Tramwaje na świecie
Moderator: JacekM
Ale Wam ta Halinka Mirowska wyemigrowała...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 4448
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Dzisiaj w Pradze Rada Miejska podjęła decyzję o powrocie tramwajów na Václavské náměstí, łącząc istniejące trasy tramwajowe: obok Muzeum i u zbiegu ulic Vodičkova i Jindřišská. Projekt opracowywany będzie w tym roku przez firmę komunikacyjną (DPP), prace zaczną się za 2 lata i skończą w 2022 roku. Warto wspomnieć że po obecnym deptaku tramwaje już jeździły, lecz zostały zlikwidowane w 1980 roku. To co, kiedy powrót tramwajów na Krakowskie Przedmieście? 

- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27025
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zanim ktoś zacznie marudzić, że "w Pradze w 5 lat zrobią" nadmienię, że od kolegi z DPP słyszalem o pomyśle już co najmniej w zeszłym roku, więc sądzę, że pewne dokumenty (może nawet decyzja środowiskowa) już powstały, a decyzja Rady Miasta jest zielonym światłem dla fazy realizacji.
Co nie zmienia faktu, że to cieszy - może układ linii w śródmieściu Pragi będzie trochę bardziej logiczny.
Co nie zmienia faktu, że to cieszy - może układ linii w śródmieściu Pragi będzie trochę bardziej logiczny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Krzysztof_J
- Posty: 516
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Dzisiaj otwarto trasę tramwajową w Newcastle w Australii. Jej długość wynosi 2,7 km i jest obsługiwana sześcioma wagonami.
Warto zauważyć, że jest to linia ciekawa z punktu widzenia koncepcji zasilania.Krzysztof_J pisze: ↑18 lut 2019, 21:49Dzisiaj otwarto trasę tramwajową w Newcastle w Australii. Jej długość wynosi 2,7 km i jest obsługiwana sześcioma wagonami.
https://www.facebook.com/tramwaje.warsz ... &__tn__=-R
Przed kilkoma dniami otwarto nową sieć tramwajową, tym razem we Francji, co ciekawe przed kilkoma laty po mieście jeździły autobusy, posiadające pantografy. Jednak czy ja dobrze rozumiem, że 19km sieć zbudowano w zaledwie 2 lata?
Przed kilkoma dniami otwarto nową sieć tramwajową, tym razem we Francji, co ciekawe przed kilkoma laty po mieście jeździły autobusy, posiadające pantografy. Jednak czy ja dobrze rozumiem, że 19km sieć zbudowano w zaledwie 2 lata?

Po Caen jeździło coś w tym stylu:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _Nancy.jpg
Ni pies to ni wydra.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _Nancy.jpg
Ni pies to ni wydra.

Francuzi nazywają takie coś Tramway sur pneus, tramwaj na oponach.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27025
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Moim zdaniem jest to trolejbus prowadzony. Szyny nie pełnią w nim funkcji przeniesienia napędu, jedynie prowadzenie (i biegun powrotny), a to różnica zasadnicza moim zdaniem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jakie zalety daje prowadzenie trolejbusa? Kierowca ma łatwiej, bo o jeden mniej stopni swobody do kierowania (można zrezygnować z kierownicy), ale to zaleta okołozerowa. Może wręcz wada, bo nie można ominąć zawalidrogi bądź dziury w jezdni.
Na podlinkowanym zdjęciu pantograf i sieć są dwubiegunowe, więc i biegun w szynie jest niepotrzebny.
Na podlinkowanym zdjęciu pantograf i sieć są dwubiegunowe, więc i biegun w szynie jest niepotrzebny.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Z tego co kiedyś patrzyłem, to one chyba mają możliwość zjechania z trasy i ominięcia problemu.KwZ pisze: ↑05 sie 2019, 23:00Jakie zalety daje prowadzenie trolejbusa? Kierowca ma łatwiej, bo o jeden mniej stopni swobody do kierowania (można zrezygnować z kierownicy), ale to zaleta okołozerowa. Może wręcz wada, bo nie można ominąć zawalidrogi bądź dziury w jezdni.
Na podlinkowanym zdjęciu pantograf i sieć są dwubiegunowe, więc i biegun w szynie jest niepotrzebny.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Krzysztof_J
- Posty: 516
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
W Kalkucie skrócą wagony tramwajowe, ponieważ rzekomo powodują korki: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62467.html
Oni mają tyle ludzi, że mogą te wagony i na 4 podzielić i każdy prowadzić osobno.
ŁK
Po Caen przyszedł czas na konwersję "track-guided trolleybus (TVR)" w tramwaj w kolejnym francuskim mieście: Nancy.
https://www.urban-transport-magazine.co ... n-tramway/
Jeszcze w tym roku mają rozpocząć się prace budowlane, a w przyszłym ma być wstrzymany ruch autobusów pod drutem.
Pierwszy odcinek nowej sieci tramwajowej ma być uruchomiony w 2023, kolejny ("The very steep section from Vélodrome to Brabois/hépital") w 2026, a ostatnia odnoga w 2028.
Spodziewa się podwojenia liczby pasażerów (obecnie 45k w DP).

https://www.urban-transport-magazine.co ... n-tramway/
Jeszcze w tym roku mają rozpocząć się prace budowlane, a w przyszłym ma być wstrzymany ruch autobusów pod drutem.
Pierwszy odcinek nowej sieci tramwajowej ma być uruchomiony w 2023, kolejny ("The very steep section from Vélodrome to Brabois/hépital") w 2026, a ostatnia odnoga w 2028.
Spodziewa się podwojenia liczby pasażerów (obecnie 45k w DP).
"track-guided trolleybus (TVR)"
