Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
To może 191 na Torwar?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
191 na Torwarze jedzie po tramwaju od BW20 do De Palmy, a na dodatek nie daje żadnej ciekawej bezpośredniości, bo 187. M2 zabije praktycznie wszystkie możliwe krańce na Woli dla tak poprowadzonej linii, więc opcje są dwie: linia z Siekierek na Centralny, o której marudzę od chyba dekady, albo 180 na Torwarze z megamocnym 131 na Wilanów i wzmocnieniem 116 też.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Nie wiem, dla mnie to nie jest jakieś jasne wszystko. Abstrahując od ursuskiej końcówki 191, to jednak na Ochotę są 178, 187 i 517. Gdzieś były jakieś pomysły na to, żeby 187 przejęło część 167 - 187 przy tej częstotliwości na pewno ma rezerwy realizowane choćby przez zwiększenie tejże. Dodatkowo 157 nie może działać dobrze i na Bialobrzeskiej, i na Żelaznej.
No a ogólnie to się zgadzam, że stacje otworzą, a trasy zmienią za 10 lat.
No a ogólnie to się zgadzam, że stacje otworzą, a trasy zmienią za 10 lat.
ŁK
Buspas na Prymasa to dobra wiadomość. Lepiej późno niż później - powinien być otwarty razem z równoległą trasą S8 Konotopa - most Gdański.
Pytanie, czy wtedy nie wymienić ursuskich części tras i częstotliwości 178 [10/15/30, połowa tylko do Daszyniaka] i 191 [7,5/10/10] z założeniem, że od wtedy dojazd starego Ursusa do szyny to będzie oznaczać M2 na Daszyniaku a nie tram na Bitwy.
Pytanie, czy wtedy nie wymienić ursuskich części tras i częstotliwości 178 [10/15/30, połowa tylko do Daszyniaka] i 191 [7,5/10/10] z założeniem, że od wtedy dojazd starego Ursusa do szyny to będzie oznaczać M2 na Daszyniaku a nie tram na Bitwy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Jak dla mnie 517 może jeździć do MRD, tylko pewnie trzeba byłoby poczekać na pętlę Wronia; albo nawet i do DwC na peron po 109.
Zastanawiam się dalej, czy przekierowanie tego potoku nie dałoby podstaw do wymiany tramwajów na Ochocie: 7, 25 do Banacha, 1 na Okęcie Pralkę.
Zastanawiam się dalej, czy przekierowanie tego potoku nie dałoby podstaw do wymiany tramwajów na Ochocie: 7, 25 do Banacha, 1 na Okęcie Pralkę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Ktoś czekający w Starym Ursusie (przykładowo na Dzieci Warszawy) na autobus do centrum może czekać na 191 (+ 7/9/25 z Bitwy/pl. Narutowicza/Och-Teatru) lub 517 bezpośrednio. Zatem interesuje go 8/6/6 kursów 191 + 8-4/3/3 kursy 517. Częstsze ciągi na wzajem zachęcają do korzystania. W szczególności wracając wieczorem może liczyć na 517 lub jeśli mu nie pasuje to na tram+191.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Ale dlaczego usilnie wszyscy (w tym onegdaj i ja) chcemy Torwar obsłużyć linią z zachodu Upierałbym się przy 108 Siekierki-Sankturarium, Bartycka, Wisłostrada, Łazienkowska (powrót Górnośląska), Rozbrat, Nowy Świat, Aleje Jerozolimskie, Centrum (przystanek pod Rotudną i powrót przez Widok)
Do tego oczywśćie trzeba dać zastępstwo na Polskiej, ale na to jest wiele opcji
Do tego oczywśćie trzeba dać zastępstwo na Polskiej, ale na to jest wiele opcji
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Mniej więcej to proponuję w sąsiednim wątku
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
174 akurat dobrze się wpisuje w tę propozycję po prostu Trasa krótka, częstotliwość dobra, łączy(łby) osiedla ze stacją metra, do której jest każdemu po drodze. Bokserska i Wierzbno nie tracą połączenia z al. Niepodległości i dojazdu do MPM, natomiast dalej jest to wypracowana przez x lat trasa linii 167, która też przypasowała Siekierkom.
