Zmiany obsługowe - luty 2021
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
- TranslatorPS
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
De facto miasto z reguły płaci za wszystkie wykonywane kilometry (liniowe i dojazdowe), tylko po prostu ich koszta są bardzo ukryte w przypadku ajentów. @Glonojad ma rację, koszta ewentualnych PT są po prostu doliczane do ceny w trakcie kalkulacji oferty; na szczęście stanowią niewielki odsetek w skali całego kontraktu.
Jak to kierownik przewozów w radomskim MZDiK stwierdził - owszem, można by było zrobić dojazdy/zjazdy niepłatne (obecnie w Radomiu płaci się "od bramy do bramy"), tylko wtedy Operatorzy wnieśliby o podniesienie stawek wzkm, i oszczędności pewnie by zniknęły mimo wszystko. Dopóki kilometr jest wykonywany to się od niego i jego zapłaty naprawdę nie da uciec.
Jak to kierownik przewozów w radomskim MZDiK stwierdził - owszem, można by było zrobić dojazdy/zjazdy niepłatne (obecnie w Radomiu płaci się "od bramy do bramy"), tylko wtedy Operatorzy wnieśliby o podniesienie stawek wzkm, i oszczędności pewnie by zniknęły mimo wszystko. Dopóki kilometr jest wykonywany to się od niego i jego zapłaty naprawdę nie da uciec.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Czy brak takich dojazdów/zjazdów/włączeń na trasie nie jest też drogą do uelastycznienia RJ? Dojazd/zdjazd wynika (najczęściej?) z przypisania do konkretnej zajezdni. Bez tego można rotować zajezdniami i operatorami bez większych zmian w samych tabliczkach rozkładowych. Dobrze myślę?
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Tak. I ten kontrowersyjny przykład ze 138 to potwierdza.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
2 lata temu 176 posiadało zjazd do bazy, wg rozkładu. Po którejś aktualizacji kurs zniknął z rozkładu, bez żadnej informacji "z góry".
Było coś takiego.
Stalowa miała zjazd z N64 z Choszczówki jako 176 i to jeszcze do pl.Hallera.
Kurs zapewne zniknął po skróceniu 176 do Budowlanej i przejęciu obsługi N64 przez Arrive.
A właściwie dlaczego 138 obsługuje Ostra, a nie Stalowa?
Bo przebito Strażacką.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
A Ostra dojeżdża Strażacką na Utratę?
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Nie i chyba nigdy nie dojeżdżała. Ja mam inne hipotezy: pierwsza że to zaszłość historyczna z czasów gdy lepiej było zastąpić Grodzia wolnymi deskorolkami z Ostrobramskiej niż szukać dawcy dla uwolnienia stalowych przegubów. A druga że nie bardzo jest co dać na wymianę ze Stalową.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Bo ja wiem? Może większe udziały Stalowej w 145, 162, 185, 509.
Ale po co to zmieniać na siłę, skoro Ostrobramska na 138 ma zjazdy do Ronda Waszyngtona?
Może mi ktoś wyjaśnić logikę w rozkładzie 114 czy 122? W dni powszednie poza szczytem kursuje co 20 minut, w dni wolne co 15.
To bardzo proste. W dni powszednie w ciągu dnia wielu jest w pracy, wieczorem miasto zamiera. W weekend ludzie wychodzą na miasto w różnych sprawach (zarówno rekreacji, jak i spraw codziennych i spożywczych). Zresztą to było widać swego czasu na linii 522, kiedy to w międzyszczycie jeździło to co 30 minut, a w weekendy co 15.