Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 994
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 31 mar 2022, 12:27

Czy Konwiktorskiej to raczej nie powinna obsługiwać jakaś socjalno-turystyczna linia obsługiwana bardzo-mikro taborem i zahaczająca nawet o odcinki ulic niedostępne dla zwykłych pojazdów, ale też o dogodne punkty przesiadkowe ? W wielu miastach europejskich takowe funkcjonują, a np. z okolic Rynku Nowego Miasta to raczej jest daleko w ogóle do jakiegokolwiek przystanku jak na centrum, w dodatku jest to przecież okolica o charakterze turystycznym. Przy okazji można by obsłużyć ulice typu Elektoralna, Chłodna, gdzie też jest dość daleko do przystanku, a ze standardowym taborem byłoby ciężko.
Orientacyjna trasa (do uszczegółowienia): Dworzec Gdański - Konwiktorska - Nowe Miasto - Plac Bankowy - Elektoralna - Chłodna - MPW - Rondo Daszyńskiego.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 31 mar 2022, 15:18

Gdynianin pisze:
30 mar 2022, 17:38
Po pierwsze - takie 228 będzie miało dwa świetne krańce: ZP Sasanki w zatoczce i pętlę uliczną.
Po drugie - zaraz przy takich zmianach i tak trzeba będzie zaraz robić reformę z uwagi na różne potrzebne częstotliwości na różnych odcinkach.
Jak już to 228 wydłużone do Niedźwiadka lub w głąb osiedla Szamoty a z drugiej strony Żwirki i Wigury do Woronicza i metra Wierzbno jak to od dawna było planowane. Jadwisin z "tak bardzo ważną" przychodnią przy Cegielnianej może spokojnie połączyć 328 z obecną częstotliwością które kończyłoby na Odolanach zamiast 206. Obecny kraniec Sasanki to nieporozumienie i generowanie dodatkowych opóźnień w szczycie na 228.

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 31 mar 2022, 16:33

stront pisze:
30 mar 2022, 20:55
A skoro bawimy się w takie intelektualne zabawy to i ja dołożę coś od siebie.

167. CH REDUTA - Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Szczęśliwicka - Bitwy Warszawskiej 1920 roku - ... - SIEKIERKI-SANKTUARIUM. [Wycofanie z Woli, skierowanie na Stare Bemowo dokłada perspektywę kolejnego korka na trasie (Lazurowa), a linia i tak nie należy do szczególnie regularnych.]
(...)
178. SKOROSZE - ... - Prosta - al. Jana Pawła II (powrót: Emilii Plater) - Al. Jerozolimskie - Bracka (powrót: Nowy Świat) - Książęca - Rozbrat - Górnośląska - Czerniakowska (powrót: Łazienkowska) - TORWAR. [Przejęcie fragmentu dotychczasowej trasy 109.]
Czyli wycofujemy 167 z woli, by linia nie łapała 2-3 poważnych korków, by poprawić regularność, a jednocześnie wpychamy 178 (główną linię na Skoroszach) w kolejny korek (albo i dwa) ?
dzidek pisze:
31 mar 2022, 15:18
Gdynianin pisze:
30 mar 2022, 17:38
Po pierwsze - takie 228 będzie miało dwa świetne krańce: ZP Sasanki w zatoczce i pętlę uliczną.
Po drugie - zaraz przy takich zmianach i tak trzeba będzie zaraz robić reformę z uwagi na różne potrzebne częstotliwości na różnych odcinkach.
Jak już to 228 wydłużone do Niedźwiadka lub w głąb osiedla Szamoty a z drugiej strony Żwirki i Wigury do Woronicza i metra Wierzbno jak to od dawna było planowane. Jadwisin z "tak bardzo ważną" przychodnią przy Cegielnianej może spokojnie połączyć 328 z obecną częstotliwością które kończyłoby na Odolanach zamiast 206. Obecny kraniec Sasanki to nieporozumienie i generowanie dodatkowych opóźnień w szczycie na 228.
Pomysł tak długiej linii, ale jednak z dobrą częstotliwością jest interesujący i do spróbowania. I zgadzam się, że obsługa P7P powinna prowadzić przede wszystkim do PKP Włochy (jednak nowe 177 i metro będzie na około). Takie 228 powinno jeździć 10/15/15 i upchnięcie tam pasażerów z P7P pomogłoby zapełnić te kursy.
Gorzej, że w takiej sytuacji:
- 177 na P7P byłoby nadpodażą
- 328 zapewniające "bardzoważnepołączeniawewnątrzdzielnicy" na Instalatorów byłoby nadpodażą (a weźmy pod uwagę że popołudniowy szczyt trwa do 22)
- 154 zapewniające "bardzoważnepołączeniawewnątrzdzielnicy" na 1 Sierpnia byłoby nadpodażą

patryk148
Posty: 538
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 31 mar 2022, 17:07

