Powiem więcej, nie wydaje mi się, żeby pojęcie "prędkości właściwej dla terenów zurbanizowanych" w technice kolejowej było gdziekolwiek zdefiniowane, o podawaniu konkretnych prędkości nawet nie wspominając. Cóż, Wawer to zawsze była dość oryginalna i kreatywna dzielnica...
Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin
Moderator: JacekM
Jak sam radny powiedział, inicjator tego całego zamieszania, mieszka jakieś 600-800 metrów od kolei, samochodu mu nie przeszkadzają, ale pociągi jak najbardziej...
Obecnie przecież jeździ się 110 km/h - a czy jest tak w praktyce? Jest, kilkukrotnie sprawdzałem GPS (+/- 8 km/h niepewności pomiarowej). To 120 tym bardziej nie będzie nikomu przeszkadzać. Niektóre opinie są naciągane, ale co poniektórzy mają racje - komuś kolej przeszkadza i najchętniej by się jej pozbyli. Jednak to jest SKM z definicji, a także pretenduje do bycia naziemnym metrem i stanowi trzon komunikacji w tej dzielnicy.
Oby tak było, że PKP nakarmi tym niszczarkę.
Wystarczy, że już w 2010 r. radni skutecznie uwalili reformę komunikacji w Wawrze, która była bezsprzecznie lepsza. Po dziś dzień tej puli brygad która była wtedy dostępna nie udało się odzyskać.
PS: Już wiecie, dlaczego jestem trochę trzaśnięty, Wawer niszczy psychikę
Obecnie przecież jeździ się 110 km/h - a czy jest tak w praktyce? Jest, kilkukrotnie sprawdzałem GPS (+/- 8 km/h niepewności pomiarowej). To 120 tym bardziej nie będzie nikomu przeszkadzać. Niektóre opinie są naciągane, ale co poniektórzy mają racje - komuś kolej przeszkadza i najchętniej by się jej pozbyli. Jednak to jest SKM z definicji, a także pretenduje do bycia naziemnym metrem i stanowi trzon komunikacji w tej dzielnicy.
Oby tak było, że PKP nakarmi tym niszczarkę.
Wystarczy, że już w 2010 r. radni skutecznie uwalili reformę komunikacji w Wawrze, która była bezsprzecznie lepsza. Po dziś dzień tej puli brygad która była wtedy dostępna nie udało się odzyskać.
PS: Już wiecie, dlaczego jestem trochę trzaśnięty, Wawer niszczy psychikę
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Właśnie mi się wydaje, że 80 to jakoś najwięcej sekundodecybeli.
ŁK
Brawo!!!
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 94503.html
Panowie z PLK i radni Wawerscy się popisali.
Nie będzie modernizacji na odc. Wawer-Otwock, nie będzie ani 3, ani 4 torów do końca perspektywy finansowej.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 94503.html
Panowie z PLK i radni Wawerscy się popisali.
Nie będzie modernizacji na odc. Wawer-Otwock, nie będzie ani 3, ani 4 torów do końca perspektywy finansowej.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Koncepcja czterech torów jest słuszna, wiadukt nie. I nie mówię tu o tym, żeby snuć fikcyjne koncepcje zagłębienia całej linii po zaprojektowaniu i wykopaniu kilku tuneli, tylko o tym, że między Radością a Międzylesiem jest na tyle długi dystans, by ten jeden tor przeprowadzić w zagłębieniu pod pozostałymi i powinien spokojnie dać radę wrócić do poziomu ziemi przed następną stacją..
Generalnie to i można w Wawrze przeprowadzić inaczej tory (z dobudową 2 peronu) i wtedy od początku prowadzić ruch AGLO/REGIO 2 torami wewnątrz, REGIOEXPRESS i IC na zewnątrz. To jest jednak trochę droższe niż najprostszy wariant i to PLK boli.
