Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5112
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 18 cze 2021, 10:59

No nie, światło kierunkowe powinno dawać bezkolizyjną możliwość przejazdu a w tym przypadku czegoś takiego by nie było.
Paweł D. pisze:
18 cze 2021, 8:13
Stronę temu było o Świętokrzyskiej. Od Saskiego tramwaj dostaje dodatkową fazę przed lewoskrętami ze Świętokrzyskiej. A w przeciwną stronę? 35 jak skończyło wymianę to już przejechało na kropkach - jakby motorniczy bał się, że odstoi tam cały cykl....
W przeciwną stronę również działa dodatkowa faza.
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5616
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 cze 2021, 11:05

Trochę mnie zaskoczyło, że motorniczy za wszelką cenę chciał przejechać nie czekając na tą dodatkową fazę. I przejechał.... pomińmy milczeniem jak. Choć patrząc jak gnał przez Puławską i Marszałkowską to chyba tak lubił ;)

Stary Pingwin
Posty: 5919
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 cze 2021, 11:18

Przez wąską Marszałkowską nie pognasz- 4 światła, każde w swoim cyklu. Na KAŻDYM stoisz. Wcześniej była jakaś kolizja przy Placu Konstytucji.
miłośnik 13N

Paweł D.
Posty: 5616
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 cze 2021, 11:23

Było to po godz. 21. Bez zatrzymania przeleciał przez pl. Unii i potem od Hożej do Alei. Ale co do tego, że Puławska - Marszałkowska to gehenna to pełna zgoda. Albo gnasz albo stoisz :(

Stary Pingwin
Posty: 5919
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 cze 2021, 11:38

Po 21 skraca się czas przelotu-od Królikarni do Rakowieckiej o 3 minuty. Wystarczy, że 2 minuty przytrzyma na Królikarni skład zjeżdżający z Wyścigów do RYtrzy. Niestety, światełko w relacji skrętnej trzeba odpowiednio wcześnie wzbudzić, a wystarczy zakleić przyciski stałoczasówka.
miłośnik 13N

mb112
Posty: 1155
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 cze 2021, 12:46

Paweł D. pisze:
18 cze 2021, 10:47
mb112 pisze:
18 cze 2021, 10:32
Na Kercelaku nie wystarczyłoby pozamieniać tylko sygnalizatory na zgodne z przepisami kierunkowe, ale nie zmieniać żadnych czasów sygnalizacji ? W sensie żeby za każdym razem zapalały się wszystkie trzy zezwalające w prawo/lewo/prosto i kto tam będzie akurat potrzebował to w każdą stronę przejedzie ? I tak teraz tramwaj dostaje zezwalające kiedy wszystko inne ma czerwone.
Że co proszę???? Chcesz jednocześnie podać kierunkowy do skrętu w lewo dla 22/24 i do skrętu w prawo dla 27? I co walną się na zwrotnicy przed przystankiem, i to zgodnie z prawem, bo każdy z nich miał "pałkę" dla swojego toru jazdy? Ja sobie tego nie wyobrażam, ale niech specjaliści od sygnalizacji to skomentują....
A nie, zapomniałem że tu się przecież z obu stron zapala jednocześnie :) To może faktycznie lepiej zostawić jak jest, skoro to dobrze funkcjonuje, z ustawieniem wszystkich relacji byłoby zdecydowanie więcej kombinowania.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25790
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 cze 2021, 19:15

Każda ingerencja w sygnalizację na Kercelaku skończy się redukcją czynnych lewoskrętów. Kołowych i tramwajowych. Przy takim lotnisku chyba nawet Jarek nie da rady zakrzywić czasoprzestrzeni.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 cze 2021, 20:33

Akurat na Kercelak jakiś pomysł kiełkował powoli.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7826
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 cze 2021, 21:08

Zrobić z niego pełnowymiarowe rondo? Schować pod skrzyżowanie Towarową i Okopową?

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 cze 2021, 23:02

pawcio pisze:Każda ingerencja w sygnalizację na Kercelaku skończy się redukcją czynnych lewoskrętów. Kołowych i tramwajowych. Przy takim lotnisku chyba nawet Jarek nie da rady zakrzywić czasoprzestrzeni.
Ale tam wyglada, że jest więcej miejsca niż na Feminie. Poza tym Femina skutecznie przycina Al.Solidarności, więc wiązka nie musi być bardzo szeroka. Wtedy powinno się dać wykroić przynajmniej skręty tramwajowe na zachód. Samochodowy w lewo to chyba by musiał zniknąć w relacji północ - wschód, bo on do niczego nie pasuje,

Nie wiem, Jarek na pewno da radę :)
ŁK

mb112
Posty: 1155
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 19 cze 2021, 0:32

Łukasz pisze:
18 cze 2021, 23:02
Samochodowy w lewo to chyba by musiał zniknąć w relacji północ - wschód, bo on do niczego nie pasuje,
No to jak by autobusy skręcały ? I pasuje właśnie do tramwajowego zachód <-> południe (czyli 24).

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 19 cze 2021, 1:02

mb112 pisze:
19 cze 2021, 0:32
No to jak by autobusy skręcały ? I pasuje właśnie do tramwajowego zachód <-> południe (czyli 24).
Prawda. Tak długo, jak Leszno jest jednokierunkowe, a nie wiem, w jaki sposób i po co miałoby się w tej kwestii cokolwiek zmienić, nie ma możliwości likwidacji skrętu N-E na Kercelaku.

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 cze 2021, 8:06

mb112 pisze:
Łukasz pisze:
18 cze 2021, 23:02
Samochodowy w lewo to chyba by musiał zniknąć w relacji północ - wschód, bo on do niczego nie pasuje,
No to jak by autobusy skręcały ? I pasuje właśnie do tramwajowego zachód <-> południe (czyli 24).
To samochodowy wtedy wypada w tej relacji, akurat z tej strony to nie wiem, czy geometria pozwoli, żeby wszystko robić rownolegle.

Autobusy Młynarską to skandal polityczny zapewne.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 cze 2021, 12:23

Ja spodziewam się, że jakakolwiek ingerencja w program na Kercelaku skończy się koniecznością dostosowania do obecnych przepisów, w tym wydzieleniem lewoskrętów i spadkiem przepustowości.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

bentes
Posty: 98
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 20 cze 2021, 11:09

Łukasz pisze:
19 cze 2021, 8:06
Autobusy Młynarską to skandal polityczny zapewne.
Z ciekawości - czemu skandal polityczny? Już kiedyś tak jeździły - chodzi o blokowanie tramwajów? pamiętam, że był z tym mały problem jak się zjechały więcej niż dwa wozy.

ODPOWIEDZ