Otóż to. Przed zmianą organizacji ruchu na Spacerowej trzeba było czasem przepuścić 522 i 519, a wsiąść się dało dopiero do 501, które i tak puste nie jechało. Równie dobrze można by powiedzieć, że na TŁ jest dużo autobusów, więc zostawmy tylko 182 a resztę zakrańcujmy przy Zachodnim i ulicami przy Saskiej. Dublowanie tras jest konieczne, gdy potoki pasażerskie są wystarczająco wysokie.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
Moderator: Wiliam
Akurat wystarczyłoby zrobić wjazdy kieszeniowe na Stegny i Wilanów.fik pisze:Ja bym zrobił rozwiązanie kompromisowe: bardzo mocne 522 z wariantowymi kursami do Stegien i Wilanowa.
ŁK
Na pewno Miasteczko by się ucieszyło z takich wycieczek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
522 jeździ nabite zawsze, nawet w porze wieczornej. Może warto by je po prostu wydłużyć przez 130m Branickiego do najbliższej stacji metra na Ursynowie, żeby zaczęło pracować dwukierunkowo?
Do tego 501 uzwyklić (bo to fikcja gdy