(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
Po pandemii, czyli kiedy?
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W tekście (co logicznie) nie padają żadne daty, natomiast logika podpowiada mi że wtedy, kiedy uczniowie wrócą do szkół, studenci na uczelnie, pracownicy do biur etc.
Mokotowskich końcówek 17 i 33 nikt nie zamieni z powodu o którym pisał @Autobus Czerwon czyli 17 zostałaby linią bez ekspedycji.
Co do Bródna, @Glonojad, zdjęcie 41 i pocięcie 1 to chyba jednak zbyt radykalne. Z czego na Żeraniu sama 4 to za mało - mowa tylko o godzinach szczytu bo poza szczytem i w weekendy spokojnie 4 daje rade. Chyba, że szczytowe 1 jako 41 na trasie Żerań Wschodni - Plac Narutowicza a wtedy cała jedynka na trasie Annopol - Banacha.
Co do Bródna, @Glonojad, zdjęcie 41 i pocięcie 1 to chyba jednak zbyt radykalne. Z czego na Żeraniu sama 4 to za mało - mowa tylko o godzinach szczytu bo poza szczytem i w weekendy spokojnie 4 daje rade. Chyba, że szczytowe 1 jako 41 na trasie Żerań Wschodni - Plac Narutowicza a wtedy cała jedynka na trasie Annopol - Banacha.
Szkoły powyżej 3 klasy będą decydujące.Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 13:29W tekście (co logicznie) nie padają żadne daty, natomiast logika podpowiada mi że wtedy, kiedy uczniowie wrócą do szkół, studenci na uczelnie, pracownicy do biur etc.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Bywalec pisze: ↑21 mar 2021, 15:27Co do Bródna, Glonojad, zdjęcie 41 i pocięcie 1 to chyba jednak zbyt radykalne. Z czego na Żeraniu sama 4 to za mało - mowa tylko o godzinach szczytu bo poza szczytem i w weekendy spokojnie 4 daje rade. Chyba, że szczytowe 1 jako 41 na trasie Żerań Wschodni - Plac Narutowicza a wtedy cała jedynka na trasie Annopol - Banacha.
Osobiście, po otwarciu M2 najbardziej spodziewałbym się spadku popytu na 4 i 25 na Bródnie. Moim zdaniem silne 1 i 3 powinno zostać na Bródnie jako połączenia obwodowe (lub prawie quasi-obwodowe jak w przypadku 3). Co do tego co ma jeździć na Żerań Wschodni, to jest to raczej kwestia względna i raczej nie ma tutaj problemu z zapewnieniem odpowiedniej podaży w jakimkolwiek wariancie kombinowania przy tramwajach. Ogólnie dobrze byłoby przeprowadzić remarszrutyzację linii tramwajowych, bo to co się obecnie czasem dzieje przy kilku liniach na jednym ciągu (widać to szczególnie wieczorami i w weekendy) woła o pomstę.
Ja to mam dziwne wrażenie, że z 41 zrobi się z powrotem skrócone 17, 1 się potnie, a muchowoza 25 nikt nie ruszy, bo będzie za dużo protestówGlonojad pisze: ↑21 mar 2021, 10:39(...)będzie do zdjęcia chociażby 41 a pewnie coś z trójki 3/5/25 do zdjęcia też (najlogiczniej 25 pewnie), względnie pocięcie 1 (w imię walki z liniami silnymi). Po cichu liczę też na Hyundaie choć nie mam pojęcia, czy w oficjalnym harmonogramie cokolwiek prócz testerów jest w planach.
Nie musi być jako 41, już było dwuwariantowe 1 Annopol - Banacha i Żerań Wschodni - pl. Narutowicza, i jakoś wszyscy dobrze żyli bez niepotrzebnego namnażania numerków.
Nie zawsze poważne opinie
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Moim zdaniem z pary 4 i 25 jedno musi zostać, przy czym bardziej logiczne jest 4, bo przecina M2 pod kątem prostym a nie jedzie równolegle. Z drugiej strony jednak, 25 jest jakimś tam alibi za brak 517 z Wileniaka na Aleje więc kto wie...
