I to jest właśnie "myślenie" ZTM. Zamiast przy okazji utworzenia nowej linii wykorzystać inne możliwości ułatwiające pasażerom podróż - to pcha się drugą linię idealnie zdublowaną z 717 dokładnie tą samą trasą w największe korki przy Blue City i Rondzie Zesłańców Syberyjskich. A wystarczyło by ją puścić rozkładowo 5 minut wcześniej przed 717 umożliwiając przesiadkę tym co chcą dojechać do Dw. Zachodniego - a samą 817 od Żywieckiej puścić kompletnie bez korków do pętli autobusowo - tramwajowej na Okęciu gdzie po pierwsze byłaby możliwość wykorzystania linii tramwajowych, a po drugie zapewniło dogodne przesiadki mieszkańcom Pruszkowa i Piastowa do linii podmiejskich jadących w kierunku Janek i Nadarzyna - nie wspominając o tym że po takim zabiegu linia 817 byłaby o kilka kilometrów krótsza i lepiej spełniająca swoje zadanie. To samo było kilka lat temu z liniami 705 i 735 z Nieporętu - obie wycofano z Żerania FSO kierując do Metra Marymont, jednocześnie zostawiając linie 723 i 731 z Legionowa na niezmienionej trasie. Gdyby pomyślano i do metra skierowano jedną linię z Nieporętu i jedną z Legionowa to każdy byłby zadowolony. Niestety ZTM nie myśli...
Zmiany obsługowe - styczeń 2022
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Widziałem, że to na fb wrzuciłeś też. I jakbyś wracał z miasta, tobyś musiał strzelać, czy jechać na Marymont, czy na Żerań. Dużo ważniejsza jest czytelność układu komunikacyjnego niż dogodzenie każdemu z osobna. Oczywiście dublowanie się 817 i 717 co drugi kurs to inny skandal.
ŁK
Jak chcesz wiedzieć to przy pierwszych rozmowach prezydenta Pruszkowa z ZTM to właśnie ZTM chciał puścić tą linię do P+R Al. Krakowska ale prezydent Pruszkowa się na ten wariant trasy nie zgodził.Michalk001 pisze: ↑06 sty 2022, 10:03I to jest właśnie "myślenie" ZTM. Zamiast przy okazji utworzenia nowej linii wykorzystać inne możliwości ułatwiające pasażerom podróż - to pcha się drugą linię idealnie zdublowaną z 717 dokładnie tą samą trasą w największe korki przy Blue City i Rondzie Zesłańców Syberyjskich. A wystarczyło by ją puścić rozkładowo 5 minut wcześniej przed 717 umożliwiając przesiadkę tym co chcą dojechać do Dw. Zachodniego - a samą 817 od Żywieckiej puścić kompletnie bez korków do pętli autobusowo - tramwajowej na Okęciu gdzie po pierwsze byłaby możliwość wykorzystania linii tramwajowych, a po drugie zapewniło dogodne przesiadki mieszkańcom Pruszkowa i Piastowa do linii podmiejskich jadących w kierunku Janek i Nadarzyna - nie wspominając o tym że po takim zabiegu linia 817 byłaby o kilka kilometrów krótsza i lepiej spełniająca swoje zadanie. To samo było kilka lat temu z liniami 705 i 735 z Nieporętu - obie wycofano z Żerania FSO kierując do Metra Marymont, jednocześnie zostawiając linie 723 i 731 z Legionowa na niezmienionej trasie. Gdyby pomyślano i do metra skierowano jedną linię z Nieporętu i jedną z Legionowa to każdy byłby zadowolony. Niestety ZTM nie myśli...
