A skąd założenie, że bilety z kas nie będą podlegały kasowaniu? W Łodzi i chyba też we Wrocławiu kupowałem bilety w kiosku, które były drukowane, jak z biletomatu. A w WKD jest biletomat na każdej stacji i te bilety podlegają skasowaniu.Placuszek44 pisze: ↑21 sty 2021, 13:23Hmmm... Rozumiem, że jak nie będzie możliwości kasowania biletów, to będą ważne na najbliższy pociąg. W takim razie z kartą miejską trzeba dodatkowo płacić za warszawski odcinek albo wysiąść w Opaczy i tam kupić... Z WKD korzystam rzadko, biletomatów w pociągach chyba tam nie ma?
Warszawska Kolej Dojazdowa
Moderator: JacekM
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
- Lokalizacja: Ursynów
Wolfchen pisze: ↑21 sty 2021, 19:13Teoretycznie bilet drukowany z rolki może być kasowany w zwykłym kasowniku - kwestia odpowiedniego ustawienia drukarki, żeby cięła na odpowiednią szerokość.Placuszek44 pisze: ↑21 sty 2021, 13:23Rozumiem, że jak nie będzie możliwości kasowania biletów, to będą ważne na najbliższy pociąg.
Jeśli rzeczywiście będą to bilety do kasowania, to dobrze. Lecz bilety sprzedawane np. w biletomatach w autobusach są ważne od momentu kupna, stąd moje wątpliwości.ashir pisze: ↑21 sty 2021, 19:20A skąd założenie, że bilety z kas nie będą podlegały kasowaniu? W Łodzi i chyba też we Wrocławiu kupowałem bilety w kiosku, które były drukowane, jak z biletomatu. A w WKD jest biletomat na każdej stacji i te bilety podlegają skasowaniu.Placuszek44 pisze: ↑21 sty 2021, 13:23Hmmm... Rozumiem, że jak nie będzie możliwości kasowania biletów, to będą ważne na najbliższy pociąg. W takim razie z kartą miejską trzeba dodatkowo płacić za warszawski odcinek albo wysiąść w Opaczy i tam kupić... Z WKD korzystam rzadko, biletomatów w pociągach chyba tam nie ma?
No bo to wynika z budowy kasowników, że przyjmują kartonik z paskiem, więc z biletomatu muszą być aktywne od momentu kupna. Jeżeli na WKD będą nadal tradycyjne kasowniki to nie powinno być problemów.
Warszawa jest chyba jedynym wyjątkiem w kraju że biletu z pojazdowego automatu nie można skasować.
Kwestia ZTMu, że wybrał takie, a nie inne automaty - nic nie stało na przeszkodzie, żeby moduł drukujący był przystosowany do drukowania biletów z paskiem magnetycznym (kwestia głowicy kodującej i oprogramowania, no i nieco innych wymiarów rolki.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Tu chyba chodziło o serwisowanie tego. Te bilety są dość cienkie i na rolcę można ich mnóstwo zmieścić.
A gdyby tak zrobić czytniki kodów QR do kasowników i kasowanie kodem QR?
A gdyby tak zrobić czytniki kodów QR do kasowników i kasowanie kodem QR?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Na bilecie z biletomatu i tak drukuje się kod QR, więc byłoby to ciekawe rozwiązanie. Po odczytaniu przykładowego biletu w skanerze z telefonu jakiś ciąg znaków w Base64, po zdekodowaniu nic konkretnego.
W soboty i niedziele WKD będzie skracana do Reduty. Od Komorowa jeden pociąg na torze, dwukierunkowo:
https://www.wkd.com.pl/aktualnosci/1122 ... -2021.html
Na odcinku W-wa Aleje Jerozolimskie-W-wa Centralna będzie jeździł autobus. Zastanawia mnie tylko kwestia taryfy:
https://www.wkd.com.pl/aktualnosci/1122 ... -2021.html
Na odcinku W-wa Aleje Jerozolimskie-W-wa Centralna będzie jeździł autobus. Zastanawia mnie tylko kwestia taryfy:
Bilety ZTM będą obowiązywały w ZA1?Podróżni korzystający z zastępczej komunikacji autobusowej zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego.
Bilety ZTM będą obowiązywały, jak zawsze. To chodzi o to, że pasażerowie jadący na bilecie jednorazowym muszą przed odjazdem sami odręcznie "skasować" bilet. O taryfie ZTM nic nie jest wspomniane, ponieważ w pociągach również nie aktywujesz/skasujesz biletów ZTM i obojętnie od tego czy jedziesz pociągiem czy autobusem zastępczym to musisz to zrobić przed podróżą.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27036
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Kolejarska "optymalizacja kosztów" przez likwidację rozjazdów przybrała na WKD rozmiary monstrualne... rezerwowe rozjazdy lewe, nawet ustawiane ręcznie, to chyba nie jest jakiś straszy koszt.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Taki rozjazd to nie jest wielki koszt, problem pewnie zaczyna się kto miałby taki rozjazd przekładać?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę 
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27036
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No trzeba by na weekend dróżnika wynająć, jeśli sterowanie zdalne z jakiegoś LCS nie wchodzi w grę. Zdaje się na Zachodnim i tak miały powstać przejścia i tor odstawczy?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Byłoby łatwo o wykolejenie.
Natomiast przy rezerwowych zwrotnicach na klucz to chyba nie byłoby problemu żeby w razie awarii/wypadku oddelegować z Grodziska osobę do przekładania jej. Nie trzeba od razu nastawni z obsadą 24h budować.
Natomiast przy rezerwowych zwrotnicach na klucz to chyba nie byłoby problemu żeby w razie awarii/wypadku oddelegować z Grodziska osobę do przekładania jej. Nie trzeba od razu nastawni z obsadą 24h budować.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27036
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie jestem pewien czy na Wielkiej Kolei, którą WKD tak bardzo próbuje być, stosuje się programowe rozpruwanie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.