Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 08 lis 2018, 14:52

ZTM poinformował o zmianach tras autobusów w związku z zamknięciem Lanciego:
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=2285&c=100&l=1
W sumie bez niespodzianek: 136 i 503 jednokierunkowo, 192 i 504 na wprost Stryjeńskich, może z wyjątkiem 195 które zakrańcowane zostanie przy metrze Natolin.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 lis 2018, 16:55

Ew. jak już przebąkuje to o zabraniu istniejącego pasa na buspas - co byłoby największym debilizmem w nowożytnej historii miasta
Bo? ~45 autobusów na godzinę nie zasługuje na swój pas, jeden z trzech? Puławska taka inna od Modlińskiej? To gdzie jest dość silny potok w Wawie, żeby zrobić buspas?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 08 lis 2018, 17:02

KwZ pisze:
08 lis 2018, 16:55
Ew. jak już przebąkuje to o zabraniu istniejącego pasa na buspas - co byłoby największym debilizmem w nowożytnej historii miasta
Bo? ~45 autobusów na godzinę nie zasługuje na swój pas, jeden z trzech? Puławska taka inna od Modlińskiej? To gdzie jest dość silny potok w Wawie, żeby zrobić buspas?
Buspas tam jak najbardziej jest potrzebny. Jako 4 pas w miejsce niewykorzystywanego pobocza.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 lis 2018, 18:43

Jako trzeci pas lepiej, bo zdławi trochę potok. Tylko musi być alternatywa. 709 jeszcze nią nie jest.
ŁK

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 08 lis 2018, 18:58

Rezerw w komunikacji na tym ciągu nie ma. Wiele więcej nie da się zrobić, bo już teraz autobusy jeżdżą często.
Dławienie potoku aut zatem nie ma sensu.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 08 lis 2018, 19:51

Będą jeździły częściej, jeżeli będą jeździły regularnie i nie stały w korku. Czyt. po buspasie.
A zresztą, argument dupa. Autobusy i tak mogą jeździć częściej XD
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 lis 2018, 20:22

Maks dla autobusów jest powyżej 45 kursów/h i to bez separacji potoków na linie przyspieszone. Na Saskiej doliczyłem się 83(!!), ale to imo za dużo (plus dochodzą światła ograniczające przepustowość). Swoją drogą można byłoby sobie wyobrazić linię przyspieszoną / podmiejskiego ekspresa z Piaseczna, potok jest skupiony (prawie wszyscy do św. Metra) i jest gdzie się rozpędzić.

A tak w ogóle to kolej...
BJ pisze:
08 lis 2018, 18:58
Rezerw w komunikacji na tym ciągu nie ma. Wiele więcej nie da się zrobić, bo już teraz autobusy jeżdżą często.
Dławienie potoku aut zatem nie ma sensu.
Dławienie potoku ma sens nie z punktu widzenia Piaseczna, dla którego samochód jest wygodny, tylko z punktu widzenia Warszawy, która nie chce stać w korkach samochodów przyjezdnych.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Georg
Posty: 6017
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 lis 2018, 21:15

KwZ pisze:
08 lis 2018, 20:22
Maks dla autobusów jest powyżej 45 kursów/h
Czy mógłbyś podać jakieś źródło tej informacji?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 lis 2018, 22:36

KwZ pisze:
08 lis 2018, 20:22
A tak w ogóle to kolej...
No właśnie - dyskusja jest trochę oparta na fałszywych założeniach, bowiem perspektywy na poprawę oferty kolejowej z Piaseczna jak najbardziej są, włącznie z tym, że jest już podpisana umowa na zakup taboru przez SKM na tę trasę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 lis 2018, 10:22

Georg pisze:
08 lis 2018, 21:15
KwZ pisze:
08 lis 2018, 20:22
Maks dla autobusów jest powyżej 45 kursów/h
Czy mógłbyś podać jakieś źródło tej informacji?
Rzeczywistość. Są miejsca, gdzie jest więcej i to działa. Przedmówcy chodziło o to, że 45 kursów/h to nie jest maks, bo maks jest wyraźnie powyżej tej wartości.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 lis 2018, 12:58

Bastian pisze:
09 lis 2018, 10:22
Georg pisze:
08 lis 2018, 21:15

Czy mógłbyś podać jakieś źródło tej informacji?
Rzeczywistość. Są miejsca, gdzie jest więcej i to działa. Przedmówcy chodziło o to, że 45 kursów/h to nie jest maks, bo maks jest wyraźnie powyżej tej wartości.
Pewnym źródłem jest zdanie następne, gdzie wskazuję takie miejsce w Warszawie, dowód poprzez przykład. Przykładów byłoby więcej, dawne Tarchodwory, zamknięcie W-Z. Z Centrum 06 w kierunku DwC między 7:00 a 8:00 odjeżdżają 73 autobusy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 09 lis 2018, 16:20

KwZ pisze:
08 lis 2018, 20:22
BJ pisze:
08 lis 2018, 18:58
Rezerw w komunikacji na tym ciągu nie ma. Wiele więcej nie da się zrobić, bo już teraz autobusy jeżdżą często.
Dławienie potoku aut zatem nie ma sensu.
Dławienie potoku ma sens nie z punktu widzenia Piaseczna, dla którego samochód jest wygodny, tylko z punktu widzenia Warszawy, która nie chce stać w korkach samochodów przyjezdnych.
Zapomniałeś o skromniutkim, 10-km odcinku Puławskiej od granic miasta do MW. Wzdłuż tego odcinka mieszka masa ludzi.
I wszystkich nie wepchniesz do autobusów i tym bardziej nie na 2 pasy Puławskiej bez totalnego paraliżu.
Ja wiem, że idea może być inna, ale praktyka jest inna.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 lis 2018, 20:04

Przeciwnicy buspasa na TŁ mówili mniej więcej to samo. A jednak buspasa jest, działa i nikomu do głowy nie przychodzi myśleć o jego likwidacji (zwłaszcza po traumie objazdow spalonego mostu).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Matt Cubis
Posty: 468
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 10 lis 2018, 0:42

kocur pisze:
08 lis 2018, 14:52
ZTM poinformował o zmianach tras autobusów w związku z zamknięciem Lanciego:
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=2285&c=100&l=1
W sumie bez niespodzianek: 136 i 503 jednokierunkowo, 192 i 504 na wprost Stryjeńskich, może z wyjątkiem 195 które zakrańcowane zostanie przy metrze Natolin.
Teraz przyjrzałem się mapce i mam pytanie: dlaczego 192 jedzie prosto Dereniową zamiast tak jak dotychczas, przez Metro Imilein Cynamonową? :-k

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 lis 2018, 7:15

pawcio pisze:
09 lis 2018, 20:04
Przeciwnicy buspasa na TŁ mówili mniej więcej to samo. A jednak buspasa jest, działa i nikomu do głowy nie przychodzi myśleć o jego likwidacji (zwłaszcza po traumie objazdow spalonego mostu).
Ja wskazywałem Modlińską, która ma podobną funkcję dowożenia sypialni do centrum.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