Zakup biletu online

Moderator: JacekM

Jacek176
Posty: 1
Rejestracja: 06 lis 2017, 10:40

Zakup biletu online

Post autor: Jacek176 » 08 lis 2017, 8:29

Właśnie zacząłem korzystać z komunikacji miejskiej i powiem tak: kupno biletu miesięcznego online w wykonaniu ZTM Warszawa to największy idiotyzm w dziejach ludzkości!
Owszem możemy zapłacić przez internet ale co z tego skoro zanim będziemy mogli skorzystać z tego biletu musimy go zakodować w SPECJALNYM biletomacie, których jest chyba tylko kilka w Warszawie! Nie możemy tego zrobić nawet w Punkcie Obsługi Pasażera! Chciełem ułatwić sobie życie kupując bilet online a okazało się że tylko to życie sobie utrzudniłem! Bo musiałem biegać i szukać specjalnego biletomatu! Kto to wymyślił?!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 lis 2017, 9:02

Obrazek
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 lis 2017, 10:44

Jacek176 pisze:
08 lis 2017, 8:29
Kto to wymyślił?!
Ktoś, kto musiał odfajkować pozycję na checkliście. Jest? No jest. A że kompletnie bezsensowne i wygodniej iść sobie do dowolnego biletomatu i normalnie go kupić - a kogo to obchodzi? Cel przecież zrealizowany. :lol:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

aoeuidhtn
Posty: 25
Rejestracja: 22 sie 2016, 16:15

Post autor: aoeuidhtn » 11 lis 2017, 20:21

Jacek176 pisze:
08 lis 2017, 8:29
Owszem możemy zapłacić przez internet ale co z tego skoro zanim będziemy mogli skorzystać z tego biletu musimy go zakodować w SPECJALNYM biletomacie, których jest chyba tylko kilka w Warszawie! Nie możemy tego zrobić nawet w Punkcie Obsługi Pasażera! Chciełem ułatwić sobie życie kupując bilet online a okazało się że tylko to życie sobie utrzudniłem! Bo musiałem biegać i szukać specjalnego biletomatu! Kto to wymyślił?!
Takie urządzenie są też w większości autobusów. Żeby to zrobić to tak jak ty chcesz to wszystkie kasowniki w każdym pojeździe musiały by działać online albo trzeba by codziennie ręcznie aktualizować w każdym pojeździe bazę danych np. w nocy. Kupowanie WKM przez internet ma też tę zaletę że dostajemy smsa i e-maila krótko przed końcem ważności.

A tych "specjalnych" biletomatów jak to mówisz jest trochę więcej niż kilka.

px33
Posty: 1650
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 11 lis 2017, 22:47

To niechże to będzie chociaż we wszystkich biletomatach (a w miarę możliwości i w kioskach).
Przy okazji wymiany terminali kanarów można by też spróbować wprowadzić możliwość kupowania biletów ważnych od zadanej daty (najłatwiej gdyby były ważne nie wcześniej niż następnego dnia od daty zakupu) - wtedy terminale ściągałyby rano bazę kart i w przypadku kontroli wgrywały bilet. Podobnie bramki w metrze (tego nie ma dużo, to jest stacjonarne - nie tak trudno zrobić update)

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 12 lis 2017, 9:27

aoeuidhtn pisze:
11 lis 2017, 20:21

Takie urządzenie są też w większości autobusów.
A tych "specjalnych" biletomatów jak to mówisz jest trochę więcej niż kilka.
Co kompletnie nic nie zmienia. Nie możesz kupic biletu online i iść do autobusu bo nie wiesz czy trafisz akurat na ten z własciwym i działającym biletomatem.

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 lis 2017, 9:58

px33 pisze:
11 lis 2017, 22:47
Przy okazji wymiany terminali kanarów można by też spróbować wprowadzić możliwość kupowania biletów ważnych od zadanej daty (najłatwiej gdyby były ważne nie wcześniej niż następnego dnia od daty zakupu) - wtedy terminale ściągałyby rano bazę kart i w przypadku kontroli wgrywały bilet.
Litości, więcej z tym zamieszania niż pożytku. I jeszcze pole do oszustw. Można miesiąc (i więcej) jeździć bez kontroli i co wtedy? Bilet ważny, ale nie aktywowany? Naprawdę jest tyle automatów i miejsc zakupu biletów.
Na pewno pożytecznym byłoby udostępnienie wglądu w kartę po jej numerze (najlepiej po numerze, bo zaraz afera z ochroną danych osobowych się zrobi), nawet z odpłatnym wysłaniem SMS-a o końcu ważności biletu. Ale widać pomysły nie poszły w tą stronę.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 12 mar 2022, 9:14

O ile kupowanie jednorazowych biletów jest już nowoczesne, o tyle długookresowych nadal nie.
W ogóle przydałaby się aplikacja WTP. Gdzie można by znaleźć szybko rozkłady jazdy, aktualne utrudnienia, trasę, mapy (czytelne i łatwo ładujące się na telefonie) itp.
Ponadto fajna byłaby e-karta miejska. Coś jak e-dowód. Można
płacić telefonem. To czemu karty miejskiej nie mogę mieć na telefonie? Telefon ma się praktycznie zawsze przy sobie. Nigdy nie zapomni się biletu.

elslovako
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2019, 14:48

Post autor: elslovako » 12 mar 2022, 10:19

Poszedłbym o krok dalej i stworzył coś na wzór berlińskiego Jelbi - czyli wszystkie funkcje, które wymieniłeś plus możliwość zamówienia taksówki/wynajęcia roweru czy hulajnogi/wypożyczenia auta z carsharingu z jednej aplikacji. O ile Niemcy pod względem technologii leżą i kwiczą, tak w tym przypadku działa to perfekcyjnie.

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 mar 2022, 12:56

ZTM ogłosił przetarg na Aplikację Miejską. Zgodnie z SIWZ "Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi przyjmowania (realizacji) i rozliczania płatności za pośrednictwem aplikacji mobilnej (dalej Aplikacja Miejska) dla osób zakupujących udostępnione bilety komunikacji miejskiej w m.st. Warszawie". Nie doszukałem się informacji o przetwarzaniu danych osobowych niezbędnych do sprzedaży biletów imiennych, więc wychodzi na to, że miasto chce mieć własną apkę. Tylko po to, aby zaoszczędzić na prowizji jaką pobierają sprzedawcy e-biletów? No chyba, że ZTM udostępni dane posiadaczy WKM i jest to krok w kierunku e-WKM i innych usług.

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 532
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 12 mar 2022, 21:49

To był krok w stronę eWKM. Niestety nikt się nie zgłosił w przetargu :(
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 mar 2022, 22:54

Ok, SIWZ tego jasno nie określał.
Termin mija we wtorek, nie traćmy nadziei :)

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 532
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 13 mar 2022, 1:19

Mówię o poprzednim przetargu, w lutym. Oby teraz byli chętni.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2022, 19:47

Niestety, przetarg znowu unieważniony z braku chętnych.

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 532
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 16 mar 2022, 22:10

Aplikacja, a operator płatności to dwie różne sprawy.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

ODPOWIEDZ