Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Zastąpię fika: "Lotnisko ma do Centrum kolej".
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. ![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Z/do dwóch różnych przystanków.bartoni722 pisze: ↑10 paź 2020, 13:24Zastąpię fika: "Lotnisko ma do Centrum kolej".
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Skoro wszyscy wrzucają swoje propozycje, to dorzucę i swoją - moim zdaniem od pl. Zawiszy do MRD powinny kursować 3 linie - jedna z zachodnich Jerozolimskich, jedna ze Żwirek i jedna z innego południowego kierunku, całkiem nieźle wydaje się pasować 159.
1. Linie z zachodnich Jerozolimskich mamy 3 - 127, 158 i 159. Dwie ostatnie odpadają, bo zaczynają trasę w okolicach przystanku Berestecka, czyli zgarniają jedynie ludzi stamtąd + okolic Zachodniego. Tutaj wychodzi, że 127 będzie optymalne, jednak wtedy trzeba znaleźć zastępstwo za tę linię na odcinku pl. Zawiszy - Mariensztat.
2. Linie ze Żwirek również mamy 3 - 128, 175 i 504. Z moich obserwacji podczas wielokrotnej jazdy na 175 nie zgodzę się z pomysłem skierowania tej linii do MRD, zbyt dużo osób korzysta z niej w relacji Centrum - ciąg Żwirek. Pracuje ona ładnie w koordynacji ze 128 i imho nie powinno się tego ruszać, bo jednak taka sumaryczna linia co 5/7,5/10 powinna ze Żwirek do Centrum i Centralnego jeździć. Dlatego całkiem nieźle do pomysłu wyciągnięcia do MRD pasuje 504. Nie wiem, czy jej częstotliwość wystarczy, ale jej końcówka do Centralnego jest totalnie od czapy, co widać po jej zapełnieniu.
3. 159 jadąc od strony Siekierek wyludnia się dość znacznie wzdłuż Koszykowej i na Zawiszy wjeżdża z ok. 10-15 paxami na pokładzie, gdzie często ładuje się z powrotem cały autobus (jednak tak samo ładowałby się do 127 czy 158, po prostu kwestia co pierwsze przyjedzie).
4. Wypadałoby też zapewnić dojazd do M2 większej części Ochoty i Włoch, stąd postuluję wyciągnięcie 1 do Pralki, w zamian za dublujące 9: 7 i 15.
Biorąc to wszystko pod uwagę:
1 (4/6/7,5): ANNOPOL - obecna trasa - Grójecka - P+R AL. KRAKOWSKA
7 (8/12/15): KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA - obecna trasa - Grójecka - BANACHA
15 (8/12/15): MARYMONT-POTOK - obecna trasa - Grójecka - BANACHA
127 (10/15/20): NOWE WŁOCHY (a może w końcu przez P7P?) - obecna trasa - pl. Zawiszy - Towarowa - MRD
128 (10/15/20): bez zmian
158 (10/15/20): bez zmian
159 (10/15/15?): EC SIEKIERKI - obecna trasa - Koszykowa - Lindleya - Jerozolimskie - Towarowa (powr: Towarowa - Koszykowa) - MRD (chyba że jest jakiś inny kraniec w okolicy, który potrzebuje wzmocnienia
175 (10/15/20): LOTNISKO CHOPINA - obecna trasa - pl. Zawiszy - Jerozolimskie - trasa 127 - MARIENSZTAT
504 (10/15/20): OS. KABATY - obecna trasa - pl. Zawiszy - MRD
Co sądzicie?
1. Linie z zachodnich Jerozolimskich mamy 3 - 127, 158 i 159. Dwie ostatnie odpadają, bo zaczynają trasę w okolicach przystanku Berestecka, czyli zgarniają jedynie ludzi stamtąd + okolic Zachodniego. Tutaj wychodzi, że 127 będzie optymalne, jednak wtedy trzeba znaleźć zastępstwo za tę linię na odcinku pl. Zawiszy - Mariensztat.
2. Linie ze Żwirek również mamy 3 - 128, 175 i 504. Z moich obserwacji podczas wielokrotnej jazdy na 175 nie zgodzę się z pomysłem skierowania tej linii do MRD, zbyt dużo osób korzysta z niej w relacji Centrum - ciąg Żwirek. Pracuje ona ładnie w koordynacji ze 128 i imho nie powinno się tego ruszać, bo jednak taka sumaryczna linia co 5/7,5/10 powinna ze Żwirek do Centrum i Centralnego jeździć. Dlatego całkiem nieźle do pomysłu wyciągnięcia do MRD pasuje 504. Nie wiem, czy jej częstotliwość wystarczy, ale jej końcówka do Centralnego jest totalnie od czapy, co widać po jej zapełnieniu.
3. 159 jadąc od strony Siekierek wyludnia się dość znacznie wzdłuż Koszykowej i na Zawiszy wjeżdża z ok. 10-15 paxami na pokładzie, gdzie często ładuje się z powrotem cały autobus (jednak tak samo ładowałby się do 127 czy 158, po prostu kwestia co pierwsze przyjedzie).
4. Wypadałoby też zapewnić dojazd do M2 większej części Ochoty i Włoch, stąd postuluję wyciągnięcie 1 do Pralki, w zamian za dublujące 9: 7 i 15.
Biorąc to wszystko pod uwagę:
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Co sądzicie?
