Co w dzielnicy Ursynów piszczy
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ano właśnie, jest chyba jeszcze koordynacja tego z 715/737, jako linii skręcających z Puławskiej na Ursynów. Dlatego próba pocięcia 209/809/815 do co 60' nie tylko by pogorszyła komunikację na Baletowej, ale jeszcze stworzyła "dziurę" w rozkładzie tej relacji.
Notabene, nie wiem dlaczego 209/239/809/815 skręcają na Ursynów Płd. a 715/737 na Ursynów Płn. zamiast jechać razem? Brak miejsca na pętli?
Notabene, nie wiem dlaczego 209/239/809/815 skręcają na Ursynów Płd. a 715/737 na Ursynów Płn. zamiast jechać razem? Brak miejsca na pętli?
Ani na jednej pętli ani na drugiej nie ma miejsca. Poza tym 715 i 737 przy okazji obsługują ZP Wiolinowa, dlatego też nie jadą najkrótszą drogą przez Jastrzębowskiego.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A to wiem. To zresztą spadek po dawnym 209, a wcześniej spadek po 306, a w "zamierzchłych" czasach spadek po 514 które tamtędy jeździło jako pierwsze.
BTW. 209 nie powinno być teraz linią okresową To chyba pierwszy tego typu przypadek w historii ZTM/WTP dlatego trudny do oceny.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Pomysl tak - byc możete dwie osoby dzięki temu autobusowi w drugą stronę nie pojechały samochodem w szczycie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
- Lokalizacja: Warszawa
Paradoksalnie najlepiej bylo jak Karczunkowska byla bez zbiorkomu. 715/737 miały swoją swoją koordynację na Baletowej, a dalej jechały sobie już w swoje zakatki. Nie miało sie wrażenia marnowania brygad na Baletową i wrażenie lepsze bo jechały lepiej napełnione niż para 209/809 obecnie.
Założenie pierwotne: 815 to wzmocnienie 715, ale tylko na odcinku od Podolszyna czyli na ul. Długiej. Potem się rozdzielają. Powód: bo Podolszyn się rozrasta.
A gdyby tak wrócić do Opcji z przed lat kiedy to 815 istniało jako stare 809 i jechało idealnie od PODOLSZYNA trasą 715 w kierunku Ursynowa?
Wniosek: Kasujemy 809 w obecnym kształcie, 209 przywracamy do jako takiej częstotliwości (staje się normalna bez bałaganu w rozkładzie).
Korzyść: to nowe 815 koordynujemy z 715 i Podolszyn ma swoje wzmocnienie.
PS: Mówi się o rozrastaniu Podolszyna a kiedyś były hybrydy 715 - 809 do Puławskiej i 815 na Okęcie. I co? i zlikwidowano.
Założenie pierwotne: 815 to wzmocnienie 715, ale tylko na odcinku od Podolszyna czyli na ul. Długiej. Potem się rozdzielają. Powód: bo Podolszyn się rozrasta.
A gdyby tak wrócić do Opcji z przed lat kiedy to 815 istniało jako stare 809 i jechało idealnie od PODOLSZYNA trasą 715 w kierunku Ursynowa?
Wniosek: Kasujemy 809 w obecnym kształcie, 209 przywracamy do jako takiej częstotliwości (staje się normalna bez bałaganu w rozkładzie).
Korzyść: to nowe 815 koordynujemy z 715 i Podolszyn ma swoje wzmocnienie.
PS: Mówi się o rozrastaniu Podolszyna a kiedyś były hybrydy 715 - 809 do Puławskiej i 815 na Okęcie. I co? i zlikwidowano.
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Myślę, że należałoby przemyśleć, czy 715 powinno trwać w takiej formie jak obecnie. Przez to, że jedzie przez Karczunkowska i nadkłada na oko z 10min jest mało atrakcyjne dla Podolszyna, czy nawet przystanków wzdłuż Starzyńskiego - mając do wyboru 715 i 809 pasażerowie chętniej wsiadają w 809.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Uwierz - nie miały koordynacji. Pracowałem w tamtych okolicach 3,5 roku i swoje wiem. Raz potrafiło być tak że autobusy każdej z tych 2 linii jechały w odstępie kilku minut, a innym razem była przerwa 40 minut, a czasem i godzina.Rafaello_24 pisze: ↑11 lut 2022, 18:34Paradoksalnie najlepiej bylo jak Karczunkowska byla bez zbiorkomu. 715/737 miały swoją swoją koordynację na Baletowej, a dalej jechały sobie już w swoje zakatki.
