Kod: Zaznacz cały
DYWIZJONU 303 KOŁO 01 | 0| 0|
OBOZOWA DALIBORA 01 | 1| 1|
DEOTYMY 01 | 2| 2|
MAGISTRACKA 01 | 4| 4|
MAJAKOWSKIEGO 01 | 5| 5|
WAWRZYSZEWSKA 03 | 6| 6|
MŁYNÓW 03 | 7| 7|
MŁYNARSKA DŁUGOSZA 01 | 8| 8|
MŁYNARSKA 03 | 9|10|
AL.SOLIDARNOŚCI DT WOLA 03 |10|11|
OKOPOWA OKOPOWA 07 |12|13|
TOWAROWA GRZYBOWSKA 05 |13|14|
RONDO DASZYŃSKIEGO 05 |14|16|
RONDO DASZYŃSKIEGO | | |
TOWAROWA PL.ZAWISZY 13 |16|18|
PL.ZAWISZY | | |
AL.JEROZOLIMSKIE PL.ZAWISZY 05 |16|19|
PL.STARYNKIEWICZA 03 |17|20|
DW.CENTRALNY 07 |19|22|
Cóż powiedzieć? Tak było. Wątpię jednak w to, by ten czas był wykonalny. Rozpatrzymy cały odcinek "kiedyś" i "teraz":
1. Śluza przy Deotymy się nie liczy, bo bierzemy pod uwagę czas od Deotymy (ale algorytm z pełnym priorytetem na śluzę jest zrobiony i czeka).
2. Na Prymasa Tysiąclecia nic się nie zmieniło - ten sam program (ale algorytm zrobiony - j.w.).
3. Na Młynowie nie było świateł, więc trzeba było uważać na pieszych, a teraz jest pełny priorytet, więc jest szybciej.
4. Przy Żytniej nie wiem, czy były światła, ale teraz jest pełen priorytet, więc na pewno jest lepiej nawet względem opcji braku świateł.
5. Na Młynarskiej nie było trampasa, teraz jest, więc jest lepiej. Nie stoimy już w korkach, a kiedyś?!
6. Przy Lesznie były "krótkie światła", teraz są dłuższe i dwukierunkowo skoordynowane z Wolską (to znaczy też, że koordynacja "pilnuje", by nie był blokowany przystanek LESZNO w stronę KOŁA) - na pewno jest lepiej niż było.
7a. Na Kercelaku było kiedyś 8-sekundowe otwarcie, teraz jest 15-sekundowe. Na pewno jest o wiele lepiej.
7b. Na tym samym Kercelaku są dorobione sploty, więc odpada problem mijania się składów - kolejne usprawnienie.
8a. Cały ciąg Towarowej jest skoordynowany 100% protramwajowo. Kiedyś koordynacja była odcinkowa (urywana przed Kercelakiem) i antytramwajowa, więc na pewno jest lepiej.
8b. Przy Chłodnej świateł nie było, teraz są - piesi nie ładują się pod tramwaj - jest lepiej.
9. Na Rondzie Daszyńskiego jest radykalne wydłużenie zielonego.
10. Kiedyś były niesłychanie antytramwajowe światła przy Srebrnej, gdzie zielone dla tramwajów było znacznie ścięte w stosunku do współbieżnych grup kołowych bez żadnego słusznego powodu. Teraz nie ma skrzyżowania przy Srebrnej, ale jest przy Kolejowej - bardzo protramwajowo skoordynowane.
11. Wisienka na Torcie - Plac Zawiszy skoordynowany dwukierunkowo pod tramwaj. Podwójne zielone w cyklu bez stania na wyspie.
12. Aleje Jerozolimskie - kiedyś zajeżdżanie torowiska i koordynacja antytramwajowa, teraz koordynacja protramwajowa i jazda prawie całkiem bezkolizyjna. Nowy stabilny program na Rondo Czterdziestolatka będzie wdrożony na dniach. Plac Starynkiewicza faktycznie jest problemem, ale nowy projekt jest w opiniach.
Reasumując, w ogóle nie wierzę w tamte czasy przejazdu. One były czysto wirtualne. Nie było takiej weryfikacji punktualności TW przez ZTM, ani motorniczych w ramach TW. Fikcja więc trwała, a że w szczycie tramwaj miał 10 minut w plecy - kogo to obchodziło? Dzisiejsze czasy przejazdu są bez porównania dokładniejsze i można mieć zaufanie do ich zrealizowania w terenie.
Jeśli Pan Bóg pobłogosławi temu dziełu, to z realnym czasem przejazdu w przyszłym miesiącu zejdziemy na linii 24 do 24 minut między Deotymy a Centralnym. Dzięki wdrożeniu nowego algorytmu na pl. Zawiszy możemy zejść do 24 minut. Jeśli damy podwójne zielone na prawoskręcie na Kercelaku (wykonalne w 2021), to zejdziemy do 23 minut. Jeśli naprawiona zostanie koordynacja na pl. Starynkiewicza, która z powodów niewyjaśnionych działa źle - zejdziemy nawet do 22 minut. Z tą różnicą, że tym razem naprawdę będzie się tyle jechało.
A co dopiero na Waszyngtona (zatwierdzone projekty czekają na realizację) i na Grochowskiej od Wiatraka do Gocławka (zatwierdzone projekty czekają na realizację) oraz na Radiowej i Dywizjonu 303 (nad tym tematem ciąży fatum, ale z prędkością ślimaka też się wdraża), na Kole (czeka na zatwierdzenie - pełny priorytet)... Ta linia będzie frunąć i nie będzie miała po drodze ani jednej sygnalizacji, gdzie by nie miała uprzywilejowania. Niemożliwością jest, by jeździło się wolniej w takich warunkach niż kiedykolwiek wcześniej! A ruch kołowy wzrósł niepomiernie.
PS. Sprawdźcie w starych czasach, że na minimalnych strefach między PL. ZAWISZY a PL. ZAWISZY było 0 sekund! To niemożliwe, jeśli kiedyś trzeba było stanąć na wyspie. Na takich strefach to można było przejechać techniczną Berlinką w nocy bez stawania na przystankach!