[Trójmiasto] - infrastruktura transportowa
Moderator: JacekM
Niestety, priorytet to metro.
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Metro też jest ważne, ale metrem nie obsłużymy całego miasta, bo po pierwsze nas na to nie stać, a po drugie, nawet gdyby było nas stać, to i tak byłoby to strasznie głupie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A od strony Havla nic nie wydłużą, czy ten odcinek jest mniej zaawansowany? Z oczywistych przyczyn dawno w Gdańsku nie byłem, a widzę że od września wiele się tam zmieniło...person pisze: ↑07 maja 2020, 10:53W II poł. maja mają zacząć się testowe jazdy tramwajów na nowej trasie - do nowej pętli przy węźle Jabłoniowa ma zostać wydłużona linia 12. Do krańca przy szkole pewnie nic nie pojedzie aż do września...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pi ... bJensvypnA
Równolegle kończą się prace na Stogach, gdzie tramwaje mają zacząć pierwsze testowe jazdy również w maju.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wciąż twierdzą, że prace nad Nową Warszawską mają zacząć w tym roku; termin składania ofert w przetargu na I etap (budowa skrzyżowania z al. Havla) przedłużony był do wczoraj:
http://www.drmg.gdansk.pl/index.php/d-w ... -w-gdansku
II etap ma być wykonany do końca przyszłego roku i wtedy tramwaje mają pojechać nową trasą...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gd ... 43258.html
(mówi się, że z Jabłoniowej przez Havla i SKM Śródmieście na Przeróbkę/Stogi ma kursować nowa linia 13; na razie wydłużoną przez al. Adamowicza ma być linia 12)
http://www.drmg.gdansk.pl/index.php/d-w ... -w-gdansku
II etap ma być wykonany do końca przyszłego roku i wtedy tramwaje mają pojechać nową trasą...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gd ... 43258.html
(mówi się, że z Jabłoniowej przez Havla i SKM Śródmieście na Przeróbkę/Stogi ma kursować nowa linia 13; na razie wydłużoną przez al. Adamowicza ma być linia 12)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No dopóki nie robią Nowej Warszawskiej, to albo oprócz 12 coś jeszcze muszą wyciągnąć, albo Jabłoniowa faktycznie postoi pusta do budowy łącznika.
A pomysł z 13 fajny, choć IMHO trochę za słabo wykorzystują "górną" trasę w Śródmieściu (przy dworcu PKS) - gdyby któraś relacja logicznie jeździła stamtąd to może ludzie by się przenieśli i zwolnili trochę przepustowości na dole. No ale przy obecnym układzie linii w stylu niemal kieleckim nie bardzo jest co tam przesunąć.
A pomysł z 13 fajny, choć IMHO trochę za słabo wykorzystują "górną" trasę w Śródmieściu (przy dworcu PKS) - gdyby któraś relacja logicznie jeździła stamtąd to może ludzie by się przenieśli i zwolnili trochę przepustowości na dole. No ale przy obecnym układzie linii w stylu niemal kieleckim nie bardzo jest co tam przesunąć.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tramwaje pojadą al. Adamowicza w Gdańsku "jeszcze w tym miesiącu" - będą to pojazdy wydłużonej linii 12 (co 10 w DP i co 20 w DS). Do kompletu nocna linia N2. Czyli dla autobusów linii nocnej wybudowano zatoki przy dwupasmowych jezdniach. Bo w nocy nie mogą tworzyć się zatory.
W ramach deseru władze chwalą się też priorytetami i sterowaniem sygnalizacji, by tramwajom jeździło się lepiej i szybciej. Ciekawe co z tego wyjdzie...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tr ... yGiK6OBmDc
W ramach deseru władze chwalą się też priorytetami i sterowaniem sygnalizacji, by tramwajom jeździło się lepiej i szybciej. Ciekawe co z tego wyjdzie...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tr ... yGiK6OBmDc
A to nie tak, że najpierw były zatoki w projekcie a potem ktoś zaczął się zastanawiać, co tamtędy pojedzie?
W obu przypadkach te zatoki są idiotyzmem.
Na dzisiejszej konferencji prasowej władze Gdańska ogłosiły, że od 30.06 tramwaje wróc na Stogi oraz rozpoczną kursowanie wzdłuż al. Adamowicza:
https://www.facebook.com/SZomkowski/pho ... =3&theater
Pewnie podali też informacje o tramwajowych liniach sezonowych, ale szczegóły pewnie będą dopiero na stronie ZTMu.
https://www.facebook.com/SZomkowski/pho ... =3&theater
Pewnie podali też informacje o tramwajowych liniach sezonowych, ale szczegóły pewnie będą dopiero na stronie ZTMu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czas przejazdu "12" jest tragiczny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tak. Niezrozumiałe, dlaczego na nowej trasie tramwaj nie ma absolutnego priorytetu, nierzadko czeka cały cykl na przejazd przez jezdnię lub wjazd na skrzyżowanie. Za to o dziwo ktoś tym jeździ...
Gdyż przystanki są przy pętli
Tam miała być porządna pętla z przystankami we wszystkich relacjach, ale jak wywalono Nową Jabłoniową, to i projekt pętli upośledzono w ramach oszczędzania miejsca.
Swoją drogą, trasa na Lawendowe Wzgórze to jest tylko na Lawendowe Wzgórze czy projektowano ją z jakimś zamysłem doprowadzenia jej dalej?
Swoją drogą, trasa na Lawendowe Wzgórze to jest tylko na Lawendowe Wzgórze czy projektowano ją z jakimś zamysłem doprowadzenia jej dalej?