To tylko nasłać TVP, to od razu rozdmuchają problem do skali międzynarodowej I od razu będą ładowarki działać
Elektrobusy
Powiedzą, że Prezydent XYZ (przeciwnie do tego co robił Kaczyński) sprzedał firmę energetyczną Niemcom i dlatego ci blokują rozwój transportu. I że Czaskoski nic nie robi XD
Wracając do tematu: brak ładowarek na mieście, kiedy już mamy tyle pojazdów elektrycznych to teraz tylko poważny problem logistyczny. Podmiana wozów na mieście albo mnóstwo dodatków, gdzie robi się jedno/dwa kółka. Brak tu koordynacji realizacji zamówień ze strony Zamawiającego, co można by było zrobić przy zamówieniu wszystkiego w ramach jednego przetargu bo wtedy wystarczy uzależnić harmonogram dostaw pojazdów od statusu realizacji montażu ładowarek na mieście.
ZTM zapowiadał jakiś czas temu, że kolejną linią do elektryfikacji będzie 175, to chyba jakiś pomysł mają. I akurat byłoby zatrudnienie dla elektryków ze Stalowej i Woronicza.
Elektryfikacja 175 jest idiotyczna przy braku ładowarki na którymś z krańców. Tam to powinny jeździć autobusy na CNG/LNG. Ale po co...
Problemem samych ładowarek jest to, że potrzeba pozwoleń ze strony miasta na budowę w danym miejscu oraz podłączenie do prądu przez firmę energetyczną. O ile wiadomo, innogy ma wszystko i wszystkich w nosie, i ogólnie robią łaskę że coś podłączają (i tak po kilku miesiącach uzgodnień jak znajdą czas), to kamyczek do ogródka dorzuca miasto. Umowę na ładowarki podpisano 4 lipca 2019 roku. Pierwsze ładowarki miały działać rok po podpisaniu, czyli teoretycznie w wakacje tego roku. Pandemia covidu wybuchła na całego w marcu, czyli 9 miesięcy można było chociaż papierologię ogarnąć. No i co? I nic. Teraz wszelkie problemy można zwalić na koronawirusa.Szymon pisze: ↑09 lis 2020, 16:02Wracając do tematu: brak ładowarek na mieście, kiedy już mamy tyle pojazdów elektrycznych to teraz tylko poważny problem logistyczny. Podmiana wozów na mieście albo mnóstwo dodatków, gdzie robi się jedno/dwa kółka. Brak tu koordynacji realizacji zamówień ze strony Zamawiającego, co można by było zrobić przy zamówieniu wszystkiego w ramach jednego przetargu bo wtedy wystarczy uzależnić harmonogram dostaw pojazdów od statusu realizacji montażu ładowarek na mieście.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Przy okazji budów/przebudów dróg często na Wawkomie porusza się kwestię braku dostosowania infrastruktury do faktycznych potrzeb. W tym przypadku takie autobusy i takie ładowarki to tylko inny wariant tego samego problemu, czyli, moim zdaniem, braku kompleksowego podejścia do inwestycji ze strony wszystkich zainteresowanych oraz organu koordynującego.
Trochę optymizmu ws. ładowarek:
http://infobus.pl/sto-elektrobusow-w-mz ... 28503.html
Ciekawe są te info ws. kolejnej ładowarki na Konwiktorskiej (może pod wydłużone 175?) i aż dwóch na Browarnej (miały być pod 105, którego już tam nie ma,a może tam trafi 175?). No i nie zdziwiłbym się, gdyby pod 106 dedykowane były wtedy krótkie kartony, które przeszłyby na Stalową (na 222 wystarczą pierwsze elektryki przecież).
http://infobus.pl/sto-elektrobusow-w-mz ... 28503.html
Ciekawe są te info ws. kolejnej ładowarki na Konwiktorskiej (może pod wydłużone 175?) i aż dwóch na Browarnej (miały być pod 105, którego już tam nie ma,a może tam trafi 175?). No i nie zdziwiłbym się, gdyby pod 106 dedykowane były wtedy krótkie kartony, które przeszłyby na Stalową (na 222 wystarczą pierwsze elektryki przecież).