Niestety, ale życie pokazuje, że modernizacja zostanie znacznie odłożona na daleką przyszłość. A niestety, stan WWK jest taki, że "się pali". Nie sądzę, też, że UE będzie tak hojna w następnej perspektywie finansowej. Powiem krótko - spodziewam się stagnacji po 2023 roku, dlatego chciałbym, żeby to się zakończyło przed.
Niestety, ale życie pokazuje, że modernizacja zostanie znacznie odłożona na daleką przyszłość. A niestety, stan WWK jest taki, że "się pali". Nie sądzę, też, że UE będzie tak hojna w następnej perspektywie finansowej. Powiem krótko - spodziewam się stagnacji po 2023 roku, dlatego chciałbym, żeby to się zakończyło przed.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Jeśli dobrze kojarzę, to największym problemem dla czwartego toru jest Falenica.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Z miejscem na 4 tor takiego problemu nie ma, gorzej z ewentualnym 3 peronem dla jednego toru dalekobieżnego który na upartego można zrobić "na rampie".
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tor dalekobieżny w Falenicy peronów nie potrzebuje. Natomiast trzeba ominąć zabytkowy budynek stacji. Więc w Falenicy oba tory dalekobieżne powinny być po zachodniej stronie układu podmiejskiego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 5090
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Info z dzielnicy z profilu Zastępcy Burmistrza Jacka Wiśnickiego.
https://www.facebook.com/JacekRadnyFale ... WS7A2_FA7iDziś obiegła nasza dzielnicę wiadomość, że modernizacja linii kolejowej została wstrzymana. Taki jest wydźwięk artykułu redaktora Osowskiego w "Stołku". Przesunięcie realizacji inwestycji świadczy raczej o tym, że PLK na serio bierze sie za budowę 4 torów do Otwocka. Projekt jest już gotowy, żeby jednak rozpocząc budowę muszą pozyskać nową decyzję środowiskową, co potrwa. W zwiazku z tym podzielili inwestycję na dwa etapy. Pierwszy od Warszawy Wschodniej do p.o. Anin (rozjazdy skończą się tuż przed anińskimi peronami). Inwestycja na odcinku wawerskim obejmie m.in. budowę dwóch dodatkowych przejść podziemnych oraz przesunięcie p.o. Gocławek pod wiadukt Marsa. Tutaj i tak miały być 4 tory, więc ten fragment nie potrzebuje nowych uzgodnień.
Pozyskanie decyzji środkowiskowej dla reszty inwestycji może potrwać nawet dwa lata, wobec czego prace na drugim odcinku ruszą w 2023. W międzyczasie zbudowany zostanie też wiadukt na 4 tor nad POW.
Podsumowując: zmiana harmonogramu spowodowana jest budową 4 toru a nie rezygnacją z 3.
Jeśli chodzi o prace na linii dzielnica-PLK, to na ostatnim spotkaniu roboczym - w zeszły piatek - omawialiśmy kwestię parkingów. PLK wskazało w projekcie miejsca, gdzie mogą powstać lub pozostać. Ustalamy też parametry i warunki techniczne monitoringu w przejściach podziemnych pomiędzy stacjami. Chcemy żeby był w pełni funkcjonalny i wpięty w miejską sieć monitoringu, żeby przejścia którymi będziemy zarządzać, na mocy deklaracji poprzedniego zarządu, były bezpieczne. Takie wieści z frontu.
P.S. Oczywiście można też założyć, że gdzieś na górze podjęto jakieś inne decyzje, o których nie wiemy, na dziś jednak sprawa przedstawia sie tak jak powyżej
Jak to teraz jest za Otwockiem? Rozumiem, że wszystko po jednym torze jeździ? Bo patrzę dziś na rozkład na przystanku Sródborów, a tam wykazane, że trzy pociągi na dobę są na torze/peronie pierwszym, a reszta na drugim. W dodatku jeden z tych pociągów w stronę Warszawy, dwa w stronę Pilawy. A sam peron pierwszy wydawał się zastawiony barierką...
Zgadza się. Otwarcie 2 toru dopiero w grudniu, jednak na 100% się wyrobią.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Czyli w rozkładach takie babole wychodzą i nikt tego nie zauważa...