Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
konri
- Posty: 2110
- Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: konri » 02 lut 2020, 1:30
KwZ pisze: ↑01 lut 2020, 16:51
Może pękła kratownica i MZA nie chce się ratować 15-letniego wozu, który i tak już swoje wysłużył. Nie znam się
, więc się wypowiem, bo jestem Polakiem i mam polski system zachowań.
Kratownica to na pewno się połamała w miejscu uderzenia, to nic niezwykłego. Takie rzeczy się odbudowuje w kilka dni po kolizjach. Pytanie czy MZA jeszcze chce inwestować w te wozy.
Poza tym 3303 skierowano do kasacji.
-
fluger
- Posty: 524
- Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28
Post
autor: fluger » 02 lut 2020, 21:04
Generalnie to chyba są dobre wozy, po mimo swoich 15 lat na wybojach nie gruchocze w nich, tak jak w tych nowych. Tylko że mają EURO3 i zwykłą nie "śródziemnomorską" klimatyzację.
-
SU89
- Posty: 475
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
- Lokalizacja: 400 metrów od R-5
Post
autor: SU89 » 02 lut 2020, 21:43
Ta zwykła klima dmucha zazwyczaj lepiej niż te nowsze wynalazki.
-
wincenty
- Posty: 1583
- Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
- Lokalizacja: Miasteczko Kabaty
Post
autor: wincenty » 05 lut 2020, 16:23
Czyli jednak te wozy, a nie 81xx zostaną wycofane po dostawie elektryków.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
mb112
- Posty: 1162
- Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47
Post
autor: mb112 » 05 lut 2020, 21:52
No i znowu, nie za dużo tego wycofywania ?
80 SU18 + około 60 Manów NG313 jeszcze pozostało, jak rozumiem raczej wszystkie do kasacji to wychodzi razem 140 sztuk.
A nowych elektryków ma być 130.
Jakby odwrotnie, 140 nowych, 130 wycofywanych to jeszcze bym zrozumiał.
Jakoś ciągle u samej góry nie mogą pojąć, że taboru jest za mało, niech się ktoś przejedzie jakimś 189 w godzinach szczytu jak ma wątpliwości.
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
-
Kontakt:
Post
autor: Autobus Czerwon » 05 lut 2020, 22:07
Co to w ogóle za durna decyzja, żeby wycofywać wozy z klimatyzacją a zostawić serię 81xx.
-
Łukasz
- Posty: 11121
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 05 lut 2020, 22:11
Autobus Czerwon pisze:Co to w ogóle za durna decyzja, żeby wycofywać wozy z klimatyzacją a zostawić serię 81xx.
Może tamte sprzedają a te skasują
ŁK
-
Shiom
- Posty: 115
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Post
autor: Shiom » 05 lut 2020, 22:43
Taboru może być za mało, ale przy obecnej liczbie zajezdni ( po kasacji Redutowej) + przy zakusach do likwidacji Stalowej z powodu atrakcyjnej lokalizacji tamże na mieszkania ( koło metra) może się okazać że jest zbyt mało miejsca na zajezdniach by zwiększyć stan posiadania.
Natomiast co do liczby kasatów pamiętajmy że przyjdą jeszcze gazowe Many z zamówienia uzupełniającego na Kleszczową i po przerzutach one swoje także zastąpią.
-
wincenty
- Posty: 1583
- Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
- Lokalizacja: Miasteczko Kabaty
Post
autor: wincenty » 07 lut 2020, 9:12
mb112 pisze: ↑05 lut 2020, 21:52
No i znowu, nie za dużo tego wycofywania ?
80 SU18 + około 60 Manów NG313 jeszcze pozostało, jak rozumiem raczej wszystkie do kasacji to wychodzi razem 140 sztuk.
A nowych elektryków ma być 130.
Jakby odwrotnie, 140 nowych, 130 wycofywanych to jeszcze bym zrozumiał.
Jakoś ciągle u samej góry nie mogą pojąć, że taboru jest za mało, niech się ktoś przejedzie jakimś 189 w godzinach szczytu jak ma wątpliwości.
Dopisz 10 nowych przegubowych MANów z opcji, które mają przyjechać w marcu i bilans się zgodzi.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 07 lut 2020, 11:38
Przede wszystkim otwierają się kolejne odcinki metra, które przejmują podstawowe zadania transportu autobusowego i zwalniają autobusy. To i tak jest ewenement, że liczba tramwajów i autobusów po kolejnych otwarciach nie spada - na Zachodzie to generalnie tak nie wyglądało.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
michael112
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Post
autor: michael112 » 08 lut 2020, 23:16
@Glonojad Problem w tym że są w mieście rejony, gdzie autobusów brakuje, jak choćby Wawer, gdzie do większości miejsc docierają tylko linie kursujące co 30 min. Ostatnio kiedy podjęto na forum dyskusję w tej sprawie, szybko zeszła ona na to, gdzie by tu obciąć kursy i to nie po to żeby gdzieś poprawić (np. w Wawrze), tylko po to żeby zaoszczędzić.
-
cezari
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:55
- Lokalizacja: z Saskiej Kępy, ale teraz mieszkam na Bielenach
Post
autor: cezari » 09 lut 2020, 19:13
Do tego miasto cały czas się rozrasta, nowo kupione autobusy są mniej pojemne i prawdopodobnie nie będą w stanie przejeździć całego dnia, a tempo budowy metra jest słabe.
-
fluger
- Posty: 524
- Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28
Post
autor: fluger » 09 lut 2020, 20:38
Sam słyszałem (starszych) ludzi w autobusie linii 190 w al. Solidarności i na Radzymińskiej jak narzekali że pozabierali im autobusy bo jest teraz metro, jak by metro wszędzie dojeżdżało. Jednak Targówek i okolice to bardzo duże skupisko ludzi.
-
Flash8222
- Posty: 7836
- Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
- Lokalizacja: Pies wam mordy lizał
Post
autor: Flash8222 » 09 lut 2020, 20:48
Trochę prawdy w tym jest, bo nawet kursem ok. 21 w tygodniu jest ścisk w 190 od Wileniaka do Młodzieńczej.