Informacja pasażerska

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 mar 2022, 9:28

Pasażer wysiadając na Metrze Płocka nie widzi żadnego płotu zakładu, tak jak na pl. Grunwaldzkim. Jest informacja na rozkładzie: kurs po trasie którą jeździsz kończy się w tym miejscu. Jak chcesz jechać na dalszy odcinek tej trasy musisz wsiąść w coś innego.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 mar 2022, 9:35

Paweł D. pisze:
03 mar 2022, 9:22
Ale nie mówimy o sytuacjach gdy kurs kończy się pod płotem zakładu, tylko gdy rusza dalej w miasto.
Przecież jedzie dalej do Rogalińskiej.
Paweł D. pisze:
03 mar 2022, 8:29
Nie rozumiem Twojego uporu i mieszania różnych problemów. Dechy wyjazdowe w 105 to jednak dodatkowy komplet tablic. Wpisanie trasy zjazdu w tabliczkę rozkładową to dobra wola, minuta pracy i jakieś pomijalne zużycie tonera.
Bo na zjazdach masz informację o trasie, a na wyjeździe brak jakiejkolwiek informacji. Dostrzegasz różnicę?

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 mar 2022, 9:39

No właśnie mówimy o tym, aby pasażer miał informację o tym dalszym odcinku, ale wybrałeś sobie przykład końca trasy praktycznie pod zakładem. Mowa o tak ekstremalnych przypadkach jak linia 4 o 3 wariantach zjazdu.

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 mar 2022, 9:41

ashir pisze:
03 mar 2022, 9:35
Paweł D. pisze:
03 mar 2022, 8:29
Nie rozumiem Twojego uporu i mieszania różnych problemów. Dechy wyjazdowe w 105 to jednak dodatkowy komplet tablic. Wpisanie trasy zjazdu w tabliczkę rozkładową to dobra wola, minuta pracy i jakieś pomijalne zużycie tonera.
Bo na zjazdach masz informację o trasie, a na wyjeździe brak jakiejkolwiek informacji. Dostrzegasz różnicę?
Ja cały czas mówię o informacji przystankowej, Ty zacząłeś temat dekoracji wyjazdowych. Dostrzegasz różnicę?

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 mar 2022, 11:59

Paweł D. pisze:
03 mar 2022, 6:18
Obyś tylko zdążył doczekać przed odjazdem aż napisy przesuną się na tyle, aby końcową trasę zjazdu zobaczyć. Naprawdę nie rozumiem skąd ta niechęć do kilku wyrazów więcej na tabliczce rozkładowej.
Wsiadasz, czytasz i ewentualnie wysiadasz na następnym przystanku, jeśli ci nie pasuje. Poza tym nie musisz czytać całej tablicy, tylko jej koniec, żeby dowiedzieć się, jaki jest końcowy odcinek zjazdu.

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 mar 2022, 12:33

A jak skasowałem bilet to mi czas leci stojąc niepotrzebnie na przystanku....

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 03 mar 2022, 15:38

Kiedyś był dopisek "ostatni przystanek na trasie linii", a nie "kurs do przystanku". Nie wiem, kiedy to się zmieniło.

Tak, wyjazdy nie wiadomo dokąd są moim zdaniem o wiele bardziej uporczywym problemem.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 mar 2022, 15:50

Paweł D. pisze:
03 mar 2022, 9:41
ashir pisze:
03 mar 2022, 9:35
Bo na zjazdach masz informację o trasie, a na wyjeździe brak jakiejkolwiek informacji. Dostrzegasz różnicę?
Ja cały czas mówię o informacji przystankowej, Ty zacząłeś temat dekoracji wyjazdowych. Dostrzegasz różnicę?
Zrozum, że informacji przystankowej na odcinku poza trasą linii nie ma w ogóle. W przypadku zjazdu masz tablicę w tramwaju, w przypadku wyjazdu nie masz żadnej informacji w 105Na. Ty narzekasz, że na trasie podstawowej nie masz informacji o trasie zjazdu, a co ma powiedzieć osoba czekająca na tramwaj na odcinku zjazdowym. Czekasz na Pl. Grunwaldzkim i podjeżdża zjazdowe 33 albo na Metro Ratusz Arsenał i podjeżdża zjazdowa 4, albo nawet wspomniane przeze mnie wcześniej 35 na Rondzie ONZ. Jak sobie poradzić bez rozkładu na przystanku?

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 mar 2022, 16:06

A czy ja chcę wieszać tabliczki dla linii poza podstawową trasą? Nie. Chodzi mi wyłącznie o krótki dopisek o przebiegu zjazdu. A dokładnie wydłużenie treści już istniejącego. Kiedyś to było, ale ze zmianą grafiki się skończyło.
Oczywiście, że poza trasą podstawową muszą wystarczyć tablice boczne i orientacja w temacie.
Bronisz tych kilkudziesięciu literek z ulicami jak lata temu ZTM bronił się przed wpisywaniem zjazdów w rozkład. Bo remonty, bo zmiany obsługi etc. I okazało się że jednak można....

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 mar 2022, 17:57

Ale dlaczego nie chcesz powiesić rozkładów poza podstawową trasą? Pasażer nie ma prawa wiedzieć o takim kursie i jego trasie, a na trasie podstawowej musi mieć informację o trasie zjazdowej po opuszczeniu trasy podstawowej? Ja niczego nie bronię, stwierdzam tylko, że co innego powinno być priorytetem w kwestii udoskonalania informacji pasażerskiej.

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 mar 2022, 19:15

Bo to już by była mała rewolucja. A przykład że zjazdami przez ZOO czy różne koordynacyjne kwiatki pokazały że ktoś średnio nad tym panuje.
Poza tym moja sugestia jest bezkosztowa w zasadzie.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 mar 2022, 19:16

Dlaczego właściwie jeszcze nie każdy wagon ma elektrodechy?
ŁK

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 mar 2022, 19:21

Paradoksalnie więcej dowiesz się z tradycyjnej dechy niż się trasa przewinie...

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 mar 2022, 19:25

Uuu, w tramwajach to droga daleka. Dużo szybciej do tego dojdziemy w autobusach. Ale i tu może być problem, bo z powodu kłopotów finansowych na razie nie ogłaszają przetargów na nowy tabor. Po zakończeniu obecnych dostaw, z autobusów bez elektrodech zostaną jeszcze: przegubowe solarisy serii 8800-99 i 8300-41, a także solówkowe serie 1100-19, 1400-09, 1500-19, 1800-69 (część serii pozostała w ruchu).

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 mar 2022, 19:50

Paweł D. pisze:Paradoksalnie więcej dowiesz się z tradycyjnej dechy niż się trasa przewinie...
Gdyby taki wyjazd był jako kurs skrócony 17 do Feminy a dalej jako 23, nawet do Nowego Bemowa, to byłoby może bardziej czytelnie…
ŁK

ODPOWIEDZ