Rozczulająca ta troska kierowców o jakieś dwie osiedlowe uliczki, z co najmniej taką zaciekłością jakby chodziło o autostradę A2.KM pisze: ↑18 maja 2020, 11:33Gęstość nowych przystanków i brak zatok spowodowała dość dużą wojenkę dzielnicowych radnych z kierowcami, którzy żądają analizy płynności i natężenia ruchu po uruchomieniu przystanków bez zatok - nie docierają nawet argumenty, że przystanki będą na żądanie, a autobus będzie jeździł co 30 minut
Przystanki (lokalizacja)
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Pamiętam wersję po konsultacjach. Radni usilnie informują, że autobus będzie jeździł co 30 minut.
Tak, w kierunku Trockiej przez Tarnogórską, a w kierunku Łodygowej przez Tużycką.Yelonker pisze: ↑18 maja 2020, 12:00To ZP w rejonie Wolbromskiej to na Potulickiej? Bo Tużycka i Tarnogórska mają mieć zamienione kierunki ruchu autobusów względem stanu obecnego, a że 262 nie ma jak zaliczyć ZP Tużycka na Radzymińskiej, to chyba jakiś jeszcze przystanek między Kościeliską a Diamentową by się przydał, zresztą trzeba będzie jeszcze wykonać przystanek Krzesiwa w przeciwnym kierunku na Tarnogórskiej.KM pisze: ↑18 maja 2020, 11:33Na ulicy Tużyckiej i Potulickiej są tak naprawdę już wykończone przystanki dla linii 262 - rozszerzenie ZP Diamentowa o przystanek w kierunku Potulickiej oraz budowa nowego ZP niedaleko ulicy Wolbromskiej. Gęstość nowych przystanków i brak zatok spowodowała dość dużą wojenkę dzielnicowych radnych z kierowcami, którzy żądają analizy płynności i natężenia ruchu po uruchomieniu przystanków bez zatok - nie docierają nawet argumenty, że przystanki będą na żądanie, a autobus będzie jeździł co 30 minut
Przystanek w kierunku Łodygowej na Potulickiej - 52.284914, 21.082911 - wydaje się być dość zbędny, jeżeli linia będzie jechała do Łodygowej, zatrzymywała się znowu na Potulickiej, zjeżdżała na jezdnię serwisową i zawracała dopiero przy Klamrowej (ta zawrotka to jedyna opcja, całkiem dobra) to te przystanki co 200 metrów są faktycznie niepotrzebne.
Przystanek w kierunku Łodygowej - Potulicka/Perłowa, najprawdopodobniej rozwinięcie ZP Diamentowa - 52.282078, 21.083331
Przy okazji budowy drogi dojazdowej do PKP Zacisze Wilno wykonano przystanek Krzesiwa w drugim kierunku - 52.279117, 21.078610
Na linię niemniej jeszcze paręnaście miesięcy poczekamy. Pratulińska jest zaślepiona przez szyb do tarczy, Łokietka przez budowę wentylatorni, a Kościeliska i Krośniewicka na razie niedostosowana do ruchu autobusów. choć patrząc na budowę to, że coś się ruszyło w okolicach Łodygowej to i może coś ruszy się tutaj.
Faktycznie jakoś te przystanki w nieszczególnie fortunnych miejscach są umieszczone. Dobrze rozumiem, że w kierunku Łodygowej 262 zatrzyma się na Potulickiej przy Perłowej i przy Lewinowskiej, a w stronę Tarnogórskiej między Lewinowem a Krzesiwa w ogóle?
Nigdy nie słyszałem, żeby miała być inna częstotliwość niż 12/15//15. Dowody:
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... -metra.pdf
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2019/09/26 ... -wrzesnia/
ZTM deklarował, że linia nie musi czekać na otwarcie ciągu ulic Pratulińska - Łokietka, a wtedy nie widzę problemu, żeby tymczasowo pojechała Trocką i Radzymińską.KM pisze: ↑18 maja 2020, 13:24Na linię niemniej jeszcze paręnaście miesięcy poczekamy. Pratulińska jest zaślepiona przez szyb do tarczy, Łokietka przez budowę wentylatorni, a Kościeliska i Krośniewicka na razie niedostosowana do ruchu autobusów. choć patrząc na budowę to, że coś się ruszyło w okolicach Łodygowej to i może coś ruszy się tutaj.
Dowiedziałem się jeszcze o jednym przystanku - 52.280541, 21.082245 - to najprawdopodobniej ten będzie wcielony do ZP Diamentowa. Pozostałe chyba będą oddzielnymi. Kolejny przystanek oddalony o około 200m przy Perłowej, kolejny 250m dalej, przy Lewinowskiej.
Jak na razie w przeciwnym kierunku istnieje tylko przystanek Potulicka i Krzesiwa.
Na Tużyckiej (jak na razie) nie ma budowanych żadnych przystanków w stronę Lewinowa, co jest trochę niepokojące, ale być może dzielnica rozdzieliła inwestycję na parę etapów i powstaną przystanki na Potulickiej zarówno w drugą stronę, jak i te na Tużyckiej.