Ja to myślałem żeby 154 coś takiego zrobić Pralka albo metro Wierzbno... - 1 Sierpnia - Grojecka - Wlodarzewska - Al. Jerozolimskie - Dw. Zachodni i najlepiej dalej Jerozolimskimi i Niemcewicza do Metro Daszyńskiego.

Niedługo po Włodarzewskiej będą mogły jechać autobusy w obu kierunkach,ale tylko 12-metrowe. Wiem,że ominie Bitwy warszawskiej, ale zyska słabiej skomunikowane tereny.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 31 mar 2022, 17:49

Gdynianin pisze:
31 mar 2022, 16:33
Pomysł tak długiej linii, ale jednak z dobrą częstotliwością jest interesujący i do spróbowania. I zgadzam się, że obsługa P7P powinna prowadzić przede wszystkim do PKP Włochy (jednak nowe 177 i metro będzie na około). Takie 228 powinno jeździć 10/15/15 i upchnięcie tam pasażerów z P7P pomogłoby zapełnić te kursy.
Gorzej, że w takiej sytuacji:
- 177 na P7P byłoby nadpodażą
- 328 zapewniające "bardzoważnepołączeniawewnątrzdzielnicy" na Instalatorów byłoby nadpodażą (a weźmy pod uwagę że popołudniowy szczyt trwa do 22)
- 154 zapewniające "bardzoważnepołączeniawewnątrzdzielnicy" na 1 Sierpnia byłoby nadpodażą
228 zamiast 1 Sierpnia powinno jeździć nową Racławicką którą w planach miasto ma dociągnąć do Grójeckiej . Wówczas takie 228 z dobrą częstotliwością obsłużyło by cały południowy Rakowiec. Do tego czasu mogłoby jak dotychczas Z28 pojechać Korotyńskiego.
328 idealnie pasowałoby ze swoją częstotliwością na 1 Sierpnia.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 05 kwie 2022, 13:03

Edit 06.04.2022 r.: zmiana z "jutro" na "dziś".

Spotkanie konsultacyjne na temat propozycji zmian w lewobrzeżnej Warszawie (Bemowo, Wola), dziś w środę, 6 kwietnia od godziny 17:00 do godziny 20:00. Szkoła Podstawowa nr 82, przy ulicy Górczewskiej 201 (mapa)
Dojazd do szkoły nr 82 oraz powrót:
Przystanki Konarskiego:
autobusy: 109, 149, 154, 171, 190, 523, 714, 719, 729.
Szczegóły kursowania linii: https://www.wtp.waw.pl/.
Szczegóły propozycji zmian na Bemowie:
propozycje zmian na Bemowie;
konsultacje UM Warszawa.
Swoje wnioski – do 7 maja – można będzie zgłaszać także drogą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.waw.pl.
Wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/677112810102322

PiotrekP
Posty: 3497
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 06 kwie 2022, 19:16

