Spokojnie, na razie sobie dyskutujemy i każdy uważa co innego .Tylko my tu próbujemy rozwiązać problem "co po podmianie 188 na 143/151?".
A od tego w kilka dni postowania udało się:
- zaproponować wycięcie połowy kursów na całej długości Żwirek (dla okolic Rakowca 188 i 504, w zamian tylko jedna linia na TŁ* i wzmocnione lekko 175 więc tylko trochę mniej, jednak między Rakowcem a Sasanki zamiast 188 i 504 proponuje się tu tylko niewielkie wzmocnienie 175)
* - choć i tu pojawił się pomysł odcięcia tego od Rakowca przez obsługę Banacha, ot by dublować 15
- zaproponować likwidację relacji kampus UW/Rakowiec-Służewiec przez Marynarską
- zaproponować jeszcze bardziej podatne na opóźnienia linie (128 przez pół miasta)
Załóżmy, że 175 jeździłoby co [5/10/10], 128 co [10/10/15] a 151 co [12/20/20] (tyle co teraz).
Na Żwirkach mamy:
od lotniska - obecnie: 175 [15/20/20] + 188 [10-15/20/20] + 504 [10/15/20], razem 14-16 / 10 / 9 kursów/h.
Proponuję: 175 [6/10/10], od Novotelu 151 [15/20/20], razem 14 / 9 / 9 kursów/h - powiedzmy, że fik mnie przekonał do reformy 154 przy okazji.
(dochodzą 141 i 228, których nie liczę)
Między Novotelem a Sasanki (1,5 przystanku) i dalej na Marynarską - faktycznie mniej kursów oraz ścięcie relacji.
Banacha-Szpital - DwC:
Obecnie: 128 [7,5/10/20?!] + 175 [15/20/20] + 504 [10/15/20], razem 18 / 13 / 9 kursów/h.
Proponuję: 128 [10/10/15] + 175 [5/10/10], razem 18 / 12 / 10 kursów/h.
Oraz 151 [12/20/20] za 188 [10-15/20/20].
Na skręcie pod Palmą:
Obecnie: 128 + 175, razem 12/9/6 kursów/h.
Proponuję: 175, 12/6/6 kursów/h. Fik tu proponuje 127 co [15/15/20], czyli 2-3 razy mniej.
Można się jeszcze zastanowić, może koordynacja w DS 128 i 175 co 12 min każde by wyszła?
Czemu nie dla jednej linii? Pewnie by nie przeszło przez inżyniera ruchu, bo tam są tramy, ale należy liczyć kursy. Przy samym 504 co [10/15/20] i przyjmując 120 os./wz mamy 720 os./h. Pas samochodów przy 40% zielonego (na pewno dla Towarowej jest poniżej 50%) i 1800 poj/h teoretycznej przepustowości mamy 720 poj/h = 950 os./h. Niby trochę brakuje, ale powinniśmy priorytetyzować zbiorkom. Albo: dorzucić jedną linię (np. 159), ale na pewno nie jest tak, że 128+175+504 to za mało.Dla jednej linii? Jeśli już tworzyć buspas w tym miejscu to nawet obecne 128+175+504 to mało. Poza tym ze zmianami w Towarowej wstrzymałbym się do remontu bo i tak się wszystko rozgrzebie tam (oby przy przebudowie średnicy), po nim można przesuwać wszystko do RD