Jedyna zaleta to fakt że ówczesne 715 jeździło do Metra Wilanowska, ale w sumie to lepiej mieć częstszy, regularny autobus nawet jak trzeba się na Puławskiej przesiąść w 709 & company (chociaż jest ono zwykle zatłoczone ).
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No to wtedy byś musiał wysłać 737 na Baletową i też będzie na około.Konied Makevski pisze: ↑11 lut 2022, 20:03Myślę, że należałoby przemyśleć, czy 715 powinno trwać w takiej formie jak obecnie. Przez to, że jedzie przez Karczunkowska i nadkłada na oko z 10min jest mało atrakcyjne dla Podolszyna, czy nawet przystanków wzdłuż Starzyńskiego - mając do wyboru 715 i 809 pasażerowie chętniej wsiadają w 809.
Bo jak 715 będzie przez Baletową, a 737 przez Karczunkowską to koordynacja się posypie kompletnie. Albo będziesz musiał kombinować kolejne miejskie wzmocnienie dla Karczunkowskiej w postaci linii 2xx Ursynów-PKP Jeziorki z "dziurami" w rozkładzie na 737 (analogicznie 209 na Baletowej z "dziurami" na 715).
Tylko tak też nie może zostać, bo wtedy Starzyńskiego zostaje bez komunikacji i znowu lipa.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
- Lokalizacja: Warszawa
Kazde rozwiązanie będzie miało swoje ułomności. Uważam jednak, że największą ułomnością będzie bałagan, który w tym rejonie szykuje się od poniedziałku.
W ogóle coś złego w KM się ostatnio dzieje. Autobusy z zakresu dziennych stałych nie jezdzace w weekendy, teraz nie jezdzace w godzinach szczytu... Robi się spory bałagan.
W ogóle coś złego w KM się ostatnio dzieje. Autobusy z zakresu dziennych stałych nie jezdzace w weekendy, teraz nie jezdzace w godzinach szczytu... Robi się spory bałagan.
Myślę, że większość ludzi to komunikacyjne ameby, które nie wiedzą, o czym informuje zakres numeracji. Zresztą po co mieliby to wiedzieć? Jakdojade i yolo.
ŁK
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Element powiązany, bo obejmuje te same linie o których ostatnio piszemy:
Ja patrzyłem sobie na mapkę targeo i tutaj pokazują dwa przebiegi ul. Dawidowskiej: tak jakby obecny i planowany: w każdym razie przejazd miałby pozostać - tę czy inną drogą, ale z dostępem do przystanków ZAMIENIE.
Naprawdę nie da się inaczej tylko trzeba przystanki ZAMIENIE bezceremonialnie pozbawić komunikacji?Otwarcie węzła „Zamienie”
Od dnia 15.02.2022 r. planowane jest częściowe otwarcie węzła „Zamienie” trasy S7. W związku z tym ulica Dawidowska zostanie na stałe zamknięta, a ruch kołowy zostanie skierowany na nowo wybudowany węzeł Zamienie. Połączenie ulic Karczunkowskiej i Postępu z ulicą Starzyńskiego będzie możliwe wyłącznie poprzez węzeł Zamienie.
Po komisji w dniu 15.02.2022 r. od około godziny 10:00 wprowadzone zostaną następujące zmiany w układzie komunikacyjnym:
715
skierowanie na nową trasę stałą:
w kierunku krańca P+R AL.KRAKOWSKA:
URSYNÓW PŁN. – … – Karczunkowska – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – droga węzła „Zamienie” – rondo węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo u zbiegu drogi węzła „Zamienie” z ulicą Starzyńskiego –Starzyńskiego – … – P+R AL. KRAKOWSKA
w kierunku krańca URSYNÓW PŁN.:
P+R AL.KRAKOWSKA – … – Starzyńskiego – rondo u zbiegu ulicy Starzyńskiego z drogą węzła „Zamienie” –droga węzła „Zamienie” – rondo węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – Karczunkowska – … – URSYNÓW PŁN.
737
skierowanie na nową trasę stałą:
w kierunku krańców CM.POŁUDNIOWY-BRAMA PŁD./WŁADYSŁAWÓW:
URSYNÓW PŁN. – … – Karczunkowska – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – Postępu – … – CM.POŁUDNIOWY-BRAMA PŁD./WŁADYSŁAWÓW
w kierunku krańca URSYNÓW PŁN.:
CM.POŁUDNIOWY-BRAMA PŁD./WŁADYSŁAWÓW – … – Postępu – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – Karczunkowska – … – URSYNÓW PŁN.
