SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Tak, ja też, ale nawet w tranzycie przez Warszawę to może być wygodniejsze (choć zysk czasowy już istotnie mniejszy, oczywiście).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Zgadza się. Poza tym zdaje się, że niektóre z tych dalekobieżnych z Lublina przez Otwock będą dojeżdżać nie tylko do Zachodniej, ale jechać gdzieś dalej, bodajże nawet do Zielonej Góry, więc dla mieszkańców Otwocka i okolic to dodatkowy bonus.
W związku z budową POW te tereny bardzo intensywnie zabudowują się, więc pasażerów na pewno nie zabraknie.
W związku z budową POW te tereny bardzo intensywnie zabudowują się, więc pasażerów na pewno nie zabraknie.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja w ogóle uważam, że z asymetrii potoków (w ruchu dalekobieżnym więcej osób wyjeżdża na zachód z Warszawy niż na wschód) wynika, że kazdy pociąg IC/TLK z kierunku wschodniego powinien jechać gdzieś na zachód, z ewentualnymi wyjątkami wieczornymi.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Sprawdziłem nowy rozkład, który potwierdza Twoje słowa: IC/TLK z Lublina będą jeździć do Wrocławia (via Częstochowę, Opole), Łodzi, Zielonej Góry (via Poznań), Szczecina, Torunia, Bydgoszczy, a nawet Zakopanego (via Kielce, Kraków).
Postoje pospiesznych w Otwocku były i przed modernizacją LK7 i jakiś sens tego był.
Do dostawy pierwszych Impulsów czyli jeszcze rok?
A to tak łatwo trafić akurat na 14WE?
W teorii do kwietnia 2022 r. - dostawy pierwszych Impulsów 2 dla SKM.
W praktyce - pewnie wcześniej znając Newag. W skrajnie optymistycznym scenariuszu w II połowie 2021 r. będą kończyć testy i homologacje.
Btw, 2 14WE i tak zostaną w SKM w ramach głębokiej rezerwy. I dobrze, mimo, że oparte na EN57 i są awaryjne to jakoś je polubiłem. Jeszcze dołożyć napęd od AL i bajka. Ale ich eksploatacja w większej liczbie sztuk jest niebezpieczna. Sam pamiętam lata 2009-2014 i co się wtedy działo z 14WE.
W praktyce - pewnie wcześniej znając Newag. W skrajnie optymistycznym scenariuszu w II połowie 2021 r. będą kończyć testy i homologacje.
Btw, 2 14WE i tak zostaną w SKM w ramach głębokiej rezerwy. I dobrze, mimo, że oparte na EN57 i są awaryjne to jakoś je polubiłem. Jeszcze dołożyć napęd od AL i bajka. Ale ich eksploatacja w większej liczbie sztuk jest niebezpieczna. Sam pamiętam lata 2009-2014 i co się wtedy działo z 14WE.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
1 para na S1, 1 para na S9 aktualnie, jak były 2 pary na S1 - to tak.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Faktycznie dokładnie jedna para na S9? Wczoraj jechałem na 99719 (17.08 z Zachodniego P8), dzisiaj 99754 (8.18 z Piasków), no i wolałbym tego nie musieć powtarzać za często
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
No dobra, ale chyba jest jakaś rezerwa. To czy nie może to być 14WE? Czy chodzi o to, ze jak zdefektuje coś na lotnisko, to 14WE tam nie puszczą? Ale tam nawet EN57 już był... Tylko 1 pociąg mamy w rezerwie? W takie dni jak dzisiaj to chyba tłoku nie ma, jeśli miałoby chodzić o pojemność...
ŁK
Temat metra i kolei jest mi mniej znany niż autobusów dlatego pomóżcie - czy dobrze pamiętam, że S2 ma w niedalekiej przyszłości jeździć przez Gdański? Czy były to tylko forumowe propozycje?