System rozkładów jazdy
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Z lewej strony jest wersja z ulicami. Moim zdaniem czytelna. Ale trochę odwracając sytuację, to można powiedzieć, że w przypadku linii zwykłych wykaz przystanków jest w ogóle nie potrzebny, bo zatrzymują się na każdym...
- TranslatorPS
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Prawda jest taka, że zważywszy na ilość white space na tej tabliczce, jak najbardziej ulice powinny się na niej znajdować... Nawet jeśli ich dodanie wymusiłoby rozbicie listy przystanków na dwie kolumny, to i tak spokojnie obydwa dopiski powinny się zmieścić.
Imho ulice powinny zawsze być drukowane, chyba że ich obecność wymusiłaby podział listy na trzy kolumny - jakkolwiek sam rozkład nocek nie zajmuje tak wiele miejsca, tak linie dzienne podzielone na dwa rozkłady traciłyby już.
Imho ulice powinny zawsze być drukowane, chyba że ich obecność wymusiłaby podział listy na trzy kolumny - jakkolwiek sam rozkład nocek nie zajmuje tak wiele miejsca, tak linie dzienne podzielone na dwa rozkłady traciłyby już.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
-
- Posty: 12182
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Pytanie jak "czytelna" przy dwóch kolumnach byłaby informacja o objazdach KP - i wygląda na to że tylko z tego powodu ulic nie ma więc nie doszukiwałbym się na tym przykładzie nowego standardu.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Wyżej był rozkład objazdowy dla 156 również bez ulic. Tam też są warianty?
Ja się nie doszukuję nowego standardu. Po prostu interesuje mnie powód pozbawienia pasażera informacji o przebiegu trasy (ulicznego).
Mówiło się, że "pływające" na bocznych dechach informacje wystarczą, bo trasa jest na rozkładzie. Okazuje się, że jednak nie jest.
Ja się nie doszukuję nowego standardu. Po prostu interesuje mnie powód pozbawienia pasażera informacji o przebiegu trasy (ulicznego).
Mówiło się, że "pływające" na bocznych dechach informacje wystarczą, bo trasa jest na rozkładzie. Okazuje się, że jednak nie jest.
Strona WTP nie wyświetla rozkładu dla 116 na północ od objazdu w stronę Chomiczówki i na południe w stronę Wilanowa. Na przystankach (nie wiem ilu, ale wielu) wiszą rozkłady 116 tylko w DP. Inna linia, nie wiem czy 131 czy 522, ma rozpiskę świąteczną po lewej, DP po prawej .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
- AdamKlocusky
- Posty: 700
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Takie nietypowe pytanie zadam, bo zastanawiają mnie skróty tras w danym kierunku. Czy pomógłby ktoś rozszyfrować oznaczenie TD-xyz i TX-xyz? Te pierwsze występuje np. dla 401 (TD-7PKU) - jedzie od ronda UE i dalej do WKD Raków i włącza się w regularną obsługę relacji WKD Raków-Metro Służew.
TD i TZ to oznaczenia kursów dojazdowych i zjazdowych realizowanych pomiędzy zajezdnią n i krańcem xyz. One jeszcze nie determinują tego, w jaki sposób skonstruowana jest zasadnicza część kursowania danej brygady.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
ZTM "uszczęśliwił" Grodzia dwoma dodatkowymi całkami (DS) na 199 i 245. Sęk w tym że gdyby zrobić BWL wystarczyłaby tylko jedna dodatkowa. A tak to na obu liniach, na każdym kółku, kierowcy kwitną ponad pół godziny na Wileniaku (zamiat ~15 min.). Busman takich rzeczy nie podpowiada? Bo że urzędasowi się nie chciało to nie wątpię.
Z punktu widzenia ZTM jest wszystko git, a Grodziowi brakło kierowcy na inną linię.
Naprawdę, w obecnej sytuacji kadrowej przewoźników ZTM powinien optymalizować obsadę brygadową, a nie robić na odwal.
