Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 30 cze 2021, 9:32

Żeby nie przeczytać w prasie- o, nowy wagon, a już zepsuty i go holują. Wyobrażasz sobie paski grozy w telewizji?
miłośnik 13N

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 30 cze 2021, 11:30

Taaa już widzę nagłówki w jedynej słusznej telewizji:
"Prezydent Stolicy kupił nie sprawne tramwaje z Azji, a gdyby kupił Narodowe to całość zamówienia już była by zrealizowana"
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 cze 2021, 11:53

"Niesprawne tramwaje w Warszawie. Trzaskowskiego nie ma w Stolicy" :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 cze 2021, 12:10

Zgadzam się z kolegami. Czasy są, jakie są.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 30 cze 2021, 19:23

Ej, wróżki, ale to było łatwe do przewidzenia. W Kurierze już mówili, że gdyby zamówić polskie tramwaje to byłoby taniej. Wypowiedział się też radny PIS Wiktor Klimiuk który powiedział wprost że serwis POLSKIEJ PESY Z BYDGOSZCZY byłby tańszy <3

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 cze 2021, 21:05

Z pierwszych zdjęć Hyundai wynika, że zamontowany jeszcze jakiś inny SIP. Czy to rzeczywiście będzie docelowe rozwiązanie, czy tylko takie demo na potrzeby prezentacji pojazdu? Bo wyświetlacze jednak są mniejsze, czcionka kompletnie inna, szczególnie te przekreślone zero wygląda dosyć karykaturalnie, jak w bieda-wyświetlaczach dla busiarzy.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 cze 2021, 23:04

Walas pisze:
30 cze 2021, 6:00
Ale mi robienie tajemnicy. Przewóz wagonu w tajemnicy przed wszystkimi. Czego się niby TW boi? Bo to takie zachowanie dziecka 5 letniego...
I jeszcze frytki do tego.
Odpowiem ci raz - firma nie ma obowiązku informowania kogokolwiek o wewnętrznych transportach między zakładami, których w miesiącu jest co najmniej kilka.
MC pisze:
30 cze 2021, 19:23
Wiktor Klimiuk który powiedział wprost że serwis POLSKIEJ PESY Z BYDGOSZCZY byłby tańszy <3
Cieszę się, że wszechstronny pan Klimiuk teraz stał się teraz specjalistą od tramwajów.
SławekM pisze:
30 cze 2021, 21:05
Z pierwszych zdjęć Hyundai wynika, że zamontowany jeszcze jakiś inny SIP. Czy to rzeczywiście będzie docelowe rozwiązanie, czy tylko takie demo na potrzeby prezentacji pojazdu? Bo wyświetlacze jednak są mniejsze, czcionka kompletnie inna, szczególnie te przekreślone zero wygląda dosyć karykaturalnie, jak w bieda-wyświetlaczach dla busiarzy.
Wyświetlacze mają docelowe wymiary. SIL (SIP to przystanki) dostarczyła inna polska firma po wyrzuceniu z kontraktu ulubionego potentata z Kalisza. A kreślone 0 mi się np podoba, ale o gustach się nie dyskutuje.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 30 cze 2021, 23:19

^^ Kroje znaków przypadkiem nie były w miarę ściśle zdefiniowane w przetargu? Po cichu podejrzewam, że font jednak będzie do zmiany.
Ciekawe co to za inna polska firma będzie, bo sterownik nie bardzo przypomina cokolwiek znanego. Wszelka logika kazałaby podejrzewać Macrosystem, ale czy w takim przypadku nie zdecydowaliby się na ich kasowniki i biletomat?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 cze 2021, 23:27

px33 pisze:
30 cze 2021, 23:19
Wszelka logika kazałaby podejrzewać Macrosystem, ale czy w takim przypadku nie zdecydowaliby się na ich kasowniki i biletomat?
Kasowniki i biletomat to wewnętrzny kontrakt TW.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 lip 2021, 0:00

