Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 21 gru 2021, 20:09

Kiedyś założyłem taki temat, autobusy na obwodnicy, czy jakoś tak podobnie i zdechł.
Bo obwodnica przez most toruński to nie obwodnica, to jest fundusz wspomagania blacharzy samochodowych, zupełnie zresztą niepotrzebny.
Ale jak widać obwodnica może się przydać, 319 na węzeł lotnisko do mordoru?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 gru 2021, 20:24

fik pisze:
15 gru 2021, 13:06
Skąd ten niesamowity upór, żeby 319 było tylko szczytowe, co to jest za absurd to głowa mała.
Chyba nawet ś.p. 359 jeżdżące przez Siekierkowski zaraz po otwarciu było całodzienną DP co 30... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 gru 2021, 20:25

Tak było. I nie wiem, która wersja jest gorsza. Co 30 ale cały dzień, czy co 15 ale tylko w szczyctach. Bo że optymalna jest co 15 cały dzień, to oczywista oczywistość.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 21 gru 2021, 21:21

Nordyk110 pisze:
21 gru 2021, 20:09
Kiedyś założyłem taki temat, autobusy na obwodnicy, czy jakoś tak podobnie i zdechł.
Bo obwodnica przez most toruński to nie obwodnica, to jest fundusz wspomagania blacharzy samochodowych, zupełnie zresztą niepotrzebny.
Ale jak widać obwodnica może się przydać, 319 na węzeł lotnisko do mordoru?
No z Lotniska Okęcie na lotnisko w Góraszce ( tylko lotnisko się zwinęło) i była by linia lotniskowa =D>

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 gru 2021, 22:03

Jurand pisze:
Nordyk110 pisze:
21 gru 2021, 20:09
Kiedyś założyłem taki temat, autobusy na obwodnicy, czy jakoś tak podobnie i zdechł.
Bo obwodnica przez most toruński to nie obwodnica, to jest fundusz wspomagania blacharzy samochodowych, zupełnie zresztą niepotrzebny.
Ale jak widać obwodnica może się przydać, 319 na węzeł lotnisko do mordoru?
No z Lotniska Okęcie na lotnisko w Góraszce ( tylko lotnisko się zwinęło) i była by linia lotniskowa =D>
Biorąc pod uwagę obecne standardy, to linia lotniskowa może kończyć na Centralnym.
ŁK

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 gru 2021, 23:13

pawcio pisze:
21 gru 2021, 18:45
A dla mnie to 319 ma mały sens dlatego, że taka linia nie jest w stanie dobrze spenetrować Wawra. Mnóstwo ludzi pozostanie poza jej zasięgiem, a i tak dość szybko powinna pojawić się granica strefy, gdzie szybciej będzie jechać przez TŁ do Politechniki, nawet na Mordor.
Chodzi o to żeby było jakiekolwiek połączenie tym mostem. Inaczej z Wawra do Wilanowa, Powsina czy na Ursynów trzeba nakładać drogi. Zresztą i na Siekierkowskim komunikacja jest nieszczególna.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 gru 2021, 1:13

Co znaczy jakiekolwiek? Żeby była kreska na mapie? A to dlaczego na całej obwodnicy kreski nie ma? Moim zdaniem potoki z Wawra na Wilanów/Ursynów są na tyle niskie, że nie opłaca się w nie inwestować brygad. Nawet na TS, która jest jednak znacznie lepiej zurbanizowana, szału nie ma, a 401 o swoje zapełnienie na rozsądnym poziomie walczyło ze trzy lata, a i tak udało się to osiągnąć w zasadzie wyłącznie w szczycie porannym.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 gru 2021, 9:30

pawcio pisze:
21 gru 2021, 18:45
A dla mnie to 319 ma mały sens dlatego, że taka linia nie jest w stanie dobrze spenetrować Wawra.
Siri, zdefiniuj dobrą penetrację Wawra. Z Międzylesia na most przez Falenicę?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 gru 2021, 9:39

Nie da się dobrze spenetrować dzielnicy będącej miksem dawnych ekstensywnych letnisk i współczesnej urbanistyki łanowej. 319 i tak robi to całkiem nieźle, acz zgadzam się też z pawciem, że Międzylesiu to już połączenie z Imielinem jest trochę na plaster, a potencjalnie najwięcej zyskująca na trasie przez most Falenica ma do nowej linii dostęp lekko utrudniony.

BTW, ubocznym efektem tego cuda będzie 8 kursów/hszczyt na wschodniej Przewodowej, paczłorkowa komunikacja wawerska święci triumfy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 gru 2021, 9:45

Z symulacji wyszło - stety? niestety? - że z Międzylesia będzie więcej chętnych niż z Falenicy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 gru 2021, 9:55

A wykonujący symulację osobiście był zwolennikiem trasy do Międzylesia czy do Falenicy? ;-)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2276
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 22 gru 2021, 10:01

person pisze:
22 gru 2021, 9:30
pawcio pisze:
21 gru 2021, 18:45
A dla mnie to 319 ma mały sens dlatego, że taka linia nie jest w stanie dobrze spenetrować Wawra.
Siri, zdefiniuj dobrą penetrację Wawra. Z Międzylesia na most przez Falenicę?
Ursynów też kiepsko penetruje. I to wszystko jak się okazuje przez brak możliwości zaparkowania tego cuda na jakieś pętli...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 gru 2021, 10:21

Ja jestem w stanie uwierzyć, że z Międzylesia chętnych było więcej, bo ono jest jednak większe, a i dojazd do CZD zupełnym idiotyzmem nie jest (pomijając formę rozkładowo-godzinową). Co nie zmienia postaci rzeczy, że nie sądzę, by trasa np. przez Trakt Lubelski i Zwoleńską była drastycznie gorsza.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 gru 2021, 10:36

Upierałbym się, że brak rozsądnej przesiadki z (S)KM z Otwocka jest znaczącą wadą. Dla tego potoku to połączenie mogłoby być gamechangerem jednak, zwłaszcza biorąc pod uwagę wiszącą średnicę Damoklesa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 22 gru 2021, 11:15

Poniedziałek, 10 stycznia będzie pierwszym dniem kursowania autobusów linii 263 i 319. Linia 319 zapewni nowe poprzeczne połączenie pomiędzy przystankami kolejowymi Warszawa Miedzeszyn, Radość, Międzylesie a stacją metra Imielin. Obsłuży też w Wawrze nowe osiedla wzdłuż ulicy Przewodowej, a w Wilanowie znaczną część Miasteczka Wilanów. Będzie stanowić alternatywne w stosunku do trasy przez Śródmieście połączenie między Wawrem i Ursynowem. Autobusy będą jeździły w dni powszednie w godzinach szczytu co 15 minut. Oto trasa:

319: MIĘDZYLESIE – al. Dzieci Polskich – Żegańska – Patriotów (jezdnia zachodnia) – Przewodowa – Wał Miedzeszyński – Południowa Obwodnica Warszawy – Przyczółkowa – A. Branickiego – F. Płaskowickiej – J. Rosoła – Indiry Gandhi – al. Komisji Edukacji Narodowej – NATOLIN PŁN.

ODPOWIEDZ