Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25975
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 gru 2021, 11:58

fik pisze:
22 gru 2021, 10:36
Upierałbym się, że brak rozsądnej przesiadki z (S)KM z Otwocka jest znaczącą wadą. Dla tego potoku to połączenie mogłoby być gamechangerem jednak, zwłaszcza biorąc pod uwagę wiszącą średnicę Damoklesa.
Niewątpliwie dostęp do SKM i to możliwie na południu to istotny aspekt.
Natomiast całe to 319 położy i tak skręt w Branickiego. Wczoraj o 11 od obwodnicy na północ korek był mocno betonowy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Krzysiek_S
Posty: 5143
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 22 gru 2021, 12:21

Czemu Międzylesie?. 1. Brak miejsca na innych pętlach w czasie przedstawienia koncepcji ZTM z 2017 roku. Teraz teoretycznie nowa Izbicka Cmentarz [wtedy też była ale do likwidacji]. 2. Przesiadki na przystanku PKP Miedzeszyn. 3. dojazd z południowej części osiedla Nadwiśla do urzędu dzielnicy, szpitali itd. Jednak w porównaniu do 2017 roku wzdłuż Bysławskiej urosły nowe osiedla wielorodzinne jak Miasteczko Wawer, Osiedle Poematu- małe bloki, Wawer GO przy Przylaszczkowej z dojściem do przystanku Liliowa.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2438
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 gru 2021, 12:31

Izbicka cmentarz nie - raz że potoki, dwa że będzie "hurr durr, dlaczego nie do Aleksandrowa, a blisko" w większej skali. Niby Byslawska się rozwija, ale to też wydłużenie czasu przejazdu.
Może tp czyste wariactwo, ale 319 bym zostawił na obecnie planowanej trasie, a 521 w trybie na już skrócił do Szczęśliwic, za to wydłużył z pętli Falenica trasą:
... - Byslawska - Wał Miedzeszynski - Most POW -... I dalej do Wilanowa
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Krzysiek_S
Posty: 5143
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 22 gru 2021, 12:42

zxcvbnm pisze:
22 gru 2021, 12:31
Izbicka cmentarz nie - raz że potoki, dwa że będzie "hurr durr, dlaczego nie do Aleksandrowa, a blisko" w większej skali. Niby Byslawska się rozwija, ale to też wydłużenie czasu przejazdu.
Może tp czyste wariactwo, ale 319 bym zostawił na obecnie planowanej trasie, a 521 w trybie na już skrócił do Szczęśliwic, za to wydłużył z pętli Falenica trasą:
... - Byslawska - Wał Miedzeszynski - Most POW -... I dalej do Wilanowa
Może nie do Wilanowa ale do Metra Imielin wychodzą 62 minuty takiego nowego autobusu 521 z Wiatraczna - Metro Imielin.
Do Szczęśliwic zdaje się 63 czy 64 minuty.
Co do Izbicka cmentarz to dwa korytarze 1. Zagórzańska[ problem z łukiem przy Izbickiej] - Techniczna - Walcownicza - Bysławska i 2. Izbicka - Patriotów - Przewodowa. Czasy przejazdu pewnie trochę krótsze niż z Międzylesia ale....

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2438
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 gru 2021, 13:07

Aaa.. Chciałeś prowadzić przez Falenicę i Aleksandrów do Izbickiej Cmentarz w jednym wariancie. Ale tak, jest problem z tym łukiem, ale w zasadzie to nie widzę tu potoków na tabor MEGA niestety, przez co propozycja jest mało realna.
Czy wiadomo już które obsłuży 319? R1/R3?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Krzysiek_S
Posty: 5143
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 22 gru 2021, 13:09

zxcvbnm pisze:
22 gru 2021, 13:07
Aaa.. Chciałeś prowadzić przez Falenicę i Aleksandrów do Izbickiej Cmentarz w jednym wariancie. Ale tak, jest problem z tym łukiem, ale w zasadzie to nie widzę tu potoków na tabor MEGA niestety, przez co propozycja jest mało realna.
Czy wiadomo już które obsłuży 319? R1/R3?
Oczywiście jakby była już planowana długa zatoka przy PKP Falenica to automatycznie tam.
Nie mówię, że Izbicka Cmentarz jest idealną opcją ale z Międzylesiem jest to jedyna wolna pętla[ wiem nawraca tam 161 ale może na nowym rondzie]

