Informacja pasażerska
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Pasażer wysiadając na Metrze Płocka nie widzi żadnego płotu zakładu, tak jak na pl. Grunwaldzkim. Jest informacja na rozkładzie: kurs po trasie którą jeździsz kończy się w tym miejscu. Jak chcesz jechać na dalszy odcinek tej trasy musisz wsiąść w coś innego.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. ![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Przecież jedzie dalej do Rogalińskiej.
Bo na zjazdach masz informację o trasie, a na wyjeździe brak jakiejkolwiek informacji. Dostrzegasz różnicę?
No właśnie mówimy o tym, aby pasażer miał informację o tym dalszym odcinku, ale wybrałeś sobie przykład końca trasy praktycznie pod zakładem. Mowa o tak ekstremalnych przypadkach jak linia 4 o 3 wariantach zjazdu.
Wsiadasz, czytasz i ewentualnie wysiadasz na następnym przystanku, jeśli ci nie pasuje. Poza tym nie musisz czytać całej tablicy, tylko jej koniec, żeby dowiedzieć się, jaki jest końcowy odcinek zjazdu.
A jak skasowałem bilet to mi czas leci stojąc niepotrzebnie na przystanku....
Kiedyś był dopisek "ostatni przystanek na trasie linii", a nie "kurs do przystanku". Nie wiem, kiedy to się zmieniło.
Tak, wyjazdy nie wiadomo dokąd są moim zdaniem o wiele bardziej uporczywym problemem.
Tak, wyjazdy nie wiadomo dokąd są moim zdaniem o wiele bardziej uporczywym problemem.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Zrozum, że informacji przystankowej na odcinku poza trasą linii nie ma w ogóle. W przypadku zjazdu masz tablicę w tramwaju, w przypadku wyjazdu nie masz żadnej informacji w 105Na. Ty narzekasz, że na trasie podstawowej nie masz informacji o trasie zjazdu, a co ma powiedzieć osoba czekająca na tramwaj na odcinku zjazdowym. Czekasz na Pl. Grunwaldzkim i podjeżdża zjazdowe 33 albo na Metro Ratusz Arsenał i podjeżdża zjazdowa 4, albo nawet wspomniane przeze mnie wcześniej 35 na Rondzie ONZ. Jak sobie poradzić bez rozkładu na przystanku?
A czy ja chcę wieszać tabliczki dla linii poza podstawową trasą? Nie. Chodzi mi wyłącznie o krótki dopisek o przebiegu zjazdu. A dokładnie wydłużenie treści już istniejącego. Kiedyś to było, ale ze zmianą grafiki się skończyło.
Oczywiście, że poza trasą podstawową muszą wystarczyć tablice boczne i orientacja w temacie.
Bronisz tych kilkudziesięciu literek z ulicami jak lata temu ZTM bronił się przed wpisywaniem zjazdów w rozkład. Bo remonty, bo zmiany obsługi etc. I okazało się że jednak można....
Oczywiście, że poza trasą podstawową muszą wystarczyć tablice boczne i orientacja w temacie.
Bronisz tych kilkudziesięciu literek z ulicami jak lata temu ZTM bronił się przed wpisywaniem zjazdów w rozkład. Bo remonty, bo zmiany obsługi etc. I okazało się że jednak można....
Ale dlaczego nie chcesz powiesić rozkładów poza podstawową trasą? Pasażer nie ma prawa wiedzieć o takim kursie i jego trasie, a na trasie podstawowej musi mieć informację o trasie zjazdowej po opuszczeniu trasy podstawowej? Ja niczego nie bronię, stwierdzam tylko, że co innego powinno być priorytetem w kwestii udoskonalania informacji pasażerskiej.
Bo to już by była mała rewolucja. A przykład że zjazdami przez ZOO czy różne koordynacyjne kwiatki pokazały że ktoś średnio nad tym panuje.
Poza tym moja sugestia jest bezkosztowa w zasadzie.
Poza tym moja sugestia jest bezkosztowa w zasadzie.
Paradoksalnie więcej dowiesz się z tradycyjnej dechy niż się trasa przewinie...
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Uuu, w tramwajach to droga daleka. Dużo szybciej do tego dojdziemy w autobusach. Ale i tu może być problem, bo z powodu kłopotów finansowych na razie nie ogłaszają przetargów na nowy tabor. Po zakończeniu obecnych dostaw, z autobusów bez elektrodech zostaną jeszcze: przegubowe solarisy serii 8800-99 i 8300-41, a także solówkowe serie 1100-19, 1400-09, 1500-19, 1800-69 (część serii pozostała w ruchu).
Gdyby taki wyjazd był jako kurs skrócony 17 do Feminy a dalej jako 23, nawet do Nowego Bemowa, to byłoby może bardziej czytelnie…Paweł D. pisze:Paradoksalnie więcej dowiesz się z tradycyjnej dechy niż się trasa przewinie...
ŁK