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jako mieszkaniec Legionowa z bliskimi znajomymi w Nieporęcie chciałbym powiedzieć, że jest dobrze, a jedyną osobą, która nie myśli w tym przypadku jesteś ty, przecież to jest skrajnie absurdalny pomysł.Michalk001 pisze: ↑06 sty 2022, 10:03To samo było kilka lat temu z liniami 705 i 735 z Nieporętu - obie wycofano z Żerania FSO kierując do Metra Marymont, jednocześnie zostawiając linie 723 i 731 z Legionowa na niezmienionej trasie. Gdyby pomyślano i do metra skierowano jedną linię z Nieporętu i jedną z Legionowa to każdy byłby zadowolony. Niestety ZTM nie myśli...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Posiadaczom karty miejskiej opłaca się wysiąść z 717/817 na WKD/PKP Aleje Jerozolimskie, by dojechać na Zachodni i w kierunku do centrum nie tylko z uwagi na korki. Odcinek WKD od Opaczy do Pruszkowa jest poza strefą biletową ZTM.
Ot chaos biletowy w powiecie pruszkowskim.
Ot chaos biletowy w powiecie pruszkowskim.
Od 1 stycznia na L15 i L42 jeździ Stalko.
Na L14, L16, L21 oraz w DS na L25 jeździ Grodzio.
Na L14, L16, L21 oraz w DS na L25 jeździ Grodzio.
Czemu to rozkładu 319 nie ma?
Jutro powinien się pojawić.
-
- Posty: 737
- Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
- Lokalizacja: Pionki/Warszawa
Jeszcze do tego należy dopisać 206 i nowe 228 w związku z wycofaniem z Odolan w DP.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Paranoidalnopatologiczny układ 228/328 należy naprawić jak najprędzej, ale mam potężne wątpliwości, czy akurat to działanie było najistotniejszym w tej zabawie.bartoni722 pisze: ↑05 sty 2022, 16:03Nie, wiesz co, generalnie można poheheszkować że "kluczowy autobus" i tak dalej ale moim zdaniem dobrze to zrobi regularności 228.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Od 10 stycznia też zgodnie z planem 210 będzie miało zwiększoną częstotliwość do 15*/15/20 (* - z porannym mikroszczytem co 10 minut), większość kursów z Sierakowa zostanie wycofana, zostanie tylko 13 kursów w DP, które będą tam krańcowały, a do Hornówka będzie 5 porannych podjazdów w kierunku Warszawy i 4 po południu w kierunku Truskawia. A L18 pojedzie do Sierakowa z częstotliwością 30*/30//40 (* - z popołudniowym mikroszczytem co 15 minut). Zagęszczenie kursów będzie od 16:15 do 17:45 z Sierakowa i od 16:37 do 18:07 z Rynku. Rozumiem, że dodatek będzie kursował tylko w zmianie B?
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/01/0 ... linii-l18/
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/01/0 ... linii-l18/
Czyli w stosunku do pierwotnych planów wydłużono godziny kursowania, ale zmniejszono częstotliwość L18. Miało być co 20 min, w godz. ok. 6-9 i 14-19.ashir pisze: ↑06 sty 2022, 21:47A L18 pojedzie do Sierakowa z częstotliwością 30*/30//40 (* - z popołudniowym mikroszczytem co 15 minut).
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/01/0 ... linii-l18/
Owszem, aczkolwiek po południu będzie nawet częściej jeździło niż było planowane.
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Ostatni kurs na 210 będzie robiło Mobilisowe Alpino za sprawą BWLki 72/203+210. Ponadto na 323 i 379 wchodzi Ostrobramska, tym razem za sprawą BWLki 54/323+130 (na 130 pełni rolę dotychczasowego popołudniowego dodatku) oraz przejęcia 58/379+180 z Woronicza.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Każda z nowych linii ma teraz mapkę - NARESZCIE!MZ pisze: ↑05 sty 2022, 22:25Czasami więcej w jednym miejscu można przeczytać na stronie na przykład Urzędu Dzielnicy Ursynów: https://um.warszawa.pl/-/nowy-rok-nowe-linie niż na oficjalnych stronach ZTM i WTP, gdzie takie informacje są osobno w różnych miejscach.
Cieszy, że wreszcie udało się to zrobić. Wydawałoby się, że graficzny element jest niezbędny przy każdym komunikacie tego typu...