Aczkolwiek 171 Siekierki - Powiśle - Centrum jest naprawdę super, tylko wtedy trzeba znaleźć nowy kraniec i sens dla stoósemki na Śródmieściu.
(108 Mariensztat - Wilanowska; 118 Bródno - Książęca - Centrum? Co ze 127?) (Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi)
Przekierowaniu 174 powinien przede wszystkim kibicować fakt że krańcowanie na Rondzie ONZ powoduje nawet 10 minut stania przy zawracaniu a przecież dojdą tramwaje skręcające w Prostą, więc wtedy będzie trwać jeszcze dłużej. A w kwestii Woli - nie rozumiem usilnego twierdzenia że 109,171,520,E-2 mają wylecieć podczas gdy ani słowa o 190.
Jeszcze raz, przytoczę to co wcześniej z drobnymi poprawkami.
190 powinno kończyć na Pradze(Wileński/pl. Hallera?). Pakowanie tego dalej powoduje ogromne opóźnienia(co prawda przy budowie metra ale jednak) - nawet o 20 3 brygady pod rząd w piątek widziałem. Połączenia ze wschodu są przede wszystkim realizowane czy to do metra(tram-M1) czy metrem M2 czy nawet ewentualnie autobusem na Centralny-160) czy na dalszą Wolę(z Wileńskiego metro do KJ, dalej tram przykładowo do Prymasa-523). A część wolska powinna jako nowe silne 155 startować ze Starego Bemowa i od Redutowej zastępować 109/155/171 do Centralnego/MRD - najlepiej po połowie kursów. 154 do skrócenia do Znanej. Pamiętajcie też, że likwidacja 109/171 z połączenia Górczewska-Centralny to praktycznie całkowite ograniczenie dostępności komunikacyjnej z Dw Centralnym dla pasażerów niepełnosprawnych, w szczególności na wózkach. Stąd to wydłużenie 155 na Centralny chociaż połową kursów. Mając takie 154 i 155 można pozbyć się 167 z Woli i przekierować np na Zachodni ewentualnie Szczęśliwice, z zachowaniem przesiadki 167-154. Szybkie połączenie z MRA i z Kina Femina na Górczewską do zrealizowana przez przywrócenie 520 na Znaną, które metro by dublowało przez całą trasę tylko na odcinku 1,5 stacji gdzie i tak linia się nie zatrzymywała. Z E-2 jest sprawa dofinansowania z UE, do przetargu na elektryki wydaje mi się, że podawana była trasa na Nowe Bemowo, ale pewny nie jestem. No i wbrew pozorom tutaj też Metro w żaden sposób nie jest komplementarne z jakimkolwiek fragmentem E-2 sprzed budowy. To dowodzi wprost że likwidacja jest zupełnie bezzasadna a wszelkie głosy dotyczące tego są spowodowane tym, że linia została skrócona do Płockiej z braku możliwości przejazdu dalej. A 190 na Leszno wcale nie jest potrzebne.
No i 171 może na solówki przez Dywizjonu 303-Koło-Deotymy-Księcia Janusza. Wtedy 184 bez żadnych zmian trasy - przez Deotymy i Elekcyjną.
Oczywiście wszystko też zależy od tego kiedy będzie zaplanowane zamknięcie pętli autobusowej na Os. Górczewska. W przypadku zamknięcia pętli, 109 z Górczewskiej do MKJ do zastąpienia przez 122 pociągnięte dalej.
Także zakładam:
109 likwidacja. Ewentualnie można rozważać wzmocnienie obsługi odcinka Górczewska-MKJ w zależności od dostępności pętli Górczewska i zmian na liniach 714/719/729/149/249.
122 przez Fort Radiowo. W przypadku likwidacji 109(brak wzmocnienia tą linią), 122 wydłużone do MKJ z możliwością zastosowania kursów skróconych na przeguby..
154 starą trasą do Redutowej i dalej do Znanej.
