Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Hmm, a jak autonomiczny tramwaj pomoże osobie na wózku? Na dziś nie możemy ogarnąć wyświetlaczy i sterowania przez radio (po zatrzymaniach), a koledzy śnią o tramach autonomicznych.
miłośnik 13N
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6936
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
A co trzeba przebudować?Dantte pisze: ↑17 gru 2019, 10:13No właśnie. Mamy nowe tramwaje, które trzeba przebudować. O to mi chodziło, to był skrót myślowy.Glonojad pisze: ↑17 gru 2019, 9:18To co się zamawia, to jest akurat konsekwencja tego, jaki jest układ komunikacyjny. Swingi zawsze można spiąć (oczywiście po przebudowie), stopiątki to prawie od ręki, tylko to wszystko wymaga trudnej decyzji pt. remarszrutyzacja. Więc jak układ będzie na zatrzymania pojedyncze (z wyjątkami nielicznymi), to można dyskutować o dłuższych wagonach, nie odwrotnie. Przy czym moim zdaniem jednak nawet w takiej sytuacji podstawą powinna byc trakcja wielokrotna - jednak Budapeszt to raczej wyjątek, niż reguła, podstawą czy to w niemieckich Stadtbanach, czy na paryskim T2, metro de Porto czy tramwaju w Jerozolimie jest jednak spinanie składów przy długościach rzędu 60 metrów, a tylko takie mają sens w Warszawie przy pojedynczej obsłudze przynajmniej na głównych trasach.
Glon napisał (podejrzewam że wszystko związane ze sprzęganiem bo brak czegokolwiek w swingach etc co by na to pozwalało)
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Skoro ktoś tu wspomniał o trakcji ukrotnionej w Swingach, a inny o konwojowaniu - może zrobić półautonomiczne konwojowanie tramwajów najpierw? Przyjeżdża 9 z Okęcia na Plac Zawiszy, tuż po niej spóźniona 24. Motorniczy 24 wysiada z kabiny, a pierwszy maszynista jedzie składem Swingów (fizycznie niepołączonych) na Gocławek?
Oczywiście, odległości między "wagonami" powinny być na tyle małe, aby nikt się między nich nie wcisnął.
Oczywiście, odległości między "wagonami" powinny być na tyle małe, aby nikt się między nich nie wcisnął.
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Albo wiele innych przystanków, tyle że to też jest kwestia na planowanie do przodu (gdzie Berezyńską nietrudno przedłużyć/jest do zlikwidowania )
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Ale czemu to ma służyć ? Co ten motorniczy z 24 ma ze sobą zrobić na Placu Zawiszy ?aaa pisze: ↑17 gru 2019, 18:56Skoro ktoś tu wspomniał o trakcji ukrotnionej w Swingach, a inny o konwojowaniu - może zrobić półautonomiczne konwojowanie tramwajów najpierw? Przyjeżdża 9 z Okęcia na Plac Zawiszy, tuż po niej spóźniona 24. Motorniczy 24 wysiada z kabiny, a pierwszy maszynista jedzie składem Swingów (fizycznie niepołączonych) na Gocławek?
Oczywiście, odległości między "wagonami" powinny być na tyle małe, aby nikt się między nich nie wcisnął.
Może dostać przerwę albo odprowadzić konwój w drugą stronę.
Moim zdaniem prostsze i bezpieczniejsze byłoby spięcie ich na sztywno fizycznym sprzęgiem (który i tak jest i musi być), a logicznie po wifi. I tak, to jest sci-fi.
Moim zdaniem prostsze i bezpieczniejsze byłoby spięcie ich na sztywno fizycznym sprzęgiem (który i tak jest i musi być), a logicznie po wifi. I tak, to jest sci-fi.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
W tramwajach?
Oidp w pociągach próbę hamulca należy przeprowadzić po każdym rozłączeniu przewodu pneumatycznego. Przy tym co proponuję takiego rozłączenia by nie było. Zresztą to przepis i procedura, można zmienić. I wydaje mi się to prostsze niż marszrutyzacja tras celem zrobienia tras na składy 60 m.
Oidp w pociągach próbę hamulca należy przeprowadzić po każdym rozłączeniu przewodu pneumatycznego. Przy tym co proponuję takiego rozłączenia by nie było. Zresztą to przepis i procedura, można zmienić. I wydaje mi się to prostsze niż marszrutyzacja tras celem zrobienia tras na składy 60 m.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Albo to musiałoby być poukładane, albo to czysta abstrakcja. Piszesz "opóźnione 24" - a gdyby nie było opóźnione, to ma czekać na tę 9? Motorowy albo pojedzie na Gocławek, albo nie? Poprowadzi konwój z pl. Zawiszy w drugą stronę albo nie, bo go tam nie będzie? Toż to nie mogą być ruchy Browna, bo za chwilę ktoś przyprowadzi z powrotem takie 9+24 na pl. Zawiszy i co zrobi, jak tu akurat nie będzie wolnego motorowego? Poczeka, aż się jakiś zjawi? Porwie to 24 na Okęcie? Odepnie i zostawi?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow