Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 25 lut 2022, 20:56

Odnoszę wrażenie, że Glonojad pisał raczej w kontekście wydłużenia 11 do Wilanowa ;)
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2022, 14:03

Opcje są różne, 10 wymagało przed pandemią wzmocnienia. Ale jedna z koncówek wilanowskich wydaje się naturalna.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lut 2022, 15:27

Glonojad pisze:Opcje są różne, 10 wymagało przed pandemią wzmocnienia. Ale jedna z koncówek wilanowskich wydaje się naturalna.
Tylko wtedy, z 11 na Wilanów, 10 na Puławskiej jest niepotrzebna. Nie wyobrażam sobie za bardzo 10, 11 i 14 w prawo na Zbawicielu - a 14 też jest w miarę naturalną kandydatką na Wilanów. Po prostu trzeba będzie się przesiadać jednoperonowo.
ŁK

wincenty
Posty: 1360
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 21 mar 2022, 16:26

https://www.wtp.waw.pl/newsy/2022/03/21 ... munikacji/
Szkoda, że nie przedłożono propozycji...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 mar 2022, 17:10

Skoro już jutro pierwsze spotkanie to spodziewam się, że wtedy zostaną przedstawione. Zresztą taką informację masz również w linku, który podałeś. ;-)

wincenty
Posty: 1360
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 22 mar 2022, 8:48

ashir pisze:
21 mar 2022, 17:10
Skoro już jutro pierwsze spotkanie to spodziewam się, że wtedy zostaną przedstawione. Zresztą taką informację masz również w linku, który podałeś. ;-)
No to wszystko wiem, bo czytać umiem :) wyrażam tylko rozczarowanie faktem, że nie przedstawiono projektu przed konsultacjami.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 mar 2022, 8:50

Konsultacje jeszcze się nie zaczęły, tylko dopiero zostały zapowiedziane. Zaczną się spotkaniem prezentującym układ zmian.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 mar 2022, 14:53


michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 mar 2022, 15:10

Dwa największe mankamenty:
1) 109 na trasie z Centralnego na Torwar? To jest kompletnie ahistoryczna trasa dla tego numeru!!! Do Torwaru linia została wydłużona ledwie rok temu, teraz chcą ją skracać tylko do tego odcinka, tymczasem z centrum na Jelonki ta linia jeździła od 1948 roku(!!!) z kilkuletnią przerwą po roku 2007.
To już lepiej linię całkiem zlikwidować a z Centralnego do Torwaru posłać jakieś 2XX.
Od kilku lat walczę z takimi przesadzaniami numerków na wskroś przeciwko historycznym trasom, bo wiele razy zdarzało się że po paru latach od likwidacji numer przydał się w relacji podobnej do historycznej. Najlepszym tego przykładem jest samo 109, które właśnie zostało zlikwidowane w 2007 r., a dzięki temu że numer został wolny, to można go było wykorzystać.

2) 190. Dubluje metro i tramwaje na kawale trasy od Targówka przez W-Z do Janusza, a nagle dalej nie może już dublować.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 mar 2022, 15:15

Dlatego z centrum wylatuje 171, a jakiś autobus na ciągu al. Solidarności - Leszno - Górczewska musi zostać. 190 co 7,5/10//10 to całkiem atrakcyjna oferta. :-)

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 22 mar 2022, 15:17

Są jakieś kursy na obstawianie co zostanie? IMO mocnymi granatami skupiającymi uwagę wszystkich mają być 112, 122 i 190. Bo 190 można w miarę bezkosztowo zostawić uwalając jeszcze bardziej 171.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 22 mar 2022, 15:37

To 154 mogłoby skończyć gdzieś dalej niż Zachodni. Reduta razem z 158? Zmieści się tam?
Opcja 2: W relacji Bitwy-Zachodni jest 172. Więc ewentualnie może niech to 154 podjeżdża do Zachodniego od innej strony? tj. Grójecka-Pruszkowska-Pawińskiego-Dickensa-Szczęśliwicka (Bohaterów Września południowa?)-Opaczewska-Blue City-Zachodni?

Bo generalnie funkcja tranzytowa odejdzie, a lokalna to takie dublowanie wszystkiego co się da (tramwaje w Grójeckiej, wspomniane 172)
michael112 pisze:
22 mar 2022, 15:10
Dwa największe mankamenty:
1) 109 na trasie z Centralnego na Torwar? To jest kompletnie ahistoryczna trasa dla tego numeru!!!
A niech to się nazywa jakkolwiek inaczej. Grunt, że częsta linia z Solce nie bedzie kluczyła różnymi trasami tylko często dowoziła do centrum.
michael112 pisze:
22 mar 2022, 15:10
2) 190. Dubluje metro i tramwaje na kawale trasy od Targówka przez W-Z do Janusza, a nagle dalej nie może już dublować.
Ale 190 tylko krzyżuje się z metrem. Inne potoki.

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 22 mar 2022, 15:51

fajnie byłoby 154 chociaż do M Młynów dociągnąć, szkoda że nie ma nic z Bemowa w okolice Łopuszańskiej i dalej na Służew - może 189 do Ratusza Bemowo?

Lukas
Posty: 27
Rejestracja: 22 wrz 2006, 13:09

Post autor: Lukas » 22 mar 2022, 15:59

Przedłużone 167 będzie miało jeszcze gorszą punktualność. Pomysł nie jest zły ale linię trzeba podzielić na 2 z pętlą w okolicach Szczęśliwic lub Rakowieckiej.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 22 mar 2022, 16:15

mcdm pisze:
22 mar 2022, 15:51
fajnie byłoby 154 chociaż do M Młynów dociągnąć, szkoda że nie ma nic z Bemowa w okolice Łopuszańskiej i dalej na Służew - może 189 do Ratusza Bemowo?
228 mogłoby pojechać z Ratusza Bemowo do Wałowickiej dalej jak obecnie do Żwirki i Wigury i ulicą Woronicza do metra na Mokotowie. Połączyłoby Włochy z pierwszą i drugą linią metra.

ODPOWIEDZ