Na kiedy jest przewidziany termin otwarcia stacji PKP Warszawa Główna? Bo jeśli remont wiaduktu będzie po otwarciu, to wtedy będzie ogromny strzał w stopę. Czy z remontem czekają aż dojdzie do tragedii? Propozycja ciekawa i chyba po remoncie wiaduktu możliwa do realizacji. Tylko postoje na przystanku w kierunku pl. Zawiszy musiałyby być krótkie, wtedy też bus-pas musiałyby być, aby autobusy nie ładować w korki. Oraz sygnalizacja ze skrętem w lewo musiałyby być tak ułożona, by nie tworzyły się stada, tak jak czasem jest z linią 105.Konied Makevski pisze: ↑10 paź 2020, 13:581 (4/6/7,5): ANNOPOL - obecna trasa - Grójecka - P+R AL. KRAKOWSKA
7 (8/12/15): KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA - obecna trasa - Grójecka - BANACHA
15 (8/12/15): MARYMONT-POTOK - obecna trasa - Grójecka - BANACHA
127 (10/15/20): NOWE WŁOCHY (a może w końcu przez P7P?) - obecna trasa - pl. Zawiszy - Towarowa - MRD
128 (10/15/20): bez zmian
158 (10/15/20): bez zmian
159 (10/15/15?): EC SIEKIERKI - obecna trasa - Koszykowa - Lindleya - Jerozolimskie - Towarowa (powr: Towarowa - Koszykowa) - MRD (chyba że jest jakiś inny kraniec w okolicy, który potrzebuje wzmocnienia
175 (10/15/20): LOTNISKO CHOPINA - obecna trasa - pl. Zawiszy - Jerozolimskie - trasa 127 - MARIENSZTAT
504 (10/15/20): OS. KABATY - obecna trasa - pl. Zawiszy - MRD
Co sądzicie?
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Towarowa teoretycznie wraz ze średnicą.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie jestem zwolennikiem postoju 4 linii na 3 peronach (Banacha).
A średnica 2025-27... W planach oczywiście.
I wracając do Towarowej. Niedługo zaczną pracować wybudowane przy rondzie biurowce. Główny dojazd, zdaje się będzie od Towarowej. Zmieniony program na Zawiszy daje przejazd tramwajom kosztem samochodów. Stąd pewnie te korki. Więc skierowanie czegokolwiek przez Towarową jest moim zdaniem kiepskim pomysłem.
I wracając do Towarowej. Niedługo zaczną pracować wybudowane przy rondzie biurowce. Główny dojazd, zdaje się będzie od Towarowej. Zmieniony program na Zawiszy daje przejazd tramwajom kosztem samochodów. Stąd pewnie te korki. Więc skierowanie czegokolwiek przez Towarową jest moim zdaniem kiepskim pomysłem.
Czy pętla Esperanto nie była by w stanie tych linii przyjąć?Konied Makevski pisze: ↑10 paź 2020, 13:58
159 (10/15/15?): EC SIEKIERKI - obecna trasa - Koszykowa - Lindleya - Jerozolimskie - Towarowa (powr: Towarowa - Koszykowa) - MRD (chyba że jest jakiś inny kraniec w okolicy, który potrzebuje wzmocnienia
504 (10/15/20): OS. KABATY - obecna trasa - pl. Zawiszy - MRD
Co sądzicie?
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Pewnie byłaby, skoro po 527 nie ma tam żadnego zastępstwa, ale po co tłuc tyle wzkm, tym bardziej wzdłuż tramwajów? Już prędzej możnaby zorganizować jakiś postój w okolicy Kercelaka myślę.
Pętla z prawdziwego zdarzenia to zawsze pętla, a nie jakieś postoje wyrównawcze.Konied Makevski pisze: ↑10 paź 2020, 17:58Pewnie byłaby, skoro po 527 nie ma tam żadnego zastępstwa, ale po co tłuc tyle wzkm, tym bardziej wzdłuż tramwajów? Już prędzej możnaby zorganizować jakiś postój w okolicy Kercelaka myślę.
Z MRD jakoś na Esperanto daleko nie jest.
527 waliło puste wzkm od Zelaznej i jakoś nikogo to nie bolało
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na Towarowej nie ma kolejek większych, niż przed wprowadzeniem priorytetów. Zawsze zdarzały się cofki prawie do Daszyńskiego.Paweł D. pisze: ↑10 paź 2020, 17:22A średnica 2025-27... W planach oczywiście.
I wracając do Towarowej. Niedługo zaczną pracować wybudowane przy rondzie biurowce. Główny dojazd, zdaje się będzie od Towarowej. Zmieniony program na Zawiszy daje przejazd tramwajom kosztem samochodów. Stąd pewnie te korki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Równie dobrze 7 może kończyć na Naruciaku. Zresztą wpierw należałoby przemyśleć, najlepiej w kontekście tramwaju na Gocław, czy ona dla układu jest naprawdę niezbędna.Georg pisze:Nie jestem zwolennikiem postoju 4 linii na 3 peronach (Banacha).
Stojąc w korku wydawało mi się, że zielone potrafi się palić krócej w niektórych cyklach. Nie znam szczegółów programu, mogę się mylić. Ale to, że wraz z "zasiedlaniem" budowanych biurowców będzie tylko gorzej, wydaje mi się pewne.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Czy wrzucenie linii na Mariensztat nie oznacza, że jakakolwiek punktualność pójdzie się paść w pierdzielniku na Dobrej? 118 między BUW a Podzamczem potrafi złapać kwadrans w plecy nawet w międzyszczycie czy w DS. Koordynacja ze 128 byłaby czysto teoretyczna.Konied Makevski pisze: ↑10 paź 2020, 13:58
175 (10/15/20): LOTNISKO CHOPINA - obecna trasa - pl. Zawiszy - Jerozolimskie - trasa 127 -
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Z moich obserwacji wynika też, że do samego końca 127 jadą pojedyncze osoby. Jest możliwość zakrańcowania drugiej linii na Browarnej?
Ewentualnie zamiana ze 106 na krańce.
Ewentualnie zamiana ze 106 na krańce.