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Pożyjemy, zobaczymy. Druga ładowarka na Konwiktorskiej to raczej dla 503. Patrz na Chomiczówce czy Szczęśliwicach masz po dwie ładowarki na stanowisko. Browarna... To raczej może być pod elektryfikację 127. SU12IV mają inny pantograf niż U18IV.wincenty pisze: ↑09 lis 2020, 21:28Trochę optymizmu ws. ładowarek:
http://infobus.pl/sto-elektrobusow-w-mz ... 28503.html
Ciekawe są te info ws. kolejnej ładowarki na Konwiktorskiej (może pod wydłużone 175?) i aż dwóch na Browarnej (miały być pod 105, którego już tam nie ma,a może tam trafi 175?). No i nie zdziwiłbym się, gdyby pod 106 dedykowane były wtedy krótkie kartony, które przeszłyby na Stalową (na 222 wystarczą pierwsze elektryki przecież).
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
175 jest bardzo łatwa do elektryfikacji jeśli tylko zostanie uruchomiona ładowarka na... Szczęśliwicach, dzięki BWL 128+175. W przyszłości, w ramach opcji do kontraktu, mówiło się o ładowarce na pl. Piłsudskiego albo na lotnisku. Jeśli tylko choć jeden z tych krańców dostanie ładowarkę, z BWL można będzie zrezygnować.
Robienie BWL 128+175 nie powinno mieć jednak miejsca. Korki rozwalą te linie i wszystko będzie poopóźniane.michael112 pisze: ↑09 lis 2020, 22:02175 jest bardzo łatwa do elektryfikacji jeśli tylko zostanie uruchomiona ładowarka na... Szczęśliwicach, dzięki BWL 128+175. W przyszłości, w ramach opcji do kontraktu, mówiło się o ładowarce na pl. Piłsudskiego albo na lotnisku. Jeśli tylko choć jeden z tych krańców dostanie ładowarkę, z BWL można będzie zrezygnować.
Rzeczywiście jedna Browarna może być pod 127, druga jednak pod 106. Skąd wiesz, pod jaki pantograf będzie ta ładowarka?SławekM pisze: ↑09 lis 2020, 21:50Pożyjemy, zobaczymy. Druga ładowarka na Konwiktorskiej to raczej dla 503. Patrz na Chomiczówce czy Szczęśliwicach masz po dwie ładowarki na stanowisko. Browarna... To raczej może być pod elektryfikację 127. SU12IV mają inny pantograf niż U18IV.wincenty pisze: ↑09 lis 2020, 21:28Trochę optymizmu ws. ładowarek:
http://infobus.pl/sto-elektrobusow-w-mz ... 28503.html
Ciekawe są te info ws. kolejnej ładowarki na Konwiktorskiej (może pod wydłużone 175?) i aż dwóch na Browarnej (miały być pod 105, którego już tam nie ma,a może tam trafi 175?). No i nie zdziwiłbym się, gdyby pod 106 dedykowane były wtedy krótkie kartony, które przeszłyby na Stalową (na 222 wystarczą pierwsze elektryki przecież).
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Dziś ma, ale co za problem przenieść kraniec o kilkaset metrów?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 3305
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno
No wreszcie elektryczne 269 już myślałem że kolega kierowca robił sobie jajca Na temat 169 nie wiedziałem ale to chyba dobry pomysł,a i z podmianami wozów chyba nie będzie większych problemów zajezdnia blisko
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo
Z powodu remontu nawierzchni przystanków przy ul. Konwiktorskiej na 178 i 503 w ten weekend nie mamy elektryków.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/11/1 ... 2-03-i-04/
Rewelacyjnie wygląda sobotnie zestawienie, gdzie w ruchu mamy na ten moment 19 przegubowych elektryków
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/11/1 ... 2-03-i-04/
Rewelacyjnie wygląda sobotnie zestawienie, gdzie w ruchu mamy na ten moment 19 przegubowych elektryków