Z punktu widzenia ZTM jest wszystko git, a Grodziowi brakło kierowcy na inną linię.
Naprawdę, w obecnej sytuacji kadrowej przewoźników ZTM powinien optymalizować obsadę brygadową, a nie robić na odwal.
- TranslatorPS
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
BusMan jest wysoce ręcznym programem. Jeśli się nie używa konstruktora RJ (który to nawet nie wiem, czy umie obsługiwać automatyczne tworzenie wielu linii na raz i nie mówię tutaj o module koordynacyjnym), to generalnie sam nie obieguje*. Łączenia to już w ogóle kwestia edycji ręcznej.
*) no chyba że doszły funkcje których nie przeanalizowałem do końca w wersjach 240 i 200.
Dokładniej to 18 min po każdej linii. Nawet argument o przerwach ustawowych w przypadku ciasnych obrotów na przeciwnym końcu odpada - choć zaraz ktoś zacznie argumentować "po fakcie", że przy postojach 18 min to opóźnienia mogłyby się wcinać w przerwy...
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
-
- Posty: 12182
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Nie no, nie ma 18 min. bo patrzysz przyjazd na Wileński 01 a odjazd z 04. A w międzyczasie musisz pojechać na przystanek techniczny na postój. I zajmuje to raczej dłużej niż 3 minuty.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
-
- Posty: 4405
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No tak, brakuje kierowców, to pogarszajmy im dalej warunki pracy. Na pewno ich dzięki temu przybędzie.alojz pisze: ↑14 sie 2022, 16:34ZTM "uszczęśliwił" Grodzia dwoma dodatkowymi całkami (DS) na 199 i 245. Sęk w tym że gdyby zrobić BWL wystarczyłaby tylko jedna dodatkowa. A tak to na obu liniach, na każdym kółku, kierowcy kwitną ponad pół godziny na Wileniaku (zamiat ~15 min.). Busman takich rzeczy nie podpowiada? Bo że urzędasowi się nie chciało to nie wątpię.
Z punktu widzenia ZTM jest wszystko git, a Grodziowi brakło kierowcy na inną linię.
Naprawdę, w obecnej sytuacji kadrowej przewoźników ZTM powinien optymalizować obsadę brygadową, a nie robić na odwal.
- TranslatorPS
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
O, czyli problem rozwiązany - zapętlenie 199 i 245 w weekendy na Wileniaku bez wydłużenia postojów do ponad 30 minut na przeciwnych końcach (a zakładam, że tam są raczej postoje "obrót i trach") nie pozwoliłoby na zorganizowanie przerw wynikających z ustawy o cpk. Krótko mówiąc, i tak źle i tak niedobrze, czyli tematu nie mabartoni722 pisze: ↑15 sie 2022, 10:23Nie no, nie ma 18 min. bo patrzysz przyjazd na Wileński 01 a odjazd z 04. A w międzyczasie musisz pojechać na przystanek techniczny na postój. I zajmuje to raczej dłużej niż 3 minuty.
Ale wracając do oryginalnego pytania - nie, BusMan takich rzeczy sam z siebie nie sugeruje. BusMan jak najbardziej pozwala na kontrolę błędów w istniejących/skonstruowanych RJ, ale nawet jeśli, to moduł pozwalający na pewien stopień optymalizacji (poprzez sugerowanie następnych kursów do danego obiegu) i tak musi być uruchomiony ręcznie i nie znajduje się w każdej licencji programu.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Skoro od lat na sieci tramwajowej nie brakuje kwiatków w postaci 3 kursów w jednej minucie, widać nikt się w takie detale nie wgłębia.
A tak marginesie, chciało by się może komuś napisać jakiś skrypt umożliwiający przeglądanie rozkładów z paczek na ftp?
A tak marginesie, chciało by się może komuś napisać jakiś skrypt umożliwiający przeglądanie rozkładów z paczek na ftp?