Źródło, gdzie też jest więcej materiałów: https://www.facebook.com/tramwajdozabek/W obecnej chwili koszt samej budowy dwutorowej trasy tramwajowej z Dw. Wileńskiego do Ząbek może wynosić około 240-280 mln brutto podczas, gdy budowa trasy autobusowej wg naszej propozycji wg najdroższego wariantu
(uwzględniając całkowitą przebudowę ul. Księcia Ziemowita i ul. Swojskiej do 4 pasów ruchu) to koszt około 95 mln brutto.
Tramwajowa fantastyka i futurologia
Moderator: Wiliam
Stowarzyszenie Moje Ząbki proponuje budowę BRT do Ząbek zamiast tramwaju:
Dzisiejszy Twitter, a w ślad za nim T-P donosi, że linia tramwajowa wzdłuż Modlińskiej (znowu) spadła z rowerka (o ile kiedykolwiek na niego weszła)
transport-publiczny.pl pisze: Obecnie spółka ostrożnie zakłada, że budowa torowiska może być możliwa pod koniec rozpoczynającej się właśnie dekady.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64446.html
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36945
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Zależy, co rozumiemy przez "rowerek". Była "miękka" decyzja, by projektować (i realizować) ją zaraz po trasach "unijnych", ale nie było jeszcze żadnej "twardej" decyzji dotyczącej np. dofinansowania. Gdyby znalazła się jakaś ekstra kasa, pewnie proces by przyspieszył, ale teraz coraz trudniej się czegoś takiego spodziewać.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
W dzisiejszej stołecznej jest artykuł o planowanych inwestycjach w przyszłej dekadzie. Mowa jest o wiaduktach trasy Łazienkowskiej, podporach mostu Poniatowskiego oraz wiadukcie i przebudowy trasy średnicowej. Właśnie w kwestii tej ostatniej inwestycji pojawił się nowy pomysł by zmniejszyć utrudnienia dla pasażerów jeżdżących na Pragę i wybudowanie torowiska od pl. Zbawiciela wzdłuż al. Wyzwolenia do pl. Na Rozdrożu i dalej traktem królewskim przez pl. Trzech Krzyży do palmy.
-
- Posty: 4446
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W sumie ciekawy i niegłupi pomysł. Razem z pętlą na placu Trzech Krzyży, myślę że to torowisko by się bardzo przydało np. w czasie demonstracji w centrum. Pewnie skończy się na nakładce przy Muzeum Narodowym xd
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7043
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Chyba jednak lepszym rozwiązaniem byłoby tymczasowe torowisko skrajem Jerozolimskich, potem Nowym Światem, Mysią i Nowogrodzką. Takie ucho do samej TŁ odstraszyłoby skutecznie połowę pasażerów.
-
- Posty: 4446
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Mimo że Nowogrodzką kiedyś pomykała WKD, dzisiaj nie wyobrażam sobie tramwajów na tej ulicy.
Tylko, że dla pasażerów może nie być alternatywy. PLK chciała zabrać tylko jedną jezdnię i torowisko w celu przebudowy tunelu, a teraz chcą zabrać całą szerokość jezdni z torowiskiem.
Przy pomysłach na nowy przystanek osobowy nie widzę innej możliwości niż zamknięcie całej szerokości.
Pomysł z objazdem tramwajowym super, tylko mam nadzieję, że zrobią to od razu tak aby zostało na zawsze (tzn. nie według tymczasowych pozwoleń itd.), żeby potem nie było tak jak z odcinkiem na Jagiellońskiej przy Parku Praskim, który docelowo trzeba było potem zaorać.
-
- Posty: 4446
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ja nie wierzę w zrobienie choćby i zawrotki w al. Wyzwolenia dla 14 (Banacha - pl. Zbawiciela / Babilon - PW).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!