Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 paź 2020, 1:25

A co jest złego w 174 jadącym od Mariotta do Mariensztadtu po trasie 127? Połączenia z Centralnym nie traci. Poza tym, że to pół miasta dalej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2020, 5:46

KwZ pisze:A co jest złego w 174 jadącym od Mariotta do Mariensztadtu po trasie 127? Połączenia z Centralnym nie traci. Poza tym, że to pół miasta dalej.
Przystanek przy Centralnym IMO musiałby być po skręcie w lewo, co trochę traci sens, bo to jednak najdalszy przystanek, a i sam skręt trochę zajmie (choć zobaczymy, jak Jarek to rozpykał :p)
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 paź 2020, 8:57

W kierunku E > S owszem, ale na Dw. C. 05 i tak staje (oprócz 03, wyłączonego teraz na remont).
Czemu traci sens? 174 i tak jest specyficzna linia, trzeba pójść na odpowiedni przystanek. Dalej od tramów niż 03 to on nie jest.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2020, 15:22

Ale z Mariensztatu na Centralny nie ma sensu taki przystanek.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 paź 2020, 15:40

No w ogóle średni sens ma psucie czegoś, żeby coś poprawić. Wychodzi sztuka dla sztuki. Lepiej by było coś zoptymalizować z każdej strony tej układanki. Powiśle potrzebuje z racji swojego położenia dwóch linii (z części północnej i z części południowej*) przez PTK na Jerozolimskie, więc takie linie trzeba osobno uruchomić. Skoro na Centralnym się nie mieszczą, to trzeba pomyśleć o innej lokalizacji pętli, a nie wrzucać w korki i wydłużać linie z dalszych okolic miasta.

* Jak kilkukrotnie wskazywał Fik, linia na Torwar powinna jechać dalej, na Bartycką.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 paź 2020, 16:24

Ale po co ci jechać z Mariensztatu na Centralny? Jak chcesz się przesiąść do tramów na zachód, to przesiadasz się w poziomie na Kruczej.
Na południe to samo 174 jedzie. Na północ prędzej weźmiesz M2.

Ok, chyba można zakończyć wątek, mnie też tak średnio to 174 się podoba. Chociaż gorsze od 127 nie będzie. I skórka byłaby warta wyprawki, gdyby to miało przekonać do stworzenia buspasa na Towarowej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 paź 2020, 16:36

KwZ pisze:
19 paź 2020, 16:24
Ale po co ci jechać z Mariensztatu na Centralny? Jak chcesz się przesiąść do tramów na zachód, to przesiadasz się w poziomie na Kruczej.
Na południe to samo 174 jedzie. Na północ prędzej weźmiesz M2.

Ok, chyba można zakończyć wątek, mnie też tak średnio to 174 się podoba. Chociaż gorsze od 127 nie będzie. I skórka byłaby warta wyprawki, gdyby to miało przekonać do stworzenia buspasa na Towarowej.
Bardziej chodzi o to, że wzdłuż Jerozolimskich są punkty docelowe, niż o sam dworzec. Chociaż to oczywiście też istotne. Nie wyobrażam sobie jechać z BUWu na Centralny na pociąg z dwiema przesiadkami - wtedy wybrałbym Ubera, a chyba nie o to nam chodzi :P

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 paź 2020, 16:49

Wot? No przecież miałbyś 174 z Mariensztatu przez Ludną, PTK i Jerozolimskie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 paź 2020, 16:54

Pls, na Centralnym następowałaby niemalże całkowita wymiana pasażerów, co oznacza, że nie ma powodu by łączyć 174 ze śródmiejskim odcinkiem 127.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 paź 2020, 0:01

Emyl pisze:
19 paź 2020, 16:54
Pls, na Centralnym następowałaby niemalże całkowita wymiana pasażerów, co oznacza, że nie ma powodu by łączyć 174 ze śródmiejskim odcinkiem 127.
Nawet już to testowano, przecież tak jeździło 118 na Spartańską.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

adam2239
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » 20 paź 2020, 23:53

