Komunikacja podmiejska
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
- vernalisadonis
- Posty: 3091
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Petycja żeby zwiększyć częstotliwość 742
https://www.gorakalwaria.net/news-autob ... a,917.html
https://www.gorakalwaria.net/news-autob ... a,917.html
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
- Lokalizacja: Ursynów
Te 12-metrowce to chyba jakaś kpina z pasażerów. W szczycie porannym na Kabaty każda siedemsetka przyjeżdża praktycznie niezabieralna. Po drugie taka częstotliwość zupełnie rozwala koordynację na odcinku Os. Kabaty - Polna. Nie mówiąc już o tym, że według autorów petycji 2 krótkie wozy = 1 przegubowiec. Wtedy w szczycie potrzeba dwie dodatkowe brygady (aktualnie jeździ całka i dodatek). Moim zdaniem zdecydowanie na minus.
Może powinni zacząć od lepszej koordynacji z L21, bo widzę, że z tym kiepsko.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Wie ktoś, czy w L-kach teraz też są strefy buforowe przed siedzeniem kierowcy jak na liniach zwykłych?
Jeśli są, to jak wobec tego wygląda kwestia biletów? Pamiętam że do tej pory taryfa wyglądała tak że obowiązywały bilety ZTM-owskie od dobowego wzwyż lub można było kupić jednorazówkę u kierowcy na zasadzie PKS-owej (z paragonem zamiast biletu). Teraz nie ma takich jednorazówek czy jak?
Jeśli są, to jak wobec tego wygląda kwestia biletów? Pamiętam że do tej pory taryfa wyglądała tak że obowiązywały bilety ZTM-owskie od dobowego wzwyż lub można było kupić jednorazówkę u kierowcy na zasadzie PKS-owej (z paragonem zamiast biletu). Teraz nie ma takich jednorazówek czy jak?
Tak, są.
16.04 jechałem L-1, strefa buforowa była, tylko pasażerów niezbyt wielu - naliczyłem aż 3, a jechałem z Piaseczna do osiedla w Falentach. Nikt nie kupował biletu, ale dałoby się dojść do kierowcy w celu zakupu tegoż.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Bardzo jest niepokojące że tyle linii lokalnych albo jest likwidowane lub zawieszane we wszystkie dni lub w weekendy. Rozumiem że gminy mają coraz szczuplejsze budżety, ale teraz kiedy coraz mniej będzie z tygodnia na tydzień ograniczeń, pasażerowie będą mieli kłopot z dotarciem do pracy i innymi celami podróży. Pewnie bardzo się zmieni siatka linii podmiejskich z lokalnymi przez epidemię. Może za jakiś dłuższy czas powrócimy do stanu sprzed epidemii w zbliżonym kształcie.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Ja się boję że to co było to nie wróci. To była ładna i pożyteczna, ale proteza (przynajmniej w swej organizacji) komunikacji lokalnej. A w rozwiązania systemowe na poziomie ogólnopolskim jakoś nie wierzę.
Może trochę i proteza, ale zunifikowana (od jakiegos czasu) jakość, włączenie w transport aglomeracyjny, jeden zarządca, dbający o przetargi i wyposażenie wozów w informację pasażerską, i dekorację przystanków.
Na poziomie ogólnokrajowym to jednak poprzedni ustrój.
Na poziomie ogólnokrajowym to jednak poprzedni ustrój.
ŁK
Myślę, że można zorganizować to tak przejmujemy MPT i busiki 9 miejscowe jeżdżą po gminach gdzie jeżdziły L-ki, Koszty mniejsze i transport będzie. za 1 autobusik pojadą ze 3 busy. Standard usługi trochę spadnie ale częstotliwości mogą być większe.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus
Ikarus
Problem już jest, a co do znoszenia ograniczeń, to jakoś przypadkiem zapomnieli znieść ograniczenia liczby pasażerów, przez co - jeśli ktokolwiek by to zaczął sprawdzać i tego pilnować - miejscami byłby problem w dojeździe do pracy.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Coś mi się obiło o uszy że rząd ma coś z tym zrobić przy okazji najbliższego etapu czyli najprawdopodobniej od poniedziałku za tydzień.
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Czyli od 18.05 Jeżeli tak, to niech się wybiorą do autobusów i tramwai, niech liczą pasażerów i decydują, kto ma nie wsiąść. Jak zbiorą odpowiednią ilość inwektyw (mówiąc delikatnie), to może zaczną pracować szybciej. Jeżeli nie, to jak policja wpadnie na kontrolę i stwierdzi nadmiar ludzi w autobusie, to niech wystawią mandat na rząd RP. Już dziś miałem spore nadmiary.michael112 pisze: ↑08 maja 2020, 21:59Coś mi się obiło o uszy że rząd ma coś z tym zrobić przy okazji najbliższego etapu czyli najprawdopodobniej od poniedziałku za tydzień.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z relacji rodzinnych wynika, że w takiej 4 już teraz jest poziom 30% DMC osiągany. Mówimy o sobocie..
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Większość półkursów z Pragi w kierunku Centrum (sobota od rana), zapełnienie na poziomie 30-40 osób. W jednym mogło być nawet około 50. Na szczęście przez krótki czas. Najwyższy czas podwyższyć limity lub całkowicie je znieść, tak samo jak nie używanie CG, obowiązkowe zatrzymywanie na przystankach NŻ. Jeszcze nie jest za ciepło, więc pozostawić otwarte okna i szyberdachy oraz strefę buforową za kabiną kierowcy.