Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)
Moderator: JacekM
Warszawskin węzeł jest zapchany i to widać. Wszystkie linie muszą być rozbudowane do 4 torów conajmniej do pierwszej stacji węzłowej. Z linii do Sochaczewa pociągi do Bydgoszczy i Torunia nie znikną przecież. No i w perspektywie może więcej pociągów do Płocka?
Ale ja tego CPK i tak nie widzę, oby choć Y zbudowali.
Ale ja tego CPK i tak nie widzę, oby choć Y zbudowali.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Przebudowa Ożarowa pozwoli na krzyżowania (mam nadzieję) ale przepustowości diametralnie nie zmieni. Dalej będą dwa tory.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No ale mają odejść pociągi dalekobieżne w dużej mierze, przez które KM się nie mieszczą.
W założeniach wszystkie pociągi dalekobieżne na zachód powinny wyjeżdżać KDPem przez CPK, ale wydaje mi się to niewykonalne ze względu na szereg czynników, wśród których najważniejsza jest przepustowość samego odcinka Warszawa Zachodnia - CPK przy różnicach w prędkościach od 160 do 250 km/h. Uważam za bardzo prawdopodobne, że wolniejsze pociągi dalekobieżne będą musiały wyjeżdżać z Warszawy liniami konwencjonalnymi i wjeżdżać na KDP dopiero za CPK, gdy z odcinka KDP znikną pociągi na CMK/szprychę rzeszowską/CMK-N. Po to też są te sięgacze do Błonia i Grodziska.
No chyba, że ktoś jednak podejmie decyzję o budowie odcinka Zachodnia - CPK jako czterotorowego, ale kandydata na tak odważną personę nie widzę.
Pociągi do Bydgoszczy i Torunia będą jeździć przez CPK i CMK-N do Włocławka. Co miałyby robić w Sochaczewie?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Jak to co? Wozić ludzi z Sochaczewa do CPK (jak te z Błonia).
Biorąc pod uwagę plany budowy wiaduktów w Ożarowie, Błoniu czy Teresinie, to LK3 będzie rozgrzebana przez długie lata.
Biorąc pod uwagę plany budowy wiaduktów w Ożarowie, Błoniu czy Teresinie, to LK3 będzie rozgrzebana przez długie lata.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W zasadzie jaka będzię różnica w czasie przejazdu Zachodni CPK na 160 i na 250? Bo jaj mam podejrzenie, że skończy się na wszystkich jadących 160...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Wozić ludzi z Sochaczewa do CPK należy pociągami wojewódzkimi, a nie KDP.
A to zależy od tego, gdzie będzie lotnisko
Nie pamiętam liczb, ale wystarczająco duża, aby robiło to już istotne problemy z przepustowością. Przy czym bez 250 nie ma szans na obiecane wszem i wobec 15 minut.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jesteś pewien? Byle darciszcze robi w 20 min Żyrardów, a nie ma 160 po całości, bezkolizyjnego wyjścia na Odolany, musi się przebić przez starą głowcę Zachodniego etc.
Poza tym, jazda na Rzeszów przez CPK...
https://www.cpk.pl/uploads/media/5d133e ... 032019.jpg
Poza tym, jazda na Rzeszów przez CPK...
https://www.cpk.pl/uploads/media/5d133e ... 032019.jpg
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ładny obrazek, to go przytoczę w całości:
Dlaczego 9. szprycha to całe drzewo? Inne też, ale łączenie Pragi ze Szczecinem jako jednego kierunku to hm...
Czy są gdzieś wyszczególnione odcinki, na jakie to ma być prędkości budowane / modernizowane?
Na ile realne są te plany?
No i można mieć mnóstwo pytań i wątpliwości co do co do szczegółów, tylko nie wiem, czy są zasadne.
Dlaczego 9. szprycha to całe drzewo? Inne też, ale łączenie Pragi ze Szczecinem jako jednego kierunku to hm...
Czy są gdzieś wyszczególnione odcinki, na jakie to ma być prędkości budowane / modernizowane?
Na ile realne są te plany?
No i można mieć mnóstwo pytań i wątpliwości co do co do szczegółów, tylko nie wiem, czy są zasadne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Najszybsze pociągi obecnie Centralny - Żyrardów robią w 25 minut. I tak, jestem mocno pewien.
Co ja mogęPoza tym, jazda na Rzeszów przez CPK...
Jeden wylot z Warszawy/CPK - jedna szprycha.
To powinna wykazać analiza wielokryterialna w ramach studiów wykonalności:)
SSL mówi: "Jednym ze środków osiągnięcia założonych w Koncepcji… czasów dojazdu do poszczególnych ośrodków było przyjęcie dla nowo budowanych linii zasadniczo prędkości maksymalnej 250 km/h. Na najbardziej obciążonych ciągach założono ukształtowanie korytarzy dopuszczające trasowanie linii, umożliwiające potencjalnie podniesienie prędkości do 350 km/h celem dalszego zwiększenia konkurencyjności transportu kolejowego. W przypadku natomiast odcinków o niewielkiej długości lub położonych w terenie o złożonym ukształtowaniu bądź zagospodarowaniu rozpatrywano prędkości maksymalne rzędu 200 km/h lub niższe.".
Osobiście uważam, że fakt, że w oficjalnych dokumentach w tenkraju pojawia się linia na 200 km/h do (sprawdza notatki) Giżycka i Bełżca jest dość zabawny, ale co ja tam się znam.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
A ja się dziwię, czemu wpisano 250 km/h a nie od razu 300 km/h. Tzn. masz rację, że takie rzeczy powinny zostać wielowariantowo w studium.
Czyli obrazek ładny, ale tak naprawdę ani nie ma ważnego studium ekonomicznego, ani wykupionych gruntów, ani DŚU, ani przebiegu w terenie, ani nic, i wszystko to tylko ładna flamastermapa podpisana 2027?
Czyli obrazek ładny, ale tak naprawdę ani nie ma ważnego studium ekonomicznego, ani wykupionych gruntów, ani DŚU, ani przebiegu w terenie, ani nic, i wszystko to tylko ładna flamastermapa podpisana 2027?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
A kiedy zaczynało się mówić o CPL? W 2005, jak pierwszy post w tym wątku? Żałuję, że wtedy o takiej nie narysowano.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Buahaha. To jak o metrze na Tarchomin.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W Centralny - Baranów w kwadrans nie wierzę z kolei wcale niezależnie od szlakowej (chyba, że móiwmy o maglevie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.