Elektrobusy
Ba, w Jaworznie jakoś da się eksploatować elektryki 9m, a u nas... nawet nie ma infrastruktury.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
W Jaworznie to się da eksploatować elektryki każdej długości.
No i przyszła...
Swoją drogą widok woroniczańskiego wozu kursującego po Łomiankach... bezcenny!
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Wczoraj mignął mi traktorek 1997. Czy mi się wydawało - czy on ma normalną czcionkę nad trzecimi drzwiami?
1990 też ma starą czcionkę od lewej strony z tyłu
No i ciekawe jak to się ma do planów odnośnie elektryków ?
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... ozeja.html
Czy mi się wydaje, czy jednak nowoczesny autobus z tradycyjnym silnikiem nie jest przypadkiem bardziej ekologiczny niż wytworzenie energii niezbędnej do zasilania elektryka w elektrowni węglowej (+oczywiście wcześniej wydobycie tego węgla a potem jeszcze przesył energii) ?
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... ozeja.html
Czy mi się wydaje, czy jednak nowoczesny autobus z tradycyjnym silnikiem nie jest przypadkiem bardziej ekologiczny niż wytworzenie energii niezbędnej do zasilania elektryka w elektrowni węglowej (+oczywiście wcześniej wydobycie tego węgla a potem jeszcze przesył energii) ?
Mimo wszystko ceny prądu są bardziej ustabilizowane niż ceny ropy. Przynajmniej jest tak jak popatrzy się z perspektywy dłuższego czasu.mb112 pisze: ↑18 paź 2018, 9:11No i ciekawe jak to się ma do planów odnośnie elektryków ?
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... ozeja.html
Czy mi się wydaje, czy jednak nowoczesny autobus z tradycyjnym silnikiem nie jest przypadkiem bardziej ekologiczny niż wytworzenie energii niezbędnej do zasilania elektryka w elektrowni węglowej (+oczywiście wcześniej wydobycie tego węgla a potem jeszcze przesył energii) ?
Co do aspektów środowiskowych można dyskutować, w elektrobusach dochodzi przede wszystkim duża energochłonność produkcji i utylizacji akumulatorów i spalinowe ogrzewanie wyjęte spod jakichkolwiek norm spalin.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Nie mam pojęcia gdzie to umieścić - ale taka ciekawostka. Jakaś firma nie związana z WTP stosuje sobie naszą czcionkę, a patologia z ZTM właśnie ją zlikwidowała wstydząc się historii.
Welcome Airport Services na Okęciu vel lotnisku Chopina.Michalk001 pisze: ↑31 paź 2018, 5:39Nie mam pojęcia gdzie to umieścić - ale taka ciekawostka. Jakaś firma nie związana z WTP stosuje sobie naszą czcionkę, a patologia z ZTM właśnie ją zlikwidowała wstydząc się historii.
Tak to wygląda:Michalk001 pisze: ↑31 paź 2018, 5:39Nie mam pojęcia gdzie to umieścić - ale taka ciekawostka. Jakaś firma nie związana z WTP stosuje sobie naszą czcionkę, a patologia z ZTM właśnie ją zlikwidowała wstydząc się historii.
http://infobus.pl/zadania-specjalne-was ... 09607.html
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 62833.html
Rafako coś pokazało, wg mnie z zewnątrz sporo Solarisa i MAZA.
A produkcja... w Solcu.
Rafako coś pokazało, wg mnie z zewnątrz sporo Solarisa i MAZA.
A produkcja... w Solcu.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Światełko w tunelu...vernalisadonis pisze: ↑06 sie 2018, 22:54A czy nie lepiej inwestować w gazowce albo hybrydy? Redutowa miała być tylko na pewien czas "uśpiona" a końca nie widać.
http://infobus.pl/mza-przyspiesza-prace ... 19230.html
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Spodobało mi się to światełko w tunelu, w kontekście tej wypowiedzi Prezesa:wincenty pisze: ↑21 lis 2019, 11:16Światełko w tunelu...vernalisadonis pisze: ↑06 sie 2018, 22:54A czy nie lepiej inwestować w gazowce albo hybrydy? Redutowa miała być tylko na pewien czas "uśpiona" a końca nie widać.
http://infobus.pl/mza-przyspiesza-prace ... 19230.html
To pójdźmy może dalej, sam wyjedzie z tego garażu i wykona przewidziane na dany dzień zadanie przewozowe.-"Elektryczne przegubowce same wjadą do podziemnego garażu, znajdą wolne miejsce, podniosą pantografy i podłączą się do prądu. - mówi prezes Miejskich Zakładów Autobusowych. – Nie chcę, by pod ziemią kręcili się kierowcy, tabor będzie tam parkował sam, sterowany zdalnie."
Autonomiczne parkowanie na Redutowej to też nic nowego. Prezes już dawno temu to zapowiedział.
Działa w końcu ta ładowarka dla traktorów?
Wczoraj na 178 wyjechały 2, to jeden podmieniony rano a drugi po pierwszej zmianie. Dzisiaj też jedyny podmieniony po pierwszej zmianie...
Wczoraj na 178 wyjechały 2, to jeden podmieniony rano a drugi po pierwszej zmianie. Dzisiaj też jedyny podmieniony po pierwszej zmianie...