Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Strona KM rzecze, iż w tym przypadku "[p]rzewóz rowerów, rzeczy i zwierząt odbywa się na zasadach obowiązujących u przewoźnika, którego środkiem transportu dokonywany jest przewóz".
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Od kiedy ŁKA robi taką dobrą ofertę z łodzi do wawy w weekend? Jak ostatnio sprawdzałem to były 4 połączenia na dobę, a teraz sprawdzam i jest 9. Znaczy ja nie narzekam, ale pozytywnie się zaskoczyłem.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
To już kolejny rok... w 2021 przybyła jedna para.
Szkoda, że wraz ze wzrostem liczby Sprinterów nie wzrasta stopień koordynacji ŁKA <-> IC
Szkoda, że wraz ze wzrostem liczby Sprinterów nie wzrasta stopień koordynacji ŁKA <-> IC
1. Ile par pociągów jeździ na dobę przez CMK (jej najbardziej obciążony przekrój)?
2. Ile to było w poprzednich latach?
Ad 1. Doliczyłem się 18 Warszawa - Kraków (w tym różnie powydłużanych), 15 Warszawa - Katowice oraz 7 innych (3x Wrocław, 3x Łódź-Kraków, Warszawa-Kielce). W tych 40 mamy 6 TLK, 13 IC, 5 EIC, 16 EIP.
2. Ile to było w poprzednich latach?
Ad 1. Doliczyłem się 18 Warszawa - Kraków (w tym różnie powydłużanych), 15 Warszawa - Katowice oraz 7 innych (3x Wrocław, 3x Łódź-Kraków, Warszawa-Kielce). W tych 40 mamy 6 TLK, 13 IC, 5 EIC, 16 EIP.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Średniodobowo na najbardziej obciążonym przekroju Knapówka - Psary ok. 80 poc/dobę (pasażerskich). Wzrost w ciągu 10 lat o jakieś 25-30 poc.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Ale znalazłem cudaka w rozkładzie na 2022. Interregio z Warszawy do Poznania, przez Łódź, Ostrów i Kalisz.
PR POLREGIO sp. z o.o.17219 (IR) LUTYNIA
To ma szanse w rzeczywistości pojechać?
PR POLREGIO sp. z o.o.17219 (IR) LUTYNIA
To ma szanse w rzeczywistości pojechać?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Podobno tak, i zdaje się, że ten pociąg ma być jeszcze głupszy niż mogłoby się wydawać:
Pociągi Warszawa – Poznań będą obsługiwane codziennie, kursy do i z Ostrowa – w dni robocze od poniedziałku do piątku. Wszystkie kursy na trasie swojego przejazdu będą zmieniać kategorię: z Warszawy do Łodzi pojadą jako iR, z Łodzi do Poznania i Ostrowa – jako Regio. Na zachód od Łodzi zatrzymają się też na wszystkich stacjach i przystankach.
No ale najwidoczniej to co jest potrzebne mieszkańcom Łodzi i Poznania to zwiedzanie takich metropolii jak Męcka Wola, czy Radliczyce. Nie ma to jak zachęcanie ludzi do kolei w tym kraju.
W tym nie ma nic głupiego, po prostu połączono.relację IR Warszawa - Łódź z Regio Łódź - Poznań, a osobowe stają na każdej stacji, bo taka ich rola. Tak jak jest w artykule napisane będą 2 pary: Warszawa Główna - Poznań Główny - Warszawa Główna i 1 skrócona para do/z Ostrowa Wielkopolskiego. Czas przejazdu całej trasy to prawie 6h, ale to nie są pociągi dla jadących pełną trasę tylko dla stacji pośrednich.
Idealny pociąg, połączy ewentualne opóźnienia na 3 dużych węzłach kolejowych, tak de fakto nie dając bezpośredniej relacji. W relacjach regionalnych będzie pewnie totalnie bez sensu, przez spóźnienia.ashir pisze: ↑31 paź 2021, 2:15W tym nie ma nic głupiego, po prostu połączono.relację IR Warszawa - Łódź z Regio Łódź - Poznań, a osobowe stają na każdej stacji, bo taka ich rola. Tak jak jest w artykule napisane będą 2 pary: Warszawa Główna - Poznań Główny - Warszawa Główna i 1 skrócona para do/z Ostrowa Wielkopolskiego. Czas przejazdu całej trasy to prawie 6h, ale to nie są pociągi dla jadących pełną trasę tylko dla stacji pośrednich.
Ja wiem, że mamy zbyt rzadkie połączenia kolejowe i wszyscy chcą połączeń bezpośrednich, ale taka relacja powinna być z przesiadką.
Po prostu jak robić IR to w takcie i minimum co 2h.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Dla stacji pośrednich wystarczyłyby trzy osobne pociągi, Warszawa – Łódź, Łódź – Ostrów Wlkp., Ostrów Wlkp. – Poznań. Bo tak to ten pociąg będzie łączył dwie różne role, dalekobieżną i lokalną, i obie będzie wykonywał kiepsko.
Nie wyraźnie się wyraziłem. Interregio Łódź-Warszawa co 2h i regio na reszcie trasy. Choć najlepiej co godzinę i przesiadka jednoperonowa w Ostrowie.
Tak z innej beki ile będzie kosztował bilet z Poznania do Warszawy? Jakaś specjalna taryfa?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Taaa, Ciekawe. Kilometrowa, a że dookoła, to i drożejkajo pisze:Nie wyraźnie się wyraziłem. Interregio Łódź-Warszawa co 2h i regio na reszcie trasy. Choć najlepiej co godzinę i przesiadka jednoperonowa w Ostrowie.
Tak z innej beki ile będzie kosztował bilet z Poznania do Warszawy? Jakaś specjalna taryfa?
ŁK