Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 10 paź 2020, 13:24

Zastąpię fika: "Lotnisko ma do Centrum kolej".

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 paź 2020, 13:34

bartoni722 pisze:
10 paź 2020, 13:24
Zastąpię fika: "Lotnisko ma do Centrum kolej".

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Z/do dwóch różnych przystanków.

Konied Makevski
Posty: 161
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 10 paź 2020, 13:58

Skoro wszyscy wrzucają swoje propozycje, to dorzucę i swoją - moim zdaniem od pl. Zawiszy do MRD powinny kursować 3 linie - jedna z zachodnich Jerozolimskich, jedna ze Żwirek i jedna z innego południowego kierunku, całkiem nieźle wydaje się pasować 159.

1. Linie z zachodnich Jerozolimskich mamy 3 - 127, 158 i 159. Dwie ostatnie odpadają, bo zaczynają trasę w okolicach przystanku Berestecka, czyli zgarniają jedynie ludzi stamtąd + okolic Zachodniego. Tutaj wychodzi, że 127 będzie optymalne, jednak wtedy trzeba znaleźć zastępstwo za tę linię na odcinku pl. Zawiszy - Mariensztat.

2. Linie ze Żwirek również mamy 3 - 128, 175 i 504. Z moich obserwacji podczas wielokrotnej jazdy na 175 nie zgodzę się z pomysłem skierowania tej linii do MRD, zbyt dużo osób korzysta z niej w relacji Centrum - ciąg Żwirek. Pracuje ona ładnie w koordynacji ze 128 i imho nie powinno się tego ruszać, bo jednak taka sumaryczna linia co 5/7,5/10 powinna ze Żwirek do Centrum i Centralnego jeździć. Dlatego całkiem nieźle do pomysłu wyciągnięcia do MRD pasuje 504. Nie wiem, czy jej częstotliwość wystarczy, ale jej końcówka do Centralnego jest totalnie od czapy, co widać po jej zapełnieniu.

3. 159 jadąc od strony Siekierek wyludnia się dość znacznie wzdłuż Koszykowej i na Zawiszy wjeżdża z ok. 10-15 paxami na pokładzie, gdzie często ładuje się z powrotem cały autobus (jednak tak samo ładowałby się do 127 czy 158, po prostu kwestia co pierwsze przyjedzie).

4. Wypadałoby też zapewnić dojazd do M2 większej części Ochoty i Włoch, stąd postuluję wyciągnięcie 1 do Pralki, w zamian za dublujące 9: 7 i 15.

Biorąc to wszystko pod uwagę:

:arrow: 1 (4/6/7,5): ANNOPOL - obecna trasa - Grójecka - P+R AL. KRAKOWSKA
:arrow: 7 (8/12/15): KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA - obecna trasa - Grójecka - BANACHA
:arrow: 15 (8/12/15): MARYMONT-POTOK - obecna trasa - Grójecka - BANACHA
:arrow: 127 (10/15/20): NOWE WŁOCHY (a może w końcu przez P7P?) - obecna trasa - pl. Zawiszy - Towarowa - MRD
:arrow: 128 (10/15/20): bez zmian
:arrow: 158 (10/15/20): bez zmian
:arrow: 159 (10/15/15?): EC SIEKIERKI - obecna trasa - Koszykowa - Lindleya - Jerozolimskie - Towarowa (powr: Towarowa - Koszykowa) - MRD (chyba że jest jakiś inny kraniec w okolicy, który potrzebuje wzmocnienia
:arrow: 175 (10/15/20): LOTNISKO CHOPINA - obecna trasa - pl. Zawiszy - Jerozolimskie - trasa 127 - MARIENSZTAT
:arrow: 504 (10/15/20): OS. KABATY - obecna trasa - pl. Zawiszy - MRD

Co sądzicie?

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 10 paź 2020, 14:46

Konied Makevski pisze:
10 paź 2020, 13:58
:arrow: 1 (4/6/7,5): ANNOPOL - obecna trasa - Grójecka - P+R AL. KRAKOWSKA
:arrow: 7 (8/12/15): KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA - obecna trasa - Grójecka - BANACHA
:arrow: 15 (8/12/15): MARYMONT-POTOK - obecna trasa - Grójecka - BANACHA
:arrow: 127 (10/15/20): NOWE WŁOCHY (a może w końcu przez P7P?) - obecna trasa - pl. Zawiszy - Towarowa - MRD
:arrow: 128 (10/15/20): bez zmian
:arrow: 158 (10/15/20): bez zmian
:arrow: 159 (10/15/15?): EC SIEKIERKI - obecna trasa - Koszykowa - Lindleya - Jerozolimskie - Towarowa (powr: Towarowa - Koszykowa) - MRD (chyba że jest jakiś inny kraniec w okolicy, który potrzebuje wzmocnienia
:arrow: 175 (10/15/20): LOTNISKO CHOPINA - obecna trasa - pl. Zawiszy - Jerozolimskie - trasa 127 - MARIENSZTAT
:arrow: 504 (10/15/20): OS. KABATY - obecna trasa - pl. Zawiszy - MRD

Co sądzicie?
Na kiedy jest przewidziany termin otwarcia stacji PKP Warszawa Główna? Bo jeśli remont wiaduktu będzie po otwarciu, to wtedy będzie ogromny strzał w stopę. Czy z remontem czekają aż dojdzie do tragedii? Propozycja ciekawa i chyba po remoncie wiaduktu możliwa do realizacji. Tylko postoje na przystanku w kierunku pl. Zawiszy musiałyby być krótkie, wtedy też bus-pas musiałyby być, aby autobusy nie ładować w korki. Oraz sygnalizacja ze skrętem w lewo musiałyby być tak ułożona, by nie tworzyły się stada, tak jak czasem jest z linią 105.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 paź 2020, 15:27

Towarowa teoretycznie wraz ze średnicą.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6019
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 paź 2020, 17:19

Nie jestem zwolennikiem postoju 4 linii na 3 peronach (Banacha).