SILNE 155 ze SB przez Lazurową(jak 190 do MKJ), a dalej jak stare 155 do Kasprzaka-MRD i połową kursów dalej na Centralny.
167 od Grójeckiej tylko na Zachodni.
171 z Chomiczówki do Wrocławskiej i dalej Dywizjonu 303,Koło,Deotymy,Ks Janusza,Dywizjonu.
184 bez zmian.
190 z Marek tylko do Wileńskiego.
520 starą trasą na Znaną.
523 bez zmian.
E-2 starą trasą na NB.
Jeszcze raz, przytoczę to co wcześniej z drobnymi poprawkami.
190 powinno kończyć na Pradze(Wileński/pl. Hallera?). Pakowanie tego dalej powoduje ogromne opóźnienia(co prawda przy budowie metra ale jednak) - nawet o 20 3 brygady pod rząd w piątek widziałem. Połączenia ze wschodu są przede wszystkim realizowane czy to do metra(tram-M1) czy metrem M2 czy nawet ewentualnie autobusem na Centralny-160) czy na dalszą Wolę(z Wileńskiego metro do KJ, dalej tram przykładowo do Prymasa-523). A część wolska powinna jako nowe silne 155 startować ze Starego Bemowa i od Redutowej zastępować 109/155/171 do Centralnego/MRD - najlepiej po połowie kursów. 154 do skrócenia do Znanej. Pamiętajcie też, że likwidacja 109/171 z połączenia Górczewska-Centralny to praktycznie całkowite ograniczenie dostępności komunikacyjnej z Dw Centralnym dla pasażerów niepełnosprawnych, w szczególności na wózkach. Stąd to wydłużenie 155 na Centralny chociaż połową kursów. Mając takie 154 i 155 można pozbyć się 167 z Woli i przekierować np na Zachodni ewentualnie Szczęśliwice, z zachowaniem przesiadki 167-154. Szybkie połączenie z MRA i z Kina Femina na Górczewską do zrealizowana przez przywrócenie 520 na Znaną, które metro by dublowało przez całą trasę tylko na odcinku 1,5 stacji gdzie i tak linia się nie zatrzymywała. Z E-2 jest sprawa dofinansowania z UE, do przetargu na elektryki wydaje mi się, że podawana była trasa na Nowe Bemowo, ale pewny nie jestem. No i wbrew pozorom tutaj też Metro w żaden sposób nie jest komplementarne z jakimkolwiek fragmentem E-2 sprzed budowy. To dowodzi wprost że likwidacja jest zupełnie bezzasadna a wszelkie głosy dotyczące tego są spowodowane tym, że linia została skrócona do Płockiej z braku możliwości przejazdu dalej. A 190 na Leszno wcale nie jest potrzebne.
- pozostawię już dalej bez komentarza. Linii 129,197,201,397 nie uwzględniam, chociaż oczywiście wszystkie z nich powinny w jakiś sposób uwzględniać MKJ. 122 jednak może warto by w takiej sytuacji puścić Górczewską tak, żeby z okolic pętli i Klemensiewicza był szybki dojazd do tramwajów czy 155/523 do metra/pkp.Zamiast E-2 i 520 będzie M2.
No i 171 może na solówki przez Dywizjonu 303-Koło-Deotymy-Księcia Janusza. Wtedy 184 bez żadnych zmian trasy - przez Deotymy i Elekcyjną.
Oczywiście wszystko też zależy od tego kiedy będzie zaplanowane zamknięcie pętli autobusowej na Os. Górczewska. W przypadku zamknięcia pętli, 109 z Górczewskiej do MKJ do zastąpienia przez 122 pociągnięte dalej.
Także zakładam:
109 likwidacja. Ewentualnie można rozważać wzmocnienie obsługi odcinka Górczewska-MKJ w zależności od dostępności pętli Górczewska i zmian na liniach 714/719/729/149/249.
122 przez Fort Radiowo. W przypadku likwidacji 109(brak wzmocnienia tą linią), 122 wydłużone do MKJ z możliwością zastosowania kursów skróconych na przeguby..
