Wiązowna i okolice

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2356
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 lip 2022, 22:22

Dlaczego nie można obsługiwać tych linii w standardzie WTP? Czyli np. Solaris Urbino 8,9, Otokar Vectio C, Autosan Sancity 9m? Jednym przetargiem, na 6-8 lat?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

kajo
Posty: 2819
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 lip 2022, 22:36

Nie wiem czy na Lkach przetargi na 8 lat to dobry pomysł. Te linie się naprawdę dynamicznie rozwijają. Chyba że zrobimy jak w Warszawie przetarg na tabor z ilością kilometrów. A nie na konkretne rozkłady.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

alojz
Posty: 2716
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 18 lip 2022, 22:48

zxcvbnm pisze:
18 lip 2022, 22:22
Dlaczego nie można obsługiwać tych linii w standardzie WTP? Czyli np. Solaris Urbino 8,9, Otokar Vectio C, Autosan Sancity 9m? Jednym przetargiem, na 6-8 lat?
Ale to nie jest problem długości kontraktu tylko standardu autobusów. ZTM wymaga sprzętu pojemnościowo klasę niżej niż to co wymieniłeś (40 miejsc, 20% niskiej podłogi). Taniej kupić busa ziemniakowoza niż niskowejściowego midi typu Alpino.

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 lip 2022, 10:25

Z dedykacją dla zwolenników pociętego rozkładu:
https://www.wtp.waw.pl/utrudnienia/2022 ... nii-l50-7/

man1956
Posty: 1683
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 21 lip 2022, 10:58

A nie może tej brygady obsłużyć w trybie awaryjnym kierowca z I zmiany? Pracuje 6 godzin z kawałkiem, postoje prawie godzinne, ludzi mało - linia wybitnie relaksowa.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 25 lip 2022, 9:04

Dziś ten sam problem. Tryb awaryjny staje się trybem normalnym. I już nie tylko L50, również L22.
Wkurzyłbym się gdybym tam mieszkał. W praktyce jeździ połowa połowy tego co miało być.

man1956
Posty: 1683
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 25 lip 2022, 10:35

Tak, jest to sytuacja wkurzająca - zwłaszcza dla tych, którzy jadą rano do pracy i nagle okazuje się, że autobus im odwołano, a następny będzie za godzinę...
Jeżeli na razie decydenci nie są w stanie nic z tym zrobić, a nie każdy zagląda na stronę ZTM-u, to niech chociaż zobligują operatora, aby w wozach umieścił czytelny komunikat o następującej treści:

Z uwagi na fakt, iż na linii L50 mogą zdarzać się odwołania kursów, prosimy o sprawdzanie aktualnej sytuacji na linii na stronie www.wtp.waw.pl

Robert 514
Posty: 2138
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 25 lip 2022, 15:53

Dlatego, kogo nie spytam, chce powrotu 722

Wszyscy mówią że jak coś w ZTMie zrobią to nigdy na lepiej

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 678
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 25 lip 2022, 16:14

Może powrót do rozkładów z lat 60 gdzie tylko napisano trasę, częstotliwości (co x minut) i uwagi. A w uwagach możliwe odwołania kursów
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Jurand
Posty: 1304
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 lip 2022, 17:43

man1956 pisze:
25 lip 2022, 10:35
Tak, jest to sytuacja wkurzająca - zwłaszcza dla tych, którzy jadą rano do pracy i nagle okazuje się, że autobus im odwołano, a następny będzie za godzinę...
Jeżeli na razie decydenci nie są w stanie nic z tym zrobić, a nie każdy zagląda na stronę ZTM-u, to niech chociaż zobligują operatora, aby w wozach umieścił czytelny komunikat o następującej treści:

Z uwagi na fakt, iż na linii L50 mogą zdarzać się odwołania kursów, prosimy o sprawdzanie aktualnej sytuacji na linii na stronie www.wtp.waw.pl
Ajenci z brakami kierowców leżą i kwiczą na całym froncie pod banderą ZTMu, niestety funkcjonariusze onanizatora, zwani również tępymi ryjami, nic nie robi żeby sytuacja uległa poprawie.
Standardowo cierpimy my, pasażerowie 🤕

