Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 sty 2019, 12:27

Jak Arriva może podpisać umowę z MANem, jeśli sama nie podpisała umowy na świadczenie usług?

piorunus
Posty: 255
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 12 sty 2019, 20:54

MJ pisze:
12 sty 2019, 12:18
Wiadomo na jakim etapie jest kontrakt na 50 przegubów, który wygrała Arriva? Podpisali już umowę z MANem?
Coś się w temacie dzieje i wygląda na przeciągające się uzgodnienia przed podpisaniem umowy. Aczkolwiek ZTM i Arrivie zbytnio się nie śpieszy.
ashir pisze:
12 sty 2019, 12:27
Jak Arriva może podpisać umowę z MANem, jeśli sama nie podpisała umowy na świadczenie usług?
Ale to jest możliwe i powiem, że Arriva już nieraz tak robiła :P

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 12 sty 2019, 23:12

Zresztą kto im broni podpisać umowę przedwstępną z realizacją uzależnioną od podpisania kontraktu? Tak żeby zabezpieczyć sobie cenę i pozwolić MAN-owi zaplanować zamowienie w cyklu produkcji

piorunus
Posty: 255
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 13 sty 2019, 11:18

Otóż to. Choć w tym przypadku jeżeli taka umowa była to z informacji, które do mnie dochodzą wynika, że jest ona już nieaktualna / niewiążąca.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 sty 2019, 11:23

px33 pisze:
12 sty 2019, 23:12
Zresztą kto im broni podpisać umowę przedwstępną z realizacją uzależnioną od podpisania kontraktu? Tak żeby zabezpieczyć sobie cenę i pozwolić MAN-owi zaplanować zamowienie w cyklu produkcji
Co taka umowa miałaby w tej sytuacji dać? Jak można zaplanować cykl produkcji w tej sytuacji? Przecież te autobusy mogły być wyprodukowane razem z tymi dla MZA (a nawet wcześniej), ale wyszło inaczej. Jak wielomiesięczne przesunięcie w produkcji ma nie wpłynąć na cenę? :roll:

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 13 sty 2019, 12:14

MAN-owi pewność (zapewne zagwarantowaną obustronnymi karami), że przewoźnik kupi autobusy od nich a nie od kogoś innego, przewoźnikowi pewność że MAN będzie chciał i mógł takie autobusy wyprodukować. I na podstawie tego MAN może sobie oszacować ryzyko i na podstawie tego np. zamówić/zarezerwować części, zacząć produkować szkielety a w ekstremalnej opcji całe pojazdy (nie żeby im się to nie zdarzało :P ). Gdyby wszystko się sypnęło to i tak w którymś momencie zużyliby te części, a gdyby nie to mogliby szybciej dostarczyć pojazdy i dostać za nie hajs.

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 sty 2019, 13:19

No właśnie dlaczego MAN? Ponoć to że Arriva ( inni przewoźnicy zaproponowali również ten wóz) to nie znaczy że MAN zostanie wybrany do obsługi tego przetargu. Ponoć Otokar z wozem 18m strasznie jest napalony na zgarniecie tego przetargu. Trochę to dziwne ale czy to możliwe aby inny producent wziął te 50 brygad?

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 13 sty 2019, 13:35

Jurand pisze:
13 sty 2019, 13:19
Trochę to dziwne ale czy to możliwe aby inny producent wziął te 50 brygad?
Tak, wystarczy że spełni wszystkie wymagania SIWZ.

piorunus
Posty: 255
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 13 sty 2019, 14:12

Jurand pisze:
13 sty 2019, 13:19
Ponoć Otokar z wozem 18m strasznie jest napalony na zgarniecie tego przetargu. Trochę to dziwne ale czy to możliwe aby inny producent wziął te 50 brygad?
Arriva rozmawiała już poza MAN-em z czterema innymi dostawcami / dilerami autobusów. Z tego grona wypadła już Scania, która odpuściła ze względu na brak / niemożność wprowadzenia do gazowego Citywide'a 18 jednego z rozwiązania wymaganego przez ZTM.

marco_wawa
Posty: 152
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 14 sty 2019, 8:52

A podpiszą ten kontrakt w bliższej lub dalszej przyszłości? :D

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2224
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 14 sty 2019, 22:10

piorunus pisze:
13 sty 2019, 14:12
Jurand pisze:
13 sty 2019, 13:19
Ponoć Otokar z wozem 18m strasznie jest napalony na zgarniecie tego przetargu. Trochę to dziwne ale czy to możliwe aby inny producent wziął te 50 brygad?
Arriva rozmawiała już poza MAN-em z czterema innymi dostawcami / dilerami autobusów. Z tego grona wypadła już Scania, która odpuściła ze względu na brak / niemożność wprowadzenia do gazowego Citywide'a 18 jednego z rozwiązania wymaganego przez ZTM.
A jakie to były marki?

piorunus
Posty: 255
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 21 sty 2019, 12:10

Teraz to już chyba nie jest istotne. Ptaszki ćwierkają, że dogadali się z Solarisem. Dostawa III kwartał 2019 r. Czyli w sumie można mniej więcej typować termin podpisania umowy z ZTM.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 sty 2019, 12:45

Rozumiem, że w ostatnim czasie był to jedyny powód nie podpisania umowy? Czy w takiej sytuacji ZTM mógłby (gdyby jak zwykle nie był dobroduszny) wezwać Arrivę do podpisania umowy w określonym terminie? A w przypadku odmowy podpisać umowę z następną firmą w kolejności (oczywiście w przypadku spełniania SIWZ)? Analogicznie jak zrobiono w Krakowie z Pesą. Czy takie działania ze strony ZTM nie mają miana nieuczciwych (≠nielegalnych) praktyk? Czy czas od 20 do 30 tygodni na przygotowanie się do realizacji umowy, nie jest w tej sytuacji tylko teoretyczny? Co z rentownością kontraktów mocno opóźnionych?

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2224
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 21 sty 2019, 13:46

ashir pisze:
21 sty 2019, 12:45
Rozumiem, że w ostatnim czasie był to jedyny powód nie podpisania umowy? Czy w takiej sytuacji ZTM mógłby (gdyby jak zwykle nie był dobroduszny) wezwać Arrivę do podpisania umowy w określonym terminie? A w przypadku odmowy podpisać umowę z następną firmą w kolejności (oczywiście w przypadku spełniania SIWZ)? Analogicznie jak zrobiono w Krakowie z Pesą. Czy takie działania ze strony ZTM nie mają miana nieuczciwych (≠nielegalnych) praktyk? Czy czas od 20 do 30 tygodni na przygotowanie się do realizacji umowy, nie jest w tej sytuacji tylko teoretyczny? Co z rentownością kontraktów mocno opóźnionych?
Bezwzględu na to jaki przewoźnik teraz by przejął ten kontrakt to i tak producent szybciej nie wyprodukuje autobusów. Także nie wiem co by dała zmiana przewoźnika.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 21 sty 2019, 16:53

ashir pisze:
21 sty 2019, 12:45
A w przypadku odmowy podpisać umowę z następną firmą w kolejności (oczywiście w przypadku spełniania SIWZ)?
Najpierw jeszcze oferty innych firm muszą być jeszcze ważne :wink:

ODPOWIEDZ