195 pisze:
15 paź 2020, 14:08
Czytam Wasze pomysły jak dana linia może jeździć, jakie rejony obsługiwać itd. i nasuwa mi się jakiś zarys tego jak to by mogło wyglądać:
(Nie wymieniam wszystkich ulic i zakładam czysto hipotetycznie, że Towarowa ma wydzielony buspas :P )
102 :arrow: Siekierki Sanktuarium - Bartycka - Agrykola - Książęca - Al. Jerozolimskie - Dw. Centralny
127 :arrow: Nowe Włochy - ... - Towarowa - Rondo Daszyńskiego
158 :arrow: CH. Reduta - ... - Pl. Trzech Krzyży - Solec - Dobra - Mariensztat
1) Widzę, że dla niektórych straszną sola w oku jest to 102. Przypominam, że jest to linia przede wszystkim dla Grochowian, która zapewnia skomunikowanie z Traktem Królewskim/UW, a przy okazji z okolicami Tamki. Obecna trasa jest optymalna.
2) 127 w obecnym wcieleniu jest również w porządku. Sam wielokrotnie korzystałem z niej na odcinku BUW - Centrum. Proszę zwrócić uwagę na to, że potoki do samego Centrum są naprawdę bardzo przyzwoite. Zaskakująco sporo ludzi wsiada w okolicach Książęcej. Nie widzę żadnego uzasadnienia dla zmiany trasy.
3) 158 - tak samo. To jest świetna alternatywa dla wiecznie zatłoczonej 9 i 24. Niejednokrotnie ta linia uratowała mi tyłek podczas awarii tramwajów. I szczerze mówiąc, jeśli mam wybór, to na odcinku: Kinowa - Centrum wybieram 158.

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 paź 2020, 5:13

Ad. 2. Trasa może być. Do zmiany są tylko bardzo napięte czasy przejazdu między przystankami.
Ad. 3. Z Kinowej do Centrum jest jeszcze 521. Autobus co 12 minut nie jest żadnym rozwiązaniem dla zepsutych tramwajów średnio co 4 minuty. Naprawdę 9 zaczynająca od Wiatraka jest aż tak przepełniona?

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 paź 2020, 7:20

Georg pisze:
21 paź 2020, 5:13
Ad. 3. Z Kinowej do Centrum jest jeszcze 521. Autobus co 12 minut nie jest żadnym rozwiązaniem dla zepsutych tramwajów średnio co 4 minuty.
A autobus co 30 minut jest? xd I 158 i 521 jest tam bardzo potrzebne na ciągu Jerozolimskie-Waszyngtona.

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 paź 2020, 7:42

Autobus Czerwon pisze:
21 paź 2020, 7:20
Georg pisze:
21 paź 2020, 5:13
Ad. 3. Z Kinowej do Centrum jest jeszcze 521. Autobus co 12 minut nie jest żadnym rozwiązaniem dla zepsutych tramwajów średnio co 4 minuty.
A autobus co 30 minut jest? xd I 158 i 521 jest tam bardzo potrzebne na ciągu Jerozolimskie-Waszyngtona.
Też nie jest. Ale jak musi być to już lepiej rzadszy niż częstszy.

Konied Makevski
Posty: 161
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 21 paź 2020, 8:09

Georg pisze:Ad. 2. Trasa może być. Do zmiany są tylko bardzo napięte czasy przejazdu między przystankami.
Ad. 3. Z Kinowej do Centrum jest jeszcze 521. Autobus co 12 minut nie jest żadnym rozwiązaniem dla zepsutych tramwajów średnio co 4 minuty. Naprawdę 9 zaczynająca od Wiatraka jest aż tak przepełniona?
W którym miejscu na 127 są napięte czasy przejazdu? To, co się ewentualnie straci podczas przejazdu przez Powiśle, momentalnie się odrabia z dużą nawiązką w centrum, przez co często trzeba odstawać przy patelni czy Centralnym.

ODPOWIEDZ