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 lip 2022, 18:35

Ale są tu na forum zwolennicy obecnych rozwiązań:
pawcio pisze:@ashir A skąd wiesz, że mimo obniżonego planu jakiś kar naliczanych nie ma? Natomiast nie rozumiem, jaki miałby być interes systemowy z tego że regularnie ile kursów byłoby zapowiedzianych w rozkładzie a nierealizowanych nawet uwzględniając kary dla ZTM. Przecież to robienie z pasażerów durniów.
Czyli ZTM wyciął kursy z rozkładu, ale dla Grodzia to i tak za mało, więc i tak dalej regularnie zawiesza brygady. Jak widać dla ZTMu w interesie systemowym pasażer Lxx to zbędny balast. A może jakby zgodnie z podpisaną umową był wyższy plan i przewoźnik miałby więcej potrącane z wynagrodzenia to czułby większą presję w rozwiązaniu problemu i poprawieniu rentowności kontraktu? Bo wątpliwe, żeby zdecydował się rozwiązać umowę. Powtarzam: im mniej pracowników potrzebnych do wykonania jakiegoś zadania, tym łatwiej ich zatrudnić na gorszych warunkach, więc żeby się nie okazało, że ZTM próbuje być wyrozumiały i dobrze robić przewoźnikom, ale za to gorzej ich pracownikom.

alojz
Posty: 2716
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 25 lip 2022, 20:10

Ja tylko podrzucę to co robią niektórzy zamawiający, w tym przypadku Koleje Wielkopolskie.Popatrzcie ile TIM (EEC) dostanie więcej względem swojej oferty przetargowej na obsługę KKA:
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25790
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lip 2022, 22:37

ashir pisze:
25 lip 2022, 18:35
Ale są tu na forum zwolennicy obecnych rozwiązań:
pawcio pisze:@ashir A skąd wiesz, że mimo obniżonego planu jakiś kar naliczanych nie ma? Natomiast nie rozumiem, jaki miałby być interes systemowy z tego że regularnie ile kursów byłoby zapowiedzianych w rozkładzie a nierealizowanych nawet uwzględniając kary dla ZTM. Przecież to robienie z pasażerów durniów.
Czyli ZTM wyciął kursy z rozkładu, ale dla Grodzia to i tak za mało, więc i tak dalej regularnie zawiesza brygady. Jak widać dla ZTMu w interesie systemowym pasażer Lxx to zbędny balast. A może jakby zgodnie z podpisaną umową był wyższy plan i przewoźnik miałby więcej potrącane z wynagrodzenia to czułby większą presję w rozwiązaniu problemu i poprawieniu rentowności kontraktu? Bo wątpliwe, żeby zdecydował się rozwiązać umowę. Powtarzam: im mniej pracowników potrzebnych do wykonania jakiegoś zadania, tym łatwiej ich zatrudnić na gorszych warunkach, więc żeby się nie okazało, że ZTM próbuje być wyrozumiały i dobrze robić przewoźnikom, ale za to gorzej ich pracownikom.
Moje pytanie cały czas pozostaje otwarte, jak obniżenie planu wpływa na rozliczenia.
I cały czas nie wiem, jaka ma być korzyść dla pasażera z tego, że w rozkładzie będzie 3n kursów zamiast 2n kursów, jeśli realizowanych i tak jest n kursów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 lip 2022, 23:39

Jeżeli na jakiejś linii regularnie się powtarza dzień w dzień sytuacja że konkretne kursy nie są realizowane z powodu braku kierowców, to ZTM zamiast za każdym razem informować, że danego dnia te kursy się znowu nie odbędą, powinien od razu dać komunikat, że na jakiś czas te kursy są zawieszone do czasu rozwiązania problemu. Lepiej dla pasażera jeśli ma autobus rzadko, ale z niemal stuprocentową pewnością że kurs się odbędzie. Bo ja mam wrażenie że obecnie to działa na zasadzie "no dziś się nie udało kierowcy jakiegoś ściągnąć, ale jutro może się uda". Ja się na tych wszystkich umowach nie znam, być może jest coś co sprawia że sytuacja się tutaj komplikuje. Moim zdaniem jednak jeśli operator zgłasza problem z wykonaniem jakichś kursów z powodu braku kierowcy, to reakcją ZTM powinna być decyzja: ok, więc na jakiś czas zawieszamy te kursy i dajcie znać gdy będziecie już na 100% pewni że je możecie regularnie obsługiwać. Wtedy pasażer dostaje komunikat i reaguje w ten sposób, że zmienia na jakiś czas swój plan podróży. A nie że następnego dnia znowu idzie na ten kurs i znowu się okazuje, że jednak go nie będzie.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8869
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 lip 2022, 9:45

Robert 514 pisze:
25 lip 2022, 15:53
Dlatego, kogo nie spytam, chce powrotu 722

Wszyscy mówią że jak coś w ZTMie zrobią to nigdy na lepiej
Tymczasem na rynku kierowców:
https://tvn24.pl/programy/narastajacy-p ... ow-5891212

https://tvn24.pl/biznes/moto/motoryzacj ... yk-5920113

ODPOWIEDZ