41 jest na Bródnie tymczasowo i z punktu widzena całości układu krytyczne nie jest - a brygady potrzebne.
W silne 1 w całości do Banacha nie wierzę - to jest kwestia na poziomie dogmatów. A ponieważ dużo łatwiej tnie się częstotliwości, niż linie, pocięcie 1 jest najprostszym rozwiązaniem (nie twierdzę, że sensownym).
41 jest na Bródnie tymczasowo i z punktu widzena całości układu krytyczne nie jest - a brygady potrzebne.
W silne 1 w całości do Banacha nie wierzę - to jest kwestia na poziomie dogmatów. A ponieważ dużo łatwiej tnie się częstotliwości, niż linie, pocięcie 1 jest najprostszym rozwiązaniem (nie twierdzę, że sensownym).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tutaj właśnie otwiera się pole do dyskusji, nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś całkiem problematyczny był skręt 4 na placu Bankowym w kierunku Wyścigów, który niejednokrotnie generował kolejki autobusów i tramwajów do przystanku. Poza tym zabranie 4 spowodowałoby spadek podaży na moście Ś-D, co z kolei mogłoby się odbić niekorzystnie, a puszczanie czegoś dalej na zachód grozi nadpodażą.
Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22
25 to powinno zniknąć po przedłużeniu M2 na Bródno. Jak tak bardzo jest problem z 25, to przywróćmy 21 na trasie Pl. Narutowicza - Żerań FSO (i przy okazji wszystkie kursy 1 mogą jeździć do Banacha).Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 18:11Tutaj właśnie otwiera się pole do dyskusji, nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś całkiem problematyczny był skręt 4 na placu Bankowym w kierunku Wyścigów, który niejednokrotnie generował kolejki autobusów i tramwajów do przystanku. Poza tym zabranie 4 spowodowałoby spadek podaży na moście Ś-D, co z kolei mogłoby się odbić niekorzystnie, a puszczanie czegoś dalej na zachód grozi nadpodażą.
Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Już po modernizacji trasy W-Z, kiedy umożliwiono* podjeżdżanie tramwajów i autobusów "na wprost" do sygnalizatora problem ten był mniejzy - choć powrócił, gdy ZTM na czas budowy M2c napchał tam autobusów. Niemniej od około pół roku 4 ma w tym miejscu priorytet* (otwarcie 2x w cyklu) i problemem w ogóle nie jest, a wręcz mogłoby (gdyby była taka potrzeba) nawet jeździć częściej.Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 18:11
Tutaj właśnie otwiera się pole do dyskusji, nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś całkiem problematyczny był skręt 4 na placu Bankowym w kierunku Wyścigów, który niejednokrotnie generował kolejki autobusów i tramwajów do przystanku.
* - odrobina samopromocji
Ja co do 25 mam nadzieję właśnie, że jego wycofanie z Bródna skończy się kursowaniem na Waszyngtona do Wiatraka (z rezygnacją z nonsensownych skądinąd kursów skróconych), skoro muchowozu 22 niedasie zdjąć ze skretu na Teatrze Powszechnym. Kiedyś liczyłem co prawda, że problem skrętu uda się rozwiązać przekierowując 7 przez ogryzek Tysiąclecia, ale mój optymizm skutecznie w tej materii ulatuje przez ostatnie lata.Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 18:11
Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tam w ogóle trzeba zrobić jakiś porządek, bo teraz to 9 i 24 jeżdżą załadowane, a linie skręcające w al. Zieleniecką półpuste. Dlatego bardzo podobała mi się reforma 4/8, dzięki której pocięto 24 i zmniejszono liczbę kursów w al. Waszyngtona, przez co 9 i 24 stały się jeszcze bardziej zatłoczone, a w zamian zasilono linie uciekające przy stadionie w lewo, gdzie frekwencja to była najwyżej na Daewoo Tico. No i wisienka na torcie, czyli skierowanie 25 na Bródno po zbudowaniu metra, chyba w ramach odciążenia M2. Chociaż tyle dobrego, że 25 pozwoliło na zabicie prawobrzeżnej końcówki 517.Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 18:11Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22
Nie zawsze poważne opinie