Elektrobusy
A jakie zużycie prądu mają te autobusy? Gdzieś mi mignęły takie dane.
W Polsce prąd kosztuje ok. 200 zł/MWh.
Jeśli naprawdę byłby tam rząd wielkości w różnicy kosztów, to faktycznie opłacałoby się wziąć silnik (~30% sprawności) i podłączyć generator (~90% sprawności). Tu podają 553 kWh / 200 km = 2,8 kWh/km, potrzeba 0,2 MWh na przejechanie 70 km, które powinny kosztować ~40 zł. Więc różnica jest raczej 3x (520 : 160 zł) niż 8x (520 : 65 zł), ale to nadal dużo.
W Polsce prąd kosztuje ok. 200 zł/MWh.
Jeśli naprawdę byłby tam rząd wielkości w różnicy kosztów, to faktycznie opłacałoby się wziąć silnik (~30% sprawności) i podłączyć generator (~90% sprawności). Tu podają 553 kWh / 200 km = 2,8 kWh/km, potrzeba 0,2 MWh na przejechanie 70 km, które powinny kosztować ~40 zł. Więc różnica jest raczej 3x (520 : 160 zł) niż 8x (520 : 65 zł), ale to nadal dużo.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 5092
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Kolejna linia po 111 i 503 stanie się w 100% elektryczna. Będzie to 128 od poniedziałku. Obsługa przez Stalową i Woronicza. Dwa dodatkowe dodatki do planu[ zjazdy na Woro pewnie]. Elektryczne staną się też dodatki na 175. Póki co E-2 na które też puszczane są elektryki nie są planowo takowe.
Od jutra i już pisałem o tym na wcześniejszej stronie.
Ale te zjazdy na godzinkę to chyba nie co kółko? 128 jest dość krótkie, to chyba raz na zmianę powinno wystarczyć...
ŁK
-
- Posty: 5092
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Jaki w tym sens, żeby Stalowa wystawiała dieslową rezerwę za elektryka z Ostrobramskiej, aby włączyła się od Natolina? Jedzie przez całe miasto na pusto spalając ropę - czysty zysk Z Ostrej jest bliżej, z Woro o wiele bliżej - nie ma kierowców na rezerwie czy może muszą w kółko podmieniać elektryki bo te się rozładowują i psują?
Wydaje mi się, że to rezerwa z zakładu - jadąc na pusto Belwederską miał założoną brygadówkę 3. Swoją drogą Stalowa ma elektryki których ponad brygady planowe nie wystawia, a w tym przypadku skoro już wystawili rezerwę na 503 to dlaczego nie elektryk... No ale nie wiadomo czy kierowca przeszkolony.
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Intensywność eksploatacji autobusów jest przyczyną przechodzenia przez nie "chorób wieku dziecięcego". Wolę, żeby mój elektryk teraz je przeszedł (ma przejechane trochę ponad 6.000 km i czeka na części zamienne), niż teraz miałby wykazywać 100% sprawność, a później stać co chwilę na warsztacie. Przerabiałem to już z gazówką. Jak inne przed upływem pierwszych 30.000 km były co i rusz naprawiane, mój jeździł jak złoto. Potem nastąpiła zamiana, tamte jeździły, a mój stał co chwilę na warsztacie i tak to się ciągnie do dziś.lublin42 pisze: ↑25 lip 2020, 18:41Jaki w tym sens, żeby Stalowa wystawiała dieslową rezerwę za elektryka z Ostrobramskiej, aby włączyła się od Natolina? Jedzie przez całe miasto na pusto spalając ropę - czysty zysk Z Ostrej jest bliżej, z Woro o wiele bliżej - nie ma kierowców na rezerwie czy może muszą w kółko podmieniać elektryki bo te się rozładowują i psują?
Gdyby eksploatować w ten sposób samochód osobowy, to po miesiącu połowę części by trzeba w nim wymienić, o ile by przetrwał takie doświadczenie
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Brak przeszkolonych kierowców na chwilę obecną jest normą. Nie ma zbyt wielu chętnych do jazdy nimi. Ale to się pewnie zmieni i będzie jak z gazówkami. Najpierw wszyscy zarzekali się, że nigdy nie będą jeździć nimi. A potem sypały się donosy do kierownictwa, a nawet na Włościańską. Jak przekonali się, jakie linie i jaki czas pracy mają ci, którzy jeździli gazówkami, to i oni nagle tak chcieli. Banda popapranych hipokrytówlublin42 pisze: ↑25 lip 2020, 19:00Wydaje mi się, że to rezerwa z zakładu - jadąc na pusto Belwederską miał założoną brygadówkę 3. Swoją drogą Stalowa ma elektryki których ponad brygady planowe nie wystawia, a w tym przypadku skoro już wystawili rezerwę na 503 to dlaczego nie elektryk... No ale nie wiadomo czy kierowca przeszkolony.
A wystarczyłoby po prostu wpisać w grafik szkolenie z elektryka każdemu kierowcy (plus rezerwa) tak jak szkolenie BHP. Dobrze byłoby też postawić rezerwę czynną na pętlach, obsługiwanych przez elektryki.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja w ogóle nie rozumiem, co to jest "nie chcę jeździć elektrykami". Polecenia służbowe są już niemodne? Ludzie robotę rzucą, jak nie pojadą dieslem?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Znajomy miał dodatek poranny i po nim dyżur i na tym dyżurze przeszedł szkolenie
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
W MZA jest bardzo duże Januszostwo odnośnie oszczędzania na paliwie. W przypadku gazowców CNG oraz elektrów, nie na ma nich norm i jest dodatek 0,12zł/100km. Dlatego nikt nie chce jeździć jeśli nie musi elektrykami i gazowcami. Taki Janusz jest wstanie wyciągnąć najmarniej 300 złotych ekstra na oszczędzaniu paliwa, a ja dostanę raptem 50 złotych i to przy dobrych wiatrach,
Natomiast z tego co ja wiem, póki co szkolenie na elektryki jest często "dla chętnych kierowców" i chętny kolega został po dodatku na szkolenie. Ale est grupa kierowców, którzy uważają, że szkolenie powinni mieć płatne w ramach czasu pracy i nie będą angażować swojego czasu po pracy żeby się wyszkolić.