154 starą trasą do Redutowej i dalej do Znanej.
SILNE 155 ze SB przez Lazurową(jak 190 do MKJ), a dalej jak stare 155 do Kasprzaka-MRD i połową kursów dalej na Centralny.
167 od Grójeckiej tylko na Zachodni.
171 z Chomiczówki do Wrocławskiej i dalej Dywizjonu 303,Koło,Deotymy,Ks Janusza,Dywizjonu.
184 bez zmian.
190 z Marek tylko do Wileńskiego.
520 starą trasą na Znaną.
523 bez zmian.
E-2 starą trasą na NB.
167 tylko na Zachodni - można równie dobrze zlikwidować na Ochocie i skrócić do, dajmy na to, Rakowieckiej-Sanktuarium. A nawet zmienić numerek na 108.
To 155 ma jechać Człuchowską (jak 190)? I Stare Bemowo ma zwiedzać Człuchowską w drodze do M2?
Nie podoba mi się wydzielanie 155f (ani 105f). Ani nawet postulat dojazdu bezpośrednio do DwC.
To 155 ma jechać Człuchowską (jak 190)? I Stare Bemowo ma zwiedzać Człuchowską w drodze do M2?
Nie podoba mi się wydzielanie 155f (ani 105f). Ani nawet postulat dojazdu bezpośrednio do DwC.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Tego to chyba nie ma po co komentować, nieśmiertelne E-2 i 520, nowa SILNA linia do centrum na Bemowie, bo - jak wiadomo - wraz z otwarciem metra należy zwiększać oferowanie do centrum w autobusach, a likwidować linie międzydzielnicowe, no prosto jak z ZTMu.
Bo linii kończących w ścisłym centrum nie powinno być praktycznie w ogóle. Powinny być krótkie linie tranzytujące centrum między bliskimi krańcami (typu Torwar - Młynów). Kończenie w centrum powinno być zarezerwowane dla linii łączących stosunkowo odległe obszary, których obsługa szyną jest tymczasowo niemożliwa.Kleszczu pisze: ↑20 paź 2019, 11:31Ale dlaczego usilnie wszyscy (w tym onegdaj i ja) chcemy Torwar obsłużyć linią z zachodu Upierałbym się przy 108 Siekierki-Sankturarium, Bartycka, Wisłostrada, Łazienkowska (powrót Górnośląska), Rozbrat, Nowy Świat, Aleje Jerozolimskie, Centrum (przystanek pod Rotudną i powrót przez Widok)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
To oczywiste. Dlatego ani 171, ani 191 i tym bardziej 174 nie pasują do tego.fik pisze:Bo linii kończących w ścisłym centrum nie powinno być praktycznie w ogóle. Powinny być krótkie linie tranzytujące centrum między bliskimi krańcami (typu Torwar - Młynów). Kończenie w centrum powinno być zarezerwowane dla linii łączących stosunkowo odległe obszary, których obsługa szyną jest tymczasowo niemożliwa.Kleszczu pisze: ↑20 paź 2019, 11:31Ale dlaczego usilnie wszyscy (w tym onegdaj i ja) chcemy Torwar obsłużyć linią z zachodu Upierałbym się przy 108 Siekierki-Sankturarium, Bartycka, Wisłostrada, Łazienkowska (powrót Górnośląska), Rozbrat, Nowy Świat, Aleje Jerozolimskie, Centrum (przystanek pod Rotudną i powrót przez Widok)
Dla mnie 108 S-S - Centrum - Młynów byłoby OK Przy okazji Grzybowska dostałaby dobrą linię. Co wtedy ze 102 W zasadzie nie bardzo wiadomo co z nią zrobić - połączyć z 202, przerzucić przez Świętokrzyski i puścić dalej nad metrem do Daszyńskiego i w lewo na Tunelowy Zachodni?
A na Ulrychowie po dotarciu na dzień dobry powinna pojawić się linia Koło - Znana. To oczywiste. Powinna nazywać się 155
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel