Ale, według najnowszych trendów, bez zmiany numerka
Przystanki (lokalizacja)
Moderator: Wiliam
Nie zawsze poważne opinie
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A nie da się zrobić analogicznych przystanków na św. Bonifacego żeby poprawić ofertę?
Gdzie niby? Między Czarnomorską a Sikorskiego? Raz, że za blisko istniejącego. Dwa, że korek na Bonifacego bywa od Sikorskiego aż do Sobieskiego. Po zapaleniu się zielnego na skrzyżowaniu Bonifacego/Czarnomorska obowiązkiem jest wdepnąć gaz do dechy i przejechać przez następne światła a nie jeszcze ruch blokować zatrzymaniem.
Przebudowa PTK:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ia-5713884
No i oczywiście nie widać, aby w kierunku południowym przystanek był bliżej placu.
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ia-5713884
Na obrazku wygląda na to, że 108 i 518 po wyjeździe z pętli będą miały przystanek z resztą linii. Więc ja tu nie widzę żadnego ułatwienia, zwłaszcza w kierunku północnym. Co najwyżej w kierunku wschodnim - przesiadka z południa na 108 . A przesiadać się do 518 można na następnych przystankach.Ze względu na obecność pętli autobusowej projekt był konsultowany z Zarządem Transportu Miejskiego. Na wysokości Instytutu Głuchoniemych powstanie nowy przystanek autobusowy, który zastąpi istniejące przystanki rozrzucone dziś po wschodniej stronie placu. W ten sposób znacznie poprawią się przesiadki - pasażerowie będą mogli odjechać z jednego wspólnego przystanku w kierunku północnym.
A to może spowodować likwidację tego nowego przystanku dla 109 .Po wschodniej stronie placu, od Alej Ujazdowskich do ulicy Książęcej, biec będzie dwukierunkowa droga dla rowerów będąca naturalnym przedłużeniem trasy w alejach. Na dalszym odcinku powstaną jednokierunkowe pasy rowerowe wyznaczone na jezdni i biegnące zgodnie z kierunkiem ruchu. W ten sposób rowerzyści pokonają fragment Nowego Światu oraz rondo de Gaulle'a. Pas rowerowy znajdzie się też po zachodniej stronie placu.
No i oczywiście nie widać, aby w kierunku południowym przystanek był bliżej placu.
Znaczy tego przystanku w stronę północną, dla linii wyjeżdżających z Książęcej ?TGM pisze: ↑17 maja 2022, 21:24A to może spowodować likwidację tego nowego przystanku dla 109 .Po wschodniej stronie placu, od Alej Ujazdowskich do ulicy Książęcej, biec będzie dwukierunkowa droga dla rowerów będąca naturalnym przedłużeniem trasy w alejach. Na dalszym odcinku powstaną jednokierunkowe pasy rowerowe wyznaczone na jezdni i biegnące zgodnie z kierunkiem ruchu. W ten sposób rowerzyści pokonają fragment Nowego Światu oraz rondo de Gaulle'a. Pas rowerowy znajdzie się też po zachodniej stronie placu.
No i oczywiście nie widać, aby w kierunku południowym przystanek był bliżej placu.
Na projekcie: https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 8271808323 widać, że ma jednak zostać.
Też nie rozumiem, dlaczego przy tej okazji przystanek w stronę południową nie przewędruje na sam plac.
Poza tym z tego co widać jako krańcowy ma pozostać tylko ten przystanek pod Instytutem Głuchoniemych, który jest obecnie dla 518. To niby jakim cudem również 108 ma się tam zmieścić ? Chyba że 108 miałoby wylecieć na przeciwną stronę placu, tam gdzie 195, ale to byłoby jeszcze bardziej bez sensu.
No faktycznie jest. Pytanie tylko dlaczego nie zrobią tam "fakturowej płyty ostrzegawczej"? Dlaczego na planie nie ma znaku D-15? Może słupek ZTMu to nie znak. Ale w drugą stronę jest oznaczony tak przystanek dla krańca 195 oraz... dla 100 przy rondzie . Gdzie 100 wyleciało a inne linii tam nie będzie skoro ścieżka rowerowa jest ciągła.
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Ze 118, 166 i 195 nie można na następnych. Nie są to oczywiście kluczowe linie (choć częstotliwość 118 ma wzrosnąć jeśli projekt wejdzie), ale poza tym sporo poprawi się dla startujących z tego przystanku. Nie trzeba będzie latać po przystankach żeby zobaczyć co pierwsze odjedzie zwłaszcza w relacjach gdzie są tylko 116 i 518.TGM pisze: ↑17 maja 2022, 21:24Przebudowa PTK:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ia-5713884Na obrazku wygląda na to, że 108 i 518 po wyjeździe z pętli będą miały przystanek z resztą linii. Więc ja tu nie widzę żadnego ułatwienia, zwłaszcza w kierunku północnym. Co najwyżej w kierunku wschodnim - przesiadka z południa na 108 . A przesiadać się do 518 można na następnych przystankach.Ze względu na obecność pętli autobusowej projekt był konsultowany z Zarządem Transportu Miejskiego. Na wysokości Instytutu Głuchoniemych powstanie nowy przystanek autobusowy, który zastąpi istniejące przystanki rozrzucone dziś po wschodniej stronie placu. W ten sposób znacznie poprawią się przesiadki - pasażerowie będą mogli odjechać z jednego wspólnego przystanku w kierunku północnym.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Czy są jakieś plany budowy przystanku w stronę północno-wschodnią przy PKP Targówek?
- AdamKlocusky
- Posty: 586
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Kolejny bezsens. Jakby nie można było po prostu uruchomić przystanku CENTRUM 15 w zatoczce za przystankiem 05.ZTM pisze: Zmiany przystankowe w zespole CENTRUM
W związku z oddaniem do eksploatacji nowowybudowanej zatoki przystankowej w Al. Jerozolimskich ok. 150 m za rondem Dmowskiego jadąc w kierunku mostu Poniatowskiego od dnia 16.07.2022 r. wprowadza się zmiany przystankowe w zespole przystankowym CENTRUM.
W dotychczasowej lokalizacji przystanku CENTRUM 05 uruchamia się przystanek CENTRUM 15. Będzie on obowiązywał jako stały dla linii 109, 117, 127, 128, 155, 158, 175, 507, 521, 525 (dot. kursów skróconych), N22, N24, N33, N72 i N83 oraz dla linii 111[/b], 116, 180, 222, 503, 518[/b] w czasie weekendowych wyłączeń dla ruchu drogowego Traktu Królewskiego.
Przystanek CENTRUM 05 zostaje przeniesiony do zatoki przystankowej zlokalizowanej ok. 80 metrów za obecną lokalizacją. Będzie on obowiązywał dla przewoźników komercyjnych obsługujących przewozy w ciągu Al. Jerozolimskich.
EDIT g.12:01: Nie sprecyzowałem o którą zatoczkę mi chodziło. Oczywiście o tą nową, oddaną właśnie do eksploatacji.
To w ramach wywalania śmierdzących prywaciarzy z centrum. A zatoczka jaka by nie była długa, to i tak ich nie pomieści, więc teraz będą dodatkowo blokować buspas.
ŁK
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Właśnie. Dlaczego dają wyższy numer staremu przystankowi dla własnych linii?AdamKlocusky pisze: ↑14 lip 2022, 11:06Kolejny bezsens. Jakby nie można było po prostu uruchomić przystanku CENTRUM 15 w zatoczce za przystankiem 05.
Bo swoje linie łatwiej przenieść na nowy nr przystanku. "Komercyjni" mają zezwolenia na 05 i ma być 05, "miejskiego" mniej się ktokolwiek będzie czepiał, a nawet jak jest kwestia uaktualnienia zezwoleń, to zakładam, że miejskim przewoźnikom idzie to łatwiej...michael112 pisze: ↑14 lip 2022, 12:18Właśnie. Dlaczego dają wyższy numer staremu przystankowi dla własnych linii?AdamKlocusky pisze: ↑14 lip 2022, 11:06Kolejny bezsens. Jakby nie można było po prostu uruchomić przystanku CENTRUM 15 w zatoczce za przystankiem 05.
Dawno nie bywałem w centrum - dalej tych "prywaciarzy" jadących w stronę Poniatoszczaka jest aż tylu? Otwock umarł, kto tam się jeszcze tak dobrze miewa?
Że się bardzo zmieniło, to nie wiedziałem. W każdym razie oni zawsze podjeżdżali falami. Trochę jest też tak na Wileńskim, gdzie po 16 jest ich chmara.
ŁK
- AdamKlocusky
- Posty: 586
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
I powoli zaczynają się przymiarki do przywrócenia stałego układu...ZTM pisze: Zmiany przystankowe w ulicy św. Wincentego
W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac w rejonie skrzyżowania ulic św. Wincentego i ul. Kondratowicza, od dnia 9.08.2022 r. od około godz. 12:00 przywraca się stały układ przystanków.
Przywraca się funkcjonowanie przystanków:Następuje komasacja zespołów przystankowych TARGÓWEK-RATUSZ i ŚW. WINCENTEGO w jeden zespół ŚW. WINCENTEGO.
- ŚW. WINCENTEGO 01 z jednoczesną zmianą numeru na ŚW. WINCENTEGO 05
- ŚW. WINCENTEGO 06 z jednoczesną zmianą numeru na ŚW. WINCENTEGO 08
Jednocześnie, zmienia się numerację przystanku ŚW. WINCENTEGO 02 na ŚW. WINCENTEGO 06.
Likwidacji ulegają przystanki:
- TARGÓWEK-RATUSZ 51 i 52
- ŚW. WINCENTEGO 51