Na spotkanie nie pójdę, ale też coś rozrysowałem. Bez żadnych częstotliwości, same suche fakty. (Swoją drogą będą jakieś wyniki/wnioski z tych konsultacji?)
108 Sadyba -...- Rozbrat - Książęca - Dobra - Nowy Zjazd - WZ - Andersa - Nowolipki - JPII - WZ ... Sadyba
109 DWC - Jerozolimskie - Bracka - PTK - Książęca - Rozbrat - Górnośląska - Wisłostrada - Bartycka - Siekierki
112 ChMarki - Nowe Bemowo
114 Bródno -...- Krasińskiego - Przasnyska - Pl. Niemena
118 Browarna - Dobra - Książęca - PTK - Jerozolimskie - DWC
119 przez Dolną
122 Gwiaździsta -...- Stare Bemowo
127 Nowe Włochy -...- Jerozolimskie - Waszyngtona - Kinowa - Grenadierów -...- Witolin
130 Wilanów - Idzikowskiego - Woronicza - Spartańska
154 Stare Bemowo -...- DWZ - Szczęśliwicka - Szczęśliwice
156 :mewa: Młociny - DWW
159 Znana - Olbrachta - Redutowa - Wolska - Prymasa - DWZ -...- Chełmska
167 Małe Siekierki - al. PW -...- Prymasa - Elekcyjna -dawna trasa- Nowe Bemowo
168 Olszynka - Fieldorfa -...- Gagarina - Rakowiecka Kościół
171 Ursus - Keniga - Gierdziejewskiego - (podjazd Karolin) - Lazurowa - Człuchowska - PŚ - Reymonta - :mewa: Młociny
187 Ursus -...- Czerniakowska - Gołkowska - ECSiekierki
190 Górczewska - Bielańska
206 Ursus - Keniga - P7P - Świerszcza - Globusowa - Walowicka - Potrzebna
212 Lewinów -...262...- -...212...- Hallera
222 Bielańska -...- Puławska - Madalińskiego - Wołoska - Odyńca - Puławska - Malczewskiego - F. J-C - Woronicza - Racjonalizacji - Postępu - Domaniewska - :mewa: Wilanowska
227 Ch Reduta - Jerozolimskie - Towarowa - :mewa: R Daszyńskiego
254 Blue City - Jerozolimskie - Szczęśliwicka - Dickensa -...154...- P+R Krakowska
271 :mewa: Młociny - al. Wittek - Pułkowa - Żubrowa - UKSW/ Cm. Północny
290 ChMarki - Esperanto
OUT 158, 184, 262, 308

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 kwie 2022, 20:41

Próbuję znaleźć, co ma z tym wspólnego 308, ale nie umiem.
ŁK

ITS A 218
Posty: 3163
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 06 kwie 2022, 22:23

Z mało punktualnego dziś 317, robimy jeszcze bardziej nieprzewidywalne 254.
Poza tym, zamiast dwóch jako-tako kursujących linii 168 i 222 na Spartańskiej, zostawiamy, raczej rzadko kursujące, samo 130.
Poza tym, dla linii 141 ZP Hynka jest dość ważny i potrzebny.
Więcej grzechów nie widzę xd
RELOBUS A38 ESTRADY

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 kwie 2022, 22:55

ITS A 218 pisze:Z mało punktualnego dziś 317, robimy jeszcze bardziej nieprzewidywalne 254.
Poza tym, zamiast dwóch jako-tako kursujących linii 168 i 222 na Spartańskiej, zostawiamy, raczej rzadko kursujące, samo 130.
Poza tym, dla linii 141 ZP Hynka jest dość ważny i potrzebny.
Więcej grzechów nie widzę xd
Jak dla mnie to ten projekt jest odjechany daleko od rzeczywistosci, wiec ciężko go analizować.
ŁK

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 06 kwie 2022, 23:30

PiotrekP pisze:
06 kwie 2022, 19:16
227 Ch Reduta - Jerozolimskie - Towarowa - :mewa: R Daszyńskiego
Jeśli ochocki "biurowy" fragment Alei ma obsłużyć trio 127 Włochy-Centrum-Witolin, 159 Wola-Koszykowa i takie coś, to te 227 szybko skończy jako 327 (a docelowo wygaszane na ferie). A na "nowym" 127 pojawią się kursy skrócone z/do centrum.

Jeszcze wiele lat (do św. nigdy gdy wyprostowane zostaną aleje i zaślepiona Grójecka) lewoskręt z Grójeckiej w Towarową zabije jakąkolwiek linię.
Swoją drogą wiadukt na Towarowej to już autobusy uciągnie?
PiotrekP pisze:
06 kwie 2022, 19:16
154 Stare Bemowo -...- DWZ - Szczęśliwicka - Szczęśliwice
254 Blue City - Jerozolimskie - Szczęśliwicka - Dickensa -...154...- Cybernetyki -...317...- Wilanów
Rozumiem, że celem dzielenia 154 była korekta regularności. Dlatego jej południową połówkę pożeniłeś z 317? =D>

Ok, 184 w tej wersji wypada, ale relacja DWZ-Grzymały-Szczęśliwicka-Szczęśliwice nie wymaga podbicia i ma taką częstotliwość dlatego, by gdzieś na Ochocie skończyć dziś to 184. Więcej nie potrzeba. A jakby zachować obecne częstotliwości 154 to w tej wersji rośnie na tym ciągu z 12/15/20 na 7,5/10/10, a do tego w północnej części jeszcze dochodzi 172. Dużo.