809
skierowanie na nową trasę stałą:
w kierunku krańca PKP JEZIORKI:
URSYNÓW PŁD. – … – Starzyńskiego – rondo u zbiegu ulicy Starzyńskiego z drogą węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – Karczunkowska – PKP JEZIORKI
w kierunku krańca URSYNÓW PŁD.:
PKP JEZIORKI – Karczunkowska – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – droga węzła „Zamienie” – rondo węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo u zbiegu drogi węzła „Zamienie” z ulicą Starzyńskiego – Starzyńskiego – … – URSYNÓW PŁD.
w kursie wariantowym z krańca WŁADYSŁAWÓW:
WŁADYSŁAWÓW – … – Postępu – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – droga węzła „Zamienie” – rondo węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo u zbiegu drogi węzła „Zamienie” z ulicą Starzyńskiego – Starzyńskiego – … – URSYNÓW PŁD.
Zmiany przystankowe:
Przystanek ZGORZAŁA 51 zostaje utrzymany jako przystanek obowiązujący w stałej organizacji ruchu oraz zmienia numer na 01. Jednocześnie dotychczasowa lokalizacja przystanku ZGORZAŁA 01 ulega likwidacji.
Przystanek ZGORZAŁA 02 zostaje przeniesiony w nową lokalizację – w nowo wybudowaną zatokę za rondem Karczunkowska-Dawidowska-Postępu w kierunku północnym.
Przystanek ZGORZAŁA 52 ulega likwidacji.
Przystanki ZAMIENIE 01 i 02 ulegają likwidacji.
W związku z w dalszym ciągu trwającą inwestycją w rejonie ronda na ulicy Starzyńskiego, utrzymuje się do odwołania zawieszenie funkcjonowania przystanku STARZYŃSKIEGO 01 oraz utrzymuje się funkcjonowanie przystanku tymczasowego STARZYŃSKIEGO 51.
Ja patrzyłem sobie na mapkę targeo i tutaj pokazują dwa przebiegi ul. Dawidowskiej: tak jakby obecny i planowany: w każdym razie przejazd miałby pozostać - tę czy inną drogą, ale z dostępem do przystanków ZAMIENIE.
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
No nie, gdyby zrobić tak:michael112 pisze:No to wtedy byś musiał wysłać 737 na Baletową i też będzie na około.Konied Makevski pisze: ↑11 lut 2022, 20:03Myślę, że należałoby przemyśleć, czy 715 powinno trwać w takiej formie jak obecnie. Przez to, że jedzie przez Karczunkowska i nadkłada na oko z 10min jest mało atrakcyjne dla Podolszyna, czy nawet przystanków wzdłuż Starzyńskiego - mając do wyboru 715 i 809 pasażerowie chętniej wsiadają w 809.
Bo jak 715 będzie przez Baletową, a 737 przez Karczunkowską to koordynacja się posypie kompletnie. Albo będziesz musiał kombinować kolejne miejskie wzmocnienie dla Karczunkowskiej w postaci linii 2xx Ursynów-PKP Jeziorki z "dziurami" w rozkładzie na 737 (analogicznie 209 na Baletowej z "dziurami" na 715).
Tylko tak też nie może zostać, bo wtedy Starzyńskiego zostaje bez komunikacji i znowu lipa.
209 237: URSYNÓW - ... - Puławska - Karczunkowska - PKP JEZIORKI
715: URSYNÓW - ... - Puławska - Baletowa - ... - OKĘCIE
737: URSYNÓW - ... - Puławska - Karczunkowska - CMENTARZ POŁUDNIOWEJ
Nikt nie straciłby połączenia, układ byłby bardziej przejrzysty i Lady/Podolszyn nie traciłyby czasu na jazdę przez Karczunkowska.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Starzyńskiego w Zamieniu?Konied Makevski pisze: ↑12 lut 2022, 7:27Nikt nie straciłby połączenia, układ byłby bardziej przejrzysty i Lady/Podolszyn nie traciłyby czasu na jazdę przez Karczunkowska.
Poza tym, w powyższym układzie na Baletowej zostaje samo 715. Jeden autobus na godzinę (!)
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Matko, zamotałem się. Oczywiście 715+737 na Baletowej, a 209 solo na Karczunkowskiej.
To jakąś koleżanka Orzeszkowej?Konied Makevski pisze:
737: URSYNÓW - ... - Puławska - Karczunkowska - CMENTARZ POŁUDNIOWEJ
ŁK