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2438
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 gru 2021, 15:20

Izbicka cmentarz jest jedynie pętlą obrotową. Taka infrastruktura, a nie jest zbytnio używana, oprócz zawracania 161. W Wawrze przydałoby się kilka nowych krańców. Osobiście czekam na rozpoczęcie remontu pętli (a w zasadzie przeniesiesienie w nowe miejsce) w Aleksandrowie, ale w kolejce bliżej jest kilka innych krańców w Wawrze.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5445
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 gru 2021, 16:40

Przede wszystkim obecne 702 to kpina. Linia z jednego z największych miast aglomeracji co 2 godziny, na solówkach i do tego kilometrami pokrywająca się z linią miejską. To gorszy twór nawet od 200. Zaorać to jak najszybciej, puścić jakąś elkę do Błot, a z Otwocka puścić nowe 702 jadące środkiem miejscowości, a nie opłotkami, prze Falenicę i most na Natolin.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27762
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 gru 2021, 16:44

elkę to raczej do Falenicy bym proponował, bo to i jakaś przesiadka, i jakieś minicentrum lokalne, ale generalnie to idea niegłupia, utrzymywanie tego reliktu historycznego układu służy raczej nikomu.

Acz pewnie znajdzie się pięć osób, które co drugi dzień jadą ze Świdrów Wielkich na bazarek przy Szembeka po świeże pączki.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2438
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 gru 2021, 18:35

W Otwocku wogóle brakuje profesjonalnej komunikacji - Minibus się zwija powoli, a linie ZTM są jakie są + te lokalne L20 i L22. Nie wszędzie dojedzie SKM.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 3088
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 gru 2021, 19:00

TGM pisze:
22 gru 2021, 16:40
Przede wszystkim obecne 702 to kpina. Linia z jednego z największych miast aglomeracji co 2 godziny, na solówkach i do tego kilometrami pokrywająca się z linią miejską.
Kiedyś kończyło na pętli Falenica. Potem połknęło 113, trafiło do Wiatracznej, ale kilkanaście lat później wydzielono z niego z powrotem linię miejską, tyle że 142, a 702 już na Wiatracznej zostało.

Yelonker
Posty: 814
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 22 gru 2021, 22:34

Szczerze mówiąc, to ja nie widzę szczególnego powodu, żeby 702 skracać (chyba że za święte nigdy do pętli tramwajowo-autobusowej Zerzeń), ale udawanie, że można z tego zlepić jakąś koordynację ze 142 ani że w ogóle jest to znaczący element układu komunikacyjnego dla dzielnicy, to zwykłe mrzonki.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 23 gru 2021, 9:23

fik pisze:
22 gru 2021, 10:36
Upierałbym się, że brak rozsądnej przesiadki z (S)KM z Otwocka jest znaczącą wadą. Dla tego potoku to połączenie mogłoby być gamechangerem jednak, zwłaszcza biorąc pod uwagę wiszącą średnicę Damoklesa.
Dlatego 319 pojedzie przez Przewodową i obsłuży stację w Miedzeszynie, która będzie właśnie miejscem przesiadki z (S)KM z Otwocka.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 23 gru 2021, 17:12

pawcio pisze:
21 gru 2021, 18:45
A dla mnie to 319 ma mały sens dlatego, że taka linia nie jest w stanie dobrze spenetrować Wawra. Mnóstwo ludzi pozostanie poza jej zasięgiem, a i tak dość szybko powinna pojawić się granica strefy, gdzie szybciej będzie jechać przez TŁ do Politechniki, nawet na Mordor.
I właśnie dlatego 319 powinno dojeżdżać na Mordor bezpośrednio, żeby ludziom z Otwocka, Józefowa, Falenicy, Miedzeszyna i Radości bardziej opłacało się jeździć do biur na Służewcu przez most Południowy niż na około 402 przez most Siekierkowski czy nawet TŁ.
Póki co z nowo otwartej trasy korzyść będą miały głównie osoby zmotoryzowane, które pojadą na skróty południową obwodnicą.
Może z 319 uda się wydobyć jakiś potencjał linii obwodowej południowych dzielnic Warszawy po obu stronach Wisły.

Łukasz
Posty: 11305
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 gru 2021, 17:42

Z Otwocka, Falenicy i Józefowa na Mordor powinien jeździć pociąg.

Albo połączyć to z 317 :)
ŁK

ODPOWIEDZ