Na żądanie dodają i wtedy niby dalej jest przyspieszona, ale czasem się zatrzymuje.Autobus Czerwon pisze:Dlaczego tak właściwie przystanek Spacerowa funkcjonuje jako warunkowy dla linii 501, 519 i 522?
Coś jak Dolna dla E-2. I wilk, i owca.
Moderator: Wiliam
Na żądanie dodają i wtedy niby dalej jest przyspieszona, ale czasem się zatrzymuje.Autobus Czerwon pisze:Dlaczego tak właściwie przystanek Spacerowa funkcjonuje jako warunkowy dla linii 501, 519 i 522?
Moim zdaniem Toruńska jednak nie. W pobliżu jest centrum handlowe Factory i dużo osób tam wsiada/wysiada. Chyba że przystanek na żądanie w niedzielę bez handluKrzysztof_J pisze: ↑27 paź 2018, 23:26Według mnie na stepujące przystanki tramwajowe powinny być na żądanie:
- Toruńska
- NIK
- Bohomolca
- Las Bielański
- Przy Agorze
- Cmentarz Włoski
- Konopacka
O tych przystankach też myślałem, ale już wcześniej były wspomniane, więc nie chciałem powtarzać. A co do Konopackiej, to bardzo rzadko widziałem, żeby była tam wymiana pasażerska, w szczególności na przystanku w kierunku Czynszowej.Yelonker pisze: ↑28 paź 2018, 10:02Ja bym dorzucił jeszcze Staniewicką, Lipowczana, Budzińskiej-Tylickiej, Dyrekcję FSO, Faradaya, Odlewniczą. A jeśli chodzi o Bohomolca, to jest dylemat, czy trasę na Marymont wydłużyć, czy zlikwidować, ale czy na Konopackiej wymiana pasażerska jest tak mała, by Konopacka była NŻ?
W przypadku tego przystanku to trzeba się w ogóle zastanowić nad sensem jego istnienia, zwłaszcza po przeniesieniu go z ul. Środkowej na Wileńską.
Każde pominięcie przystanku na żądanie przez tramwaj raczej pozwoliłoby zaoszczędzić nie kilka, tylko kilkanaście sekund, ponieważ tramwaj potrzebuje z reguły więcej czasu na hamowanie i rozruch. Poza tym, są takie przystanki jak np. Bohomolca, Cmentarz Włoski, Las Bielański, które widać z daleka i są na prostym odcinku. Zresztą kierowca autobusu też raczej powinien zwolnić przed przystankiem na żądanie, że by móc się bezpiecznie zatrzymać, zwłaszcza w przypadku przystanków o słabej widoczności, np. Biblioteka Narodowa kier. Metro Pole Mokotowskie.Łukasz pisze: ↑28 paź 2018, 10:30Jaki tak naprawdę byłby zysk na tym? Jak to się ma do smart-sygnalizacji? Nie wszystkie przystanki są przy światłach, to prawda, ale zatrzymanie na kilka sekund na ciepłym guziku to ledwie kilka sekund zysku, przecież i tak trzeba by max. 20 km/h jechać, tramwaj nie zatrzymuje się tak szybko jak autobus, chyba.
Wtedy raczej na pewno dochodziłoby do sytuacji, że motorniczy kogoś nie zauważył i się nie zatrzymał.
Oczywiście, że jest, ludzie normalnie z tego przystanku korzystają.Krzysztof_J pisze: ↑28 paź 2018, 11:54O tych przystankach też myślałem, ale już wcześniej były wspomniane, więc nie chciałem powtarzać. A co do Konopackiej, to bardzo rzadko widziałem, żeby była tam wymiana pasażerska, w szczególności na przystanku w kierunku Czynszowej.
Na Środkowej wysiada zazwyczaj więcej osób niż na Czynszowej (in fact to wygląda tak, że na Środkowej zazwyczaj ktoś wysiada, a na Czynszowej tylko wsiada).W przypadku tego przystanku to trzeba się w ogóle zastanowić nad sensem jego istnienia, zwłaszcza po przeniesieniu go z ul. Środkowej na Wileńską.