Przede wszystkim to obwodowa powinna być dobrze wypromowana, zresztą sama przesiadka Metro Młynów - Warszawa Młynów również. Jak na razie to mam wrażenie, że o istnieniu obwodowej to wiedzą tylko ludzie, którzy jeżdżą pociągami do Zachodniego no i teraz S3 do Mordoru.fik pisze: ↑09 kwie 2020, 14:17
Mimo wszystko osobne kursy relacji Zachodni Peron π² - Gdański jako uzupełnienie taktu już były i się nie sprawdziły, tu jednak potrzebne jest podłączenie do czegoś zewnętrznego przynajmniej z jednej strony. Zielonka - Rembertów - Gdański - Zachodni π² byłoby całkiem smaczne, póki faktycznie jazda na Mordor jest problematyczna.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nie promuje się jej, bo przecież lada moment (he he he) znów zostanie zamknięta (w sensie oddania jej dalekobieżnym, które zresztą mają się chyba nie zatrzymywać na Woli, choć akurat mogłyby).
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Od kiedy dalekobieżne miałyby jechać przez Wolę, a nie przez Jelonki?
A gdyby z jednej strony trasa byłaby krótsza (Babice/coś tam - MKJ), a z drugiej dłuższa (Metro Młynów - MKJ - Babice/coś tam), to Busmann by to przyjął?bartoni722 pisze: ↑09 kwie 2020, 12:27To jest nie tylko kwestia zawrotki. Nie zapominaj o miejscu na postoje.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Od zawsze, moim skromnym zdaniem. Intercity zapowiada to przy każdej możliwej okazji, zresztą jest to po prostu jedyna możliwa opcja, jazda przez Jelonki ma wyłącznie wady.
Póki w temacie siedziałem, to postoje na Młynowie forsowałem, ale chyba zabrałem ten pomysł ze sobą dwa lata temu
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Miejsce na postoje to przecież Ciołka 02, jakkolwiek się teraz nazywa. A śluza na skrzyżowaniu Górczewskiej z Ciołka, o ile w ogóle jest technicznie wykonalna, nieco ułatwiłaby życie na przykład takiemu 197 które po prawoskręcie z Jana Olbrachta w Górczewską musi się znaleźć na lewym pasie. Dramatu może i nie ma, ale z takiej śluzy skorzystałyby nie tylko te autobusy, które muszą zawrócić.bartoni722 pisze: ↑09 kwie 2020, 12:27To jest nie tylko kwestia zawrotki. Nie zapominaj o miejscu na postoje.
Tak czy siak, moim zdaniem jazda aż do ronda na pusto nie ma sensu. Przesiadka na SKM i tak z przystanku Metro Młynów 02 jest taka se, a skoro jeszcze do tego nie da się tam skombinować przyzwoitych postojów, to nie ma sensu się w to bawić, lepiej oszczędzać wzkm i paliwo, tym bardziej, że to i tak jest tymczasowe rozwiązanie, a za jakieś dwa lata z cudownie wygodnej przesiadki, jaką się tam zrobi, i tak nie będzie żadnego pożytku. Śluza na skrzyżowaniu z Ciołka to jednak mniejsze koszty (i prosta likwidacja, gdy nie będzie już potrzebna, bez poczucia zmarnowanych pieniędzy) niż babranie się z wygodną przesiadką na Młynów, która dopóki istnieje Aleja Prymasa Tysiąclecia, i tak nie będzie wygodna.
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Myślę, że tak. Zawsze można mu porobić fikcyjne przystanki 8x żeby on i wyświetlacze nie zgłupiały. Tylko sama przesiadka nawet jeśliby uruchomić ten przystanek byłaby cholernie nieatrakcyjna. Takie 719 po ruszeniu z Parku Moczydło zaliczałoby trzy sygnalizacje na zawrotce (oddalając się od pociągu), a potem jeszcze pieszy powrót z Metra Młynów 02. przez te same światła, na których chwilę wcześniej się czekało. Nie wiem czy nie szybciej wyjdzie przeskoczenie do 171/190.person pisze: ↑10 kwie 2020, 16:01A gdyby z jednej strony trasa byłaby krótsza (Babice/coś tam - MKJ), a z drugiej dłuższa (Metro Młynów - MKJ - Babice/coś tam), to Busmann by to przyjął?bartoni722 pisze: ↑09 kwie 2020, 12:27To jest nie tylko kwestia zawrotki. Nie zapominaj o miejscu na postoje.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Jeśli kogoś interesuje, to już został wymalowany zygzak między przystankiem Metro Młynów, a skrzyżowaniem z Deotymy. Szkoda, że nie dało się wymyślić niczego innego, bo teraz autobusy będą zajmowały z jeden z pasów Górczewskiej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Wola, powtarzam, Wola Łatwo dostaniesz się na Wolę, Bemowo, Jelonki i Młynów, a także na Ochotę. Połączeniowo Wola jest w stanie jakoś zastąpić DWZ. Młynów to dojazd de facto tylko na Górczewską. Na Ochotę, Bemowo itp. jakoś może dojedziesz, ale już pojedynczymi liniami, na Wolską w ogóle nie dojedziesz, skoro 109 nie wraca na Płocką, a w stronę Odolan nic nie skręca. Owszem, M2, ale tylko w jedną stronę - jasne, że do centrum, ale do centrum i tak można by dojechać z Gdańskiej.fik pisze: ↑10 kwie 2020, 16:33Od zawsze, moim skromnym zdaniem. Intercity zapowiada to przy każdej możliwej okazji, zresztą jest to po prostu jedyna możliwa opcja, jazda przez Jelonki ma wyłącznie wady.