MisiekK pisze:
30 cze 2021, 23:04
Wyświetlacze mają docelowe wymiary. SIL (SIP to przystanki) dostarczyła inna polska firma po wyrzuceniu z kontraktu ulubionego potentata z Kalisza. A kreślone 0 mi się np podoba, ale o gustach się nie dyskutuje.
Może i to rzecz gustu, ale moim zdaniem płynąca sekwencja "BOERNEROWO" raczej chluby tym wyświetlaczom nie przynosi.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 01 lip 2021, 0:09

Z punktu widzenia pasażera - uważam, że wyświetlacz czołowy jest mimo wszystko za mały. To, że tekst płynie nie przeszkadza mi bo i Swingi i Jazzy wybrane krańce tak wyświetlają więc nie jest to novum (chociaż w Jazzach rzadko kiedy jednak tekst płynie, ale się zdarza), ale w przypadku informacji o trasie zmienionej/skróconej już widzę problem z właściwym jej umieszczeniem. I właściwie widać to na przykładzie włączonej "20" - rozkład i brygada były aktualne a brak informacji o trasie zmienionej.

Zewnętrzne wyświetlacze boczne też są specyficzne - brak informacji o numerze linii a u góry wyświetlana nazwa krańca a pod spodem przewijają się kolejno nazwy przystanków. Może to kwestia przyzwyczajenia, ale jako, że codziennie obserwuję zachowania pasażerów to obawiam się o to jak sobie z tym poradzą.
ObrazekObrazek

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 01 lip 2021, 0:18

Fizycznie tam siedzi pewnie matryca 24x160 albo 24x200 (plus minus kilka pikseli), więc przy innym zestawie fontów - bardziej ściśniętych - powinno się spokojnie zmieścić. To wygląda trochę jak wygrzebany pierwszy z brzegu bitmapowy monospace, pewnie przy odrobinie perswazji nie będzie problemów żeby ktoś pożyczył/kupił/narysował coś ładniejszego.
Zewnętrzne wyświetlacze boczne też są specyficzne - brak informacji o numerze linii a u góry wyświetlana nazwa krańca a pod spodem przewijają się kolejno nazwy przystanków. Może to kwestia przyzwyczajenia, ale jako, że codziennie obserwuję zachowania pasażerów to obawiam się o to jak sobie z tym poradzą.
To się zgadza ze specyfikacją? Na te tramwaje musiałby pójść jakiś zupełnie inny zestaw wytycznych, a akurat ZTM-u bym o to nie podejrzewał. Może obok jest kwadrat na linię, który nie działa, poza tym na taaki kontrakt jakakolwiek firma na pewno by się nieźle starała, a jako że ten tramwaj przecież dopiero dopłynął, to pewnie za moment dostanie aktualizację.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 01 lip 2021, 0:21

Kwadrat jest tylko z przodu - jak to wygląda najlepiej widać na materiałach z tvnwarszawa.pl
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ni-5136407
ObrazekObrazek

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 lip 2021, 7:26

Już sam nie wiem co jest gorsze - zamawianie nowych tramwajów o długości u-bootów, czy zaledwie 31* miejsc siedzących w tramwaju o długości 32,5 m. Na szczęście w Warszawie mamy dość operartywne osoby decyzyjne i udało się te 2 poważne wady zawrzeć w jednym przetargu.

*W niektórych miastach więcej miejsc siedzących jest w jednym wagonie 105/805Na

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 01 lip 2021, 8:04

Autobus Czerwon pisze:
01 lip 2021, 7:26
Już sam nie wiem co jest gorsze - zamawianie nowych tramwajów o długości u-bootów, czy zaledwie 31* miejsc siedzących w tramwaju o długości 32,5 m. Na szczęście w Warszawie mamy dość operartywne osoby decyzyjne i udało się te 2 poważne wady zawrzeć w jednym przetargu.

*W niektórych miastach więcej miejsc siedzących jest w jednym wagonie 105/805Na
Mocne😁

ODPOWIEDZ