Na 706 na pewno nie ma, ale z tego co słyszałem to wystawiają tam wozy z ViaTollem w razie gdyby coś się stało i były przekierowania.
Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL
713 nie 703 źle napisałem
610 Os. Górczewska - Dw. Wschodni (Lubelska).
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".
Na 713 z tego co słyszałem to jest potrzebny.
Dzięki za odpowiedź 
610 Os. Górczewska - Dw. Wschodni (Lubelska).
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Ciekawe jak to wygląda od strony formalnej. ZTM każe kierowcy jechać inną trasą, a kierowca, że niekoniecznie, bo Viaboxa nie ma. Operatorzy mają narzucony obowiązek posiadania boxów we wszystkich autobusach, czy tylko w tych obsługujących określoną pulę tras?
Tylko w wybranych.
Można w ogóle oczekiwać od kierowcy autobusu miejskiego, żeby wiedział, które drogi alternatywne są płatne? To raczej wiedza na poziomie dyspozytora - czy to u przewoźnika czy w ZTM.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑07 mar 2021, 6:34Ciekawe jak to wygląda od strony formalnej. ZTM każe kierowcy jechać inną trasą, a kierowca, że niekoniecznie, bo Viaboxa nie ma. Operatorzy mają narzucony obowiązek posiadania boxów we wszystkich autobusach, czy tylko w tych obsługujących określoną pulę tras?
Gdyby za kierownicę posadzili pasażera, to może i nie, ale kierowca odpowiedniej kategorii ma obowiązek znać prawo. A które drogi to powinien się zapytać.
ŁK
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Przecież płatne odcinki są oznakowane, a znajomości znaków drogowych od kierowcy można wymagać. Mnie ciekawi co innego, ktoś poruszył tutaj tę kwestię: Organizator nakazuje jechać trasa objazdową, wóz nie ma viaskrzynki, bo na linii, którą obsługiwał, mieć jej nie musiał. To jakoś umowa z MZA reguluje? Poza MZA ajenci chyba mają boxy we wszystkich autobusach, więc ajentów temat nie dotyczy.
Od jakiegoś czasu jeden z wozów su12 Arrivy nie ma i lata na stałe 176.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑09 mar 2021, 9:23Przecież płatne odcinki są oznakowane, a znajomości znaków drogowych od kierowcy można wymagać. Mnie ciekawi co innego, ktoś poruszył tutaj tę kwestię: Organizator nakazuje jechać trasa objazdową, wóz nie ma viaskrzynki, bo na linii, którą obsługiwał, mieć jej nie musiał. To jakoś umowa z MZA reguluje? Poza MZA ajenci chyba mają boxy we wszystkich autobusach, więc ajentów temat nie dotyczy.
Temat zgłaszany i wpisywany w książkę serwisową i nic, nadal bez viaskrzynki.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Ale to raczej wyjątek. Jedna sztuka na cały kontrakt, o której wszyscy wiedzą. Niemniej w razie konieczności objazdu, albo zwykłego ściągnięcia na zetkę, mógłby być problem.
Ale MZA nie musi.
Objęcie drogi płatnością ViaToll oznakowane jest dopiero po wjeździe na tą drogę (znak T-34). Przed wjazdem oznakowania o tym nie ma. Trzeba po prostu znać która droga jest tą płatnością objęta. Co dziwne kara za niewniesienie opłaty wynosi 3000zł/każdą bramownicę, czyli kilka razy więcej niż najwyższy mandat za stworzenie zagrożenia w ruchu.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑09 mar 2021, 9:23Przecież płatne odcinki są oznakowane, a znajomości znaków drogowych od kierowcy można wymagać.
Czy to możliwe, żeby 5870 miał viaTolla? Według realbusa już kilka razy, w tym dziś, pojawił się na porannym dodatku na 186.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.