanku to trzeba się w ogóle zastanowić nad sensem jego istnienia, zwłaszcza po przeniesieniu go z ul. Środkowej na Wileńską.
Na Środkowej wysiada zazwyczaj więcej osób niż na Czynszowej (in fact to wygląda tak, że na Środkowej zazwyczaj ktoś wysiada, a na Czynszowej tylko wsiada).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 28 paź 2018, 20:42

Biblioteka Narodowa również nie jest najpopularniejszym przystankiem.

Eryk683
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:16

Post autor: Eryk683 » 28 paź 2018, 22:38

Obowiązkowo Cmentarz Prawosławny jako na żądanie

ODPOWIEDZ