I jak rozumiem, takie 254 miałoby kończyć na Blue City by zastąpić 159? Jednak to chyba sztuka dla sztuki - pasażerowie na Beresteckiej potrafią czekać na swoją linię - Ci, którzy czekają na dojazd do Starej Ochoty lub dalej nie będą bawić się w podjeżdżanie jednego ZP do Zachodniego i poczekają na coś do okolic Narutowicza/Zawiszy/Centrum. A dla dojazdu na południowa część Ochoty to:
- jest już 172 kręcące przez Zachodni
- niedługo, po ogarnięciu Harfowej, będzie "nowe" 208, które zapewne połączy Berestecką z rejonem Korotyńskiego/Grójeckiej

Jeśli już linia z Dickensa miałaby dojeżdżać do Blue City, to rozważyć można ogarnięcie nowego połączenia W-E między Bitwy, a Włodarzewską i wymiana progów zwalniających na Drawskiej lub na którejś z ulic między rondem Aroniszydzego a Szczęśliwicką (Bohaterów Września/Opaczewskiej) i wówczas takie podzielone 154 (tu jako 254) mogłoby dojeżdżać do Zachodniego odwrotnie, tj. Dickensa - Drawska/Opaczewska (powrót przez rondo Śmigłowca niezależnie od wariantu) - ZP Berestecka i potem do Zachodniego.

mb112
Posty: 994
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 07 kwie 2022, 10:04

Strasznie dużo strasznie długich linii, nie w tą stronę trzeba iść moim zdaniem...
Gdynianin pisze:
06 kwie 2022, 23:30
Jeśli już linia z Dickensa miałaby dojeżdżać do Blue City, to rozważyć można ogarnięcie nowego połączenia W-E między Bitwy, a Włodarzewską i wymiana progów zwalniających na Drawskiej lub na którejś z ulic między rondem Aroniszydzego a Szczęśliwicką (Bohaterów Września/Opaczewskiej) i wówczas takie podzielone 154 (tu jako 254) mogłoby dojeżdżać do Zachodniego odwrotnie, tj. Dickensa - Drawska/Opaczewska (powrót przez rondo Śmigłowca niezależnie od wariantu) - ZP Berestecka i potem do Zachodniego.


Na Drawskiej zdecydowanie by się coś przydało, tylko faktycznie trzeba by te progi ogarnąć. Ale najprościej to by było przedłużyć 157 do Reduty.
I wtedy też zaleta taka, że zjazdy/dojazdy z Kleszczowej i Mobilisu na Szczęśliwice mogą być przez Drawską a nie naokoło przez BW1920.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 07 kwie 2022, 13:47

PiotrekP pisze:
06 kwie 2022, 19:16
168 Olszynka - Fieldorfa -...- Gagarina - Rakowiecka Kościół
Jako pracujący na Chłopickiego i znający realia pętli PKP Olszynka Grochowska spytam, bo mi w projekcie brakuje - co z Olszynki wylatuje?

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 kwie 2022, 13:22

Molo pisze:
31 mar 2022, 11:00
Jeszcze pozostaje kwestia Ursusow i ładowarki dedykowanej im. Trochę jeździłem ta linia i ani razu nie trafiłem osoby niewidomej jadącej od pętli.
Bo tam jest rozkład skopany. Nie dość, że autobus jeździ co 30 minut, to jeszcze nie rusza punktualnie, bo autobus musi się naładować. Nie pamiętam, ile tam było nominalnie postoju, ale ruszyliśmy z 10 minutowym opóźnieniem, za to kierowca chwalił się, że w Ursusie miał 30 minut przerwy, które w pełni wykorzystał, ale tam ładowarki nie ma. Oczywiście z pętli wyruszyłem tylko ja, bo niekoniecznie chciałem iść pod górę w tym dniu. Był jeszcze jeden pasażer, ale widząc że nie ruszymy od razu, poszedł piechotą. Ja bym po prostu 222 do Konwiktorskiej skierował na Ursusy, a 178 stamtąd wywalił. :P

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 kwie 2022, 13:53

Postój na Konwiktorskiej wynosi w DP od 13 do 35 minut (dla większości kursów ok. 25-30 minut) i w DŚ od 6 do 36 minut (zwykle 35 minut).

ODPOWIEDZ