Alkokorekta
Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Sygnalizacja dla tramwaju na MRA sięgnęła dna- 5 sekund zezwalającego dla trama.
Komunikacją miejską szybciej- pieszo najszybciej.
Komunikacją miejską szybciej- pieszo najszybciej.
miłośnik 13N
No ale to chyba znów przez imprezę.Stary Pingwin pisze:Sygnalizacja dla tramwaju na MRA sięgnęła dna- 5 sekund zezwalającego dla trama.
Komunikacją miejską szybciej- pieszo najszybciej.
ŁK
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Na Bankowym była wyłączona. Chodzi o przejście vis a vis KINA MURANÓW.
miłośnik 13N
Przecież tam od lat jest tak zrobione aby przejechał jeden skład, a ten z przeciwnej musiał odstać swoje pod sygnalizatorem. Wydawałoby się, że to kwestia wydłużenia zezwalającego i przesunięcia pętli. Ale pewnie to nowy projekt, nowe kable, nowe sterowniki, nowy program, dofinansowanie z Unii i lepiej tego nie ruszać. Podobnie jak świateł dla pieszych przed Stawkami które aż proszą się o przyciski. Ale dawno temu bodajże Glon pisał, że to tak stara instalacja, że konserwator (zabytków) musi dać zgodę
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Po obserwacjach dostosowałem styl jazdy do tej paskudnej sygnalizacji. Zezwalające świeci się od 37 do 42 sekundy, w każdej minucie.
miłośnik 13N
Od czasu zrobienia przejścia przez Andersa te światła zostały rozwalone. Wcześniej tramwaj miał ciągle a pieszy musiał wcisnąć przycisk, poczekać z 10 sekund i przechodził.
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
I komu to przeszkadzało? To woda na młyn przeciwników tramwajów- patrzcie, te tramwaje to zawalidrogi i nawet na wydzielonym torowisku więcej stoją, niż jadą.
miłośnik 13N
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Generalnie co audyt BRD, to postulat "światła na przejściach przez tory". Sądzę, że w perspektywie 5 lat liczba sygnalizacji na istniejących trasach tramwajowych dobije do 300 (obecnie jest ok. 260).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
A może zaproponować stare, sprawdzone rozwiązania? Spojrzyj w lewo, spojrzyj w prawo, jeszcze w lewo, ruszaj żwawo. Konkrety znamy- co z tego, że świeci się czerwone dla pieszych, kiedy właśnie na przystanku stoi ten jedyny, ostatni w tym roku tramwaj i JA muszę nim jechać. Jeżeli zadzwonię na takiego delikwenta, to w najlepszym wypadku popuka się w czoło, a w najgorszym zbiorę joby??
Osobiście nie wchodzę przed jadący tramwaj, nawet jak mam zielone. Taki nawyk z dzieciństwa.
Osobiście nie wchodzę przed jadący tramwaj, nawet jak mam zielone. Taki nawyk z dzieciństwa.
miłośnik 13N
Może być tylko gorzej.
Do Budżetu obywatelskiego ktoś złożył projekt polegający na... postawieniu "sygnalizacji świetlnej na dwóch przejściach dla pieszych przy pętli autobusowo-tramwajowej Nowe Bemowo, wraz z projektem organizacji ruchu".
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/p ... 0049?user=
Do Budżetu obywatelskiego ktoś złożył projekt polegający na... postawieniu "sygnalizacji świetlnej na dwóch przejściach dla pieszych przy pętli autobusowo-tramwajowej Nowe Bemowo, wraz z projektem organizacji ruchu".
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/p ... 0049?user=
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W kategorii nonsensownych projektów z budżetu partycypacyjnego ten jest jednym z bardziej nonsensownych. Niestety, nie ma czegoś takiego jak ocena merytoryczna projektu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Każdy projekt drogowy opiniuje BPMiT. Negatywnie zaopiniowane nie są dopuszczane do głosowania. Sygnalizacja odpada akurat z uwagi na brak możliwości realizacji w ciągu jednego roku.
Ja lubię światła na przejściach przez tory, dzięki czemu motorniczowie mogą jechać szybciej. Najchętniej osygnalizowałbym z czasem wszystkie punkty kolizyjne. Bez tego nie da się zapewne uruchomić tramwajów autonomicznych. One są bardzo potrzebne.
Wszystkie ? Bez przesady. Ja rozumiem, że faktycznie np. takie przejście przez tory na Powstańców przy Sterniczej albo np. przez Broniewskiego przy Braci Załuskich są dość niefajne i mogłaby tam być sygnalizacja (wzbudzana przez tramwaj rzecz jasna). Ale już np. przejście przy Siodlarskiej które jest tuż przy przystanku i jeździ tam jedna dwudziestka ? To by było wywalanie kasy w błoto, nikt by się takimi światłami nie przejmował.