Oczywiście bardzo możliwe, że układ przystanków w końcowej formie będzie bardziej sensowny. Urząd ma 30 dni na udostępnienie planów organizacji ruchu, ja dalej czekam
262 w stronę Łodygowej zatrzyma się na Krośniewickiej, później dopiero przy Diamentowej, następnie przy Perłowej, Lewinowskiej, Potulickiej i dojedzie na pętlę Lewinów.
Jak na razie w przeciwnym kierunku istnieje tylko przystanek Potulicka i Krzesiwa.
Na Tużyckiej (jak na razie) nie ma budowanych żadnych przystanków w stronę Lewinowa, co jest trochę niepokojące, ale być może dzielnica rozdzieliła inwestycję na parę etapów i powstaną przystanki na Potulickiej zarówno w drugą stronę, jak i te na Tużyckiej.
Fakt, radni nie muszą być do końca wiarygodnym źródłem informacji. Dzięki!ashir pisze: ↑18 maja 2020, 16:43Nigdy nie słyszałem, żeby miała być inna częstotliwość niż 12/15//15. Dowody:
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... -metra.pdf
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2019/09/26 ... -wrzesnia/
Oczywiście bardzo możliwe, że układ przystanków w końcowej formie będzie bardziej sensowny. Urząd ma 30 dni na udostępnienie planów organizacji ruchu, ja dalej czekam
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jeżeli dobrze interpretuję projekt przebudowy alei Jana Pawła II, to na jezdni w kierunku Żoliborza między DWC a Rondem ONZ pojawi się nowy przystanek w zatoczce (ulokowany przez skrzyżowaniem z Sienną), zniknie za to przystanek końcowy dla 174 na jezdni w kierunku Mokotowa. Wygląda więc na to, że 174 będzie miało nowy kraniec na nowo wybudowanym przystanku. W sumie byłaby to zmiana na plus, bo nie trzeba będzie czekać z wyjściem z autobusu do czasu okrążenia ronda.
Od Siennej do metra to jest kawałek. Ale pewnie koncepcja postoju po drugiej stronie JP nie wchodziła w grę po przebudowie.
ŁK
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jeżeli chodzi o przesiadki ze 174 do M2, najlepszym rozwiązaniem byłoby zakrańcowanie autobusu w Emilii Plater, ale wtedy nadrabiałby aż ~250 metrów w jedną stronę, więc istnieje prawdopodobieństwo że ZTM by się z kasą nie wyrobił xd
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Biorąc pod uwagę że kiedyś jeździło aż na plac Hallera, to i tak niebo a ziemia.Autobus Czerwon pisze: ↑23 maja 2020, 9:07Jeżeli chodzi o przesiadki ze 174 do M2, najlepszym rozwiązaniem byłoby zakrańcowanie autobusu w Emilii Plater, ale wtedy nadrabiałby aż ~250 metrów w jedną stronę, więc istnieje prawdopodobieństwo że ZTM by się z kasą nie wyrobił xd
IMHO propozycja @Autobus Czerwon najlepsza.
Trochę inna struktura była jednak wtedy.michael112 pisze:Biorąc pod uwagę że kiedyś jeździło aż na plac Hallera, to i tak niebo a ziemia.Autobus Czerwon pisze: ↑23 maja 2020, 9:07Jeżeli chodzi o przesiadki ze 174 do M2, najlepszym rozwiązaniem byłoby zakrańcowanie autobusu w Emilii Plater, ale wtedy nadrabiałby aż ~250 metrów w jedną stronę, więc istnieje prawdopodobieństwo że ZTM by się z kasą nie wyrobił xd
IMHO propozycja [mention]Autobus Czerwon[/mention] najlepsza.
W ogóle to Emilii Plater nie powinna być jedną wielką pętlą autobusową. Układ powinien być taki, żeby wystarczył DWC pod dachem plus ewentualnie ten mały kawałek DWC zaraz obok.
Tak pomyślałem jednak, że całkiem niezłym miejscem na kraniec dla 174 byłby Plac Grzybowski.
ŁK
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nie powinna być bo?
Nie ma lewoskrętu ze Świętokrzyskiej w Emilii Plater w kierunku placu Grzybowskiego. Zresztą, w czym jest lepszy plac Grzybowski od Emilii Plater?
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Podejrzewam, że chodzi o kryterium uliczne: JP2 - Królewska - Plac Grzybowski - Emilii Plater - Świętokrzyska - JP2, ewentualnie JP2 - Twarda - Plac - Królewska - JP2.Autobus Czerwon pisze:Nie powinna być bo?
Nie ma lewoskrętu ze Świętokrzyskiej w Emilii Plater w kierunku placu Grzybowskiego. Zresztą, w czym jest lepszy plac Grzybowski od Emilii Plater?
Takie kryteria dają też możliwość eleganckiej przesiadki na M2.
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nadal nie widzę wyższości takiego rozwiązania, nad zakręcaniem na Emilii Plater.
Dojazd okolicy Pl.Grzybowskiego do Dw.Centralnego i ciągu Jerozolimskich? Tramy na Marszałkowskiej i JP są dosyć daleko.