Póki w temacie siedziałem, to postoje na Młynowie forsowałem, ale chyba zabrałem ten pomysł ze sobą dwa lata temu
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Szkoda, że zapomniano o tramwaju linii 13. Wycofana z Koła na czas budowy M2, niestety nie powróciła na pierwotną trasę...
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Nie zapomniano. W "raporcie z konsultacji" jest odpowiedź na ten postulat, nie wiem tylko czy Cię usatysfakcjonuje
13
przywrócenie trasy przez ul. Obozową
zbyt mała liczba kursów z Młynowa do Centrum
Skierowanie linii 13 przez ul. Wolską, z jednoczesnym wycofaniem linii z ul. Obozowej wynikało z
konieczności wzmocnienia linii 26 na intensywnie rozbudowujących się Odolanach. Jednocześnie na
trasie Nowe Bemowo - pl. Narutowicza została uruchomiona linia 44 kursująca w godzinach szczytu,
ponieważ poza godzinami szczytu nie występują problemy z przepełnionymi tramwajami na ciągu ul.
Obozowej.
Wraz z wyłączeniem ruchu tramwajowego w ciągu ul. Prostej i koniecznością skierowania linii 10 i 11 (a
następnie 28) przez skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Okopową (Kercelak) konieczne było nieznaczne
ograniczenie liczby tramwajów przejeżdżających przez odcinek al. Solidarności od ul. Młynarskiej do ul.
Okopowej. Większa liczba tramwajów mogłaby powodować przeciążenie sieci zasilającej tramwaje w
energię, co skutkowałoby częstszym wstrzymywaniem ruchu tramwajowego, na którym oparta jest obsługa znacznej części Woli i Bemowa. W związku z tym linia 44 została zastąpione przez pojedyncze
kursy skrócone linii 24, obecnie kurujące z częstotliwością co 16 minut (pomiędzy co drugim kursem na
trasie podstawowej).
Dodatkowym utrudnieniem są ograniczenia energetyczne na trasie do Boernerowa (linia 20), gdzie nie
ma możliwości kierowania we wszystkich kursach największych tramwajów, ale działania nad eliminacją
tego problemu są już prowadzone przez Tramwaje Warszawskie.
Obecnie nie planujemy skierowania linii 13 w ul. Obozową. Natomiast spodziewamy się zmiany
zachowania części pasażerów z linii tramwajowych kursujących ciągiem ul. Obozowej, dla których
dojazd do metra będzie atrakcyjniejszy - te osoby będą do stacji metra „księcia Janusza”, „Młynów”
oraz „Płocka” dochodziły na piechotę, bądź korzystały z połączeń autobusowych na ciągach
poprzecznych do ul. Obozowej (linie 184, 197 i 284 w ul. Ciołka, linie 129, 149 i 201 w ul. Deotymy, linie
186 i 414 w al. Prymasa Tysiąclecia, linie 103, 106 i 136 w ul. Płockiej). W przypadku, gdy oferta
tramwajowa w ciągu ul. Obozowej w dalszym ciągu będzie niewystarczająca przeanalizujemy
możliwość zwiększenia liczby kursów skróconych linii 24.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Pomiędzy co drugim kursem jest piękne. Przesiadka z tramwajowej szyny w autobus do metra też.
ŁK
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ale po co zastępować Zachodnią, jak jest peron 8, który w przeciwieństwie do Woli zapewni jakieś przesiadki na średnicę podmiejską?! A M2 ma szczególne znaczenie w przypadku połączenia z prawobrzeżną Warszawą, gdzie spora część pociągów się po prostu nie zatrzyma.Bastian pisze: ↑10 kwie 2020, 19:55Wola, powtarzam, Wola Łatwo dostaniesz się na Wolę, Bemowo, Jelonki i Młynów, a także na Ochotę. Połączeniowo Wola jest w stanie jakoś zastąpić DWZ. Młynów to dojazd de facto tylko na Górczewską. Na Ochotę, Bemowo itp. jakoś może dojedziesz, ale już pojedynczymi liniami, na Wolską w ogóle nie dojedziesz, skoro 109 nie wraca na Płocką, a w stronę Odolan nic nie skręca. Owszem, M2, ale tylko w jedną stronę - jasne, że do centrum, ale do centrum i tak można by dojechać z Gdańskiej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jeśli zatrzymają się na peronie 8 ORAZ na Młynowie, to oczywiście sprawy nie ma.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow