Korzystała, było jednak za dużo błędów wynikających z automatyzacji wyznaczania tras.
Mapa komunikacji miejskiej
Przykład efektu automatycznej generacji trasy w pliku gtfs. Algorytm wyszukuje najkrótszą trasę między przystankami.
Podkład trzeba mieć porządny. Przypadki, gdzie trasa między przystankami może mieć kilka wariantów, są naprawdę sporadyczne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- TranslatorPS
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Co jest o tyle kuriozalne (właściwie to nie jest), że w GTFS można jak najbardziej narzucić trasę z góry (shapes.txt). Trzeba do tego tylko usiąść i tego chcieć, a skoro dane rozkładowe lecą z bazy danych TeeRa, to cudów się nie spodziewam.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
I doszliśmy do sedna, bez obróbki ręcznej nie uzyskamy dobrych geometrii.TranslatorPS pisze: ↑17 wrz 2020, 19:42Co jest o tyle kuriozalne (właściwie to nie jest), że w GTFS można jak najbardziej narzucić trasę z góry (shapes.txt). Trzeba do tego tylko usiąść i tego chcieć, a skoro dane rozkładowe lecą z bazy danych TeeRa, to cudów się nie spodziewam.
Obróbki ręcznej na bieżąco, czy raz a porządnie?
Jak by mieć dobry podkład, to ingerencja ręczna na bieżąco potrzebna by była bardzo sporadycznie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Skoro strona wtp odsyła do jakdojade.pl, to mogłaby spróbować korzystać z map jakdojade. Jakoś w tym serwisie to z reguły działa, a zgłaszane błędy są usuwane bardzo szybko.
Nie ma czegoś takiego jak "mapa jakdojade".
Jakdojade korzysta z podkładu OSM - podobnie jak interaktywna mapa WTP...
Jakdojade korzysta z podkładu OSM - podobnie jak interaktywna mapa WTP...
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Przystanki też trzeba mapować ręcznie? OKOPOWA 10 na mapie nie istnieje.
O takim drobiazgu, że jak jest wyłączona warstwa z liniami nocnymi, to pokazywanie przystanków, na których zatrzymują się tylko nocne (i vv) jest średnio czytelne, nawet nie wspomnę.
O takim drobiazgu, że jak jest wyłączona warstwa z liniami nocnymi, to pokazywanie przystanków, na których zatrzymują się tylko nocne (i vv) jest średnio czytelne, nawet nie wspomnę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
"Pralka" to jest oficjalna nazwa że na mapie priorytetów tramwajowych ją umieścili
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A gdzie jest taka mapa?
EDIT: w iZTM. No cóż, miałbym do niej nieco więcej uwag.
EDIT: w iZTM. No cóż, miałbym do niej nieco więcej uwag.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.