Jednorazowy wybryk, czy KM wreszcie się ugieło pod skargami na profilu FB?
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Moderator: JacekM
Bez przesady, myślę ze na słonecznym po Openerze jest podobna skala uszkodzeń i jakoś nikt takich wagonów nie odstawia.WojtekE65 pisze: ↑12 lip 2019, 8:51Na jakiś czas od 31 lipca należy się pożegnać z ośmioma piętrusami.
Ile trwa przeciętnie doprowadzenie do normalnego stanu wagonów po takich klientach?
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 92709.html
Puszczanie jednego typu taboru na daną linie nie jest głupie. Można na przykład ułożyć rozkład pod wyższe przyspieszenia nowych pojazdów. No i łatwiej jest podmieniać pojazdy w przypadku awarii.zxcvbnm pisze: ↑14 lip 2019, 22:22Dobra, ja trochę zacznę niemiłymi słowami o KM, ale pewnej kwestii nie jestem w stanie zrozumieć - polityki taborowej.
1. KM-y mówią - do Dęblina, czy Radomia po modernizacji do 160 km/h nie będzie nowych składów - kwestia dofinansowania - ok. Zrozumiała sprawa. Tylko dlaczego biorą 6 składów z finansowania regionalnego na linię R9 (71 składów - 6 5czł z regionalnego, 51 5czł CUPT), gdzie takowe składy już jeżdżą? Mało tego, przewiduje się 2 kontrakty, drugi to 15 składów do Modlina. Pytanie jaki jest cel pchania takiej ilości nowego taboru kosztem innych linii? Nie zdziwię się jeśli po modernizacji do Dęblina pojadą sobie EN57A...
2. Co jest ważniejsze - przewozy w obrębie regionu, czy komercyjne przyśpieszone? Generalnie KM-om ciągle brakuje taboru, a 6 wagonów piętrowych jakby nie patrzeć idzie w trasę... Równie dobrze mogłyby to być EN57AKM/AL.
Taboru brakuje aż tak, że w newralgicznych godzinach pociągi są co 40-50 minut, a w środku dnia co 20. Bardziej to rozkład układany pod kolejarzy.....
Nie, no pewnie. Niech będą lepsi i gorsi. Lepsi w nowoczesnych, gorsi w leciwych EN. Podmiana w KM? Tiaaaa....
A to nie będzie tak, że z linii do Tłuszcza będzie musiała zniknąć masa ALi, bo tam będą nowe?Paweł D. pisze:Taboru brakuje aż tak, że w newralgicznych godzinach pociągi są co 40-50 minut, a w środku dnia co 20. Bardziej to rozkład układany pod kolejarzy.....Nie, no pewnie. Niech będą lepsi i gorsi. Lepsi w nowoczesnych, gorsi w leciwych EN. Podmiana w KM? Tiaaaa....