Słyszałem, że jeszcze 2 lata, ale nie jest powiedziane, że MZA nie będzie chciało ich odkupić.
Skreślenia ze stanu - kasacje, sprzedaż
Nie na 8 przypadkiem?
BTS odpowiada tylko za serwis. Wozy są leasingowane z Millenium. Ten artykuł chyba ich dotyczy piszą o 71 miesiącach. Bo Stalowe 54xx są na własność kupione?
Chodzi o wozy 52** z 2015, nr rej. WGM ****. Te są leasingowane. Pewnie zostaną wykupione, podobnie jak to było z Manami 34**.
A wozy 54** były kupione przez MZA.
Z wozów obecnie leasingowanych MZA ma SU12IVE 191* na poznańskich blachach oraz Mercedesy Conecto 44* i 62** rejestrowane WU ***.
A wozy 54** były kupione przez MZA.
Z wozów obecnie leasingowanych MZA ma SU12IVE 191* na poznańskich blachach oraz Mercedesy Conecto 44* i 62** rejestrowane WU ***.
4400-4434 - 2022 rok (5 lat) 31.12.2022
6200-6244 - 2022 rok (5 lat) 31.12.2022
1911-1920 - 2023 rok (6 lat) 01.06.2023
5201-5260 - 2021 rok (5 lat i 11 miesięcy) 01.12.2021
6200-6244 - 2022 rok (5 lat) 31.12.2022
1911-1920 - 2023 rok (6 lat) 01.06.2023
5201-5260 - 2021 rok (5 lat i 11 miesięcy) 01.12.2021
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Solarisy 52xx są wydzierżawione, a nie wzięte w leasing. Zresztą w podlinkowanym artykule jest wyraźnie opisane, że autobusy są wynajęte.
Kolego, to tylko czysta semantyka. Co to jest leasing? To właśnie "wynajem", albo "dzierżawa". Tutaj użyto określenia "dzierżawa", bo jest jeden istotny aspekt prawny.
Otóż tylko przy dzierżawie można pobierać pożytki, przy najmie go nie ma. Gdyby autobusy MZA brało wozy tylko na własne potrzeby np. do nieodpłatnego rozwożenia swoich kierowców, to byłby to najem (np. długoterminowy). A skoro wozy będą użytkowane zarobkowo, to jest dzierżawa. Reguluje to kodeks cywilny.
A tak naprawdę to jest to leasing finansowy, sfinansowany przez Millenium Leasing.
Wszystkie strony umowy ustaliły, że wozy wracają do producenta (tzw. buy back).
W umowie, którą dokładnie czytałem, nie znalazłem żadnego zapisu o opcji odkupu. Były za to opisane szczegółowo warunki zwrotu tych wozów do producenta po zakończonym kontrakcie. Może okazać się, że tych wozów już nie zobaczymy na mieście. Chociaż niewykluczone, że coś tam uzgodniono i Solaris (lub jeszcze Millenium) zaproponuje MZA "okazyjny" zakup tych wozów, a MZA je kupi. W umowie leasingowej, czytaj "dzierżawy", to nie zostało uregulowane.
W jakiej roli stacjonuje na Woronicza ogołocony z numerów 8712?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Któryś z wozów 84XX bez taborowych widziany przed 11 na Wisłostradzie na krawacie Pogota MZA . Zapewne wywózka na T4.
MAN 3310 odstawiony. Szkoda, bo był najładniejszy wg. mnie, ale już nie jeden człowiek przejechał się po ocenianiu książki po okładce
Nikt jeszcze nie napisał, ale KMŁ wycofało wozy 727, 764 (4755), 766 (4801) z linii ZTM. Nie wiem co z 767 (4803). Czy będą jeździć na liniach wewnętrznych? To się okaże.
To ciekawe, bo jeszcze ostatnio 764 był w ruchu liniowym.
Ja bym nie liczył na to. Masz od tego 4 Sprintery i 2 Autosany. Do tego kursuje tylko linia 1 i 10.