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 10 paź 2020, 17:22

A średnica 2025-27... W planach oczywiście.
I wracając do Towarowej. Niedługo zaczną pracować wybudowane przy rondzie biurowce. Główny dojazd, zdaje się będzie od Towarowej. Zmieniony program na Zawiszy daje przejazd tramwajom kosztem samochodów. Stąd pewnie te korki. Więc skierowanie czegokolwiek przez Towarową jest moim zdaniem kiepskim pomysłem.

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 10 paź 2020, 17:49

Konied Makevski pisze:
10 paź 2020, 13:58



:arrow: 159 (10/15/15?): EC SIEKIERKI - obecna trasa - Koszykowa - Lindleya - Jerozolimskie - Towarowa (powr: Towarowa - Koszykowa) - MRD (chyba że jest jakiś inny kraniec w okolicy, który potrzebuje wzmocnienia

:arrow: 504 (10/15/20): OS. KABATY - obecna trasa - pl. Zawiszy - MRD

Co sądzicie?
Czy pętla Esperanto nie była by w stanie tych linii przyjąć?

Konied Makevski
Posty: 161
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 10 paź 2020, 17:58

Pewnie byłaby, skoro po 527 nie ma tam żadnego zastępstwa, ale po co tłuc tyle wzkm, tym bardziej wzdłuż tramwajów? Już prędzej możnaby zorganizować jakiś postój w okolicy Kercelaka myślę.

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 10 paź 2020, 18:19

Konied Makevski pisze:
10 paź 2020, 17:58
Pewnie byłaby, skoro po 527 nie ma tam żadnego zastępstwa, ale po co tłuc tyle wzkm, tym bardziej wzdłuż tramwajów? Już prędzej możnaby zorganizować jakiś postój w okolicy Kercelaka myślę.
Pętla z prawdziwego zdarzenia to zawsze pętla, a nie jakieś postoje wyrównawcze.
Z MRD jakoś na Esperanto daleko nie jest.
527 waliło puste wzkm od Zelaznej i jakoś nikogo to nie bolało :-k

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 paź 2020, 18:24

Paweł D. pisze:
10 paź 2020, 17:22
A średnica 2025-27... W planach oczywiście.
I wracając do Towarowej. Niedługo zaczną pracować wybudowane przy rondzie biurowce. Główny dojazd, zdaje się będzie od Towarowej. Zmieniony program na Zawiszy daje przejazd tramwajom kosztem samochodów. Stąd pewnie te korki.
Na Towarowej nie ma kolejek większych, niż przed wprowadzeniem priorytetów. Zawsze zdarzały się cofki prawie do Daszyńskiego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Konied Makevski
Posty: 161
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 10 paź 2020, 18:25

Georg pisze:Nie jestem zwolennikiem postoju 4 linii na 3 peronach (Banacha).
Równie dobrze 7 może kończyć na Naruciaku. Zresztą wpierw należałoby przemyśleć, najlepiej w kontekście tramwaju na Gocław, czy ona dla układu jest naprawdę niezbędna.

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 10 paź 2020, 18:47

Glonojad pisze:
10 paź 2020, 18:24
Na Towarowej nie ma kolejek większych, niż przed wprowadzeniem priorytetów. Zawsze zdarzały się cofki prawie do Daszyńskiego.
Stojąc w korku wydawało mi się, że zielone potrafi się palić krócej w niektórych cyklach. Nie znam szczegółów programu, mogę się mylić. Ale to, że wraz z "zasiedlaniem" budowanych biurowców będzie tylko gorzej, wydaje mi się pewne.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 11 paź 2020, 7:32

Konied Makevski pisze:
10 paź 2020, 13:58

:arrow: 175 (10/15/20): LOTNISKO CHOPINA - obecna trasa - pl. Zawiszy - Jerozolimskie - trasa 127 -
Czy wrzucenie linii na Mariensztat nie oznacza, że jakakolwiek punktualność pójdzie się paść w pierdzielniku na Dobrej? 118 między BUW a Podzamczem potrafi złapać kwadrans w plecy nawet w międzyszczycie czy w DS. Koordynacja ze 128 byłaby czysto teoretyczna.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Konied Makevski
Posty: 161
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 11 paź 2020, 10:06

Z moich obserwacji wynika też, że do samego końca 127 jadą pojedyncze osoby. Jest możliwość zakrańcowania drugiej linii na Browarnej?

Ewentualnie zamiana ze 106 na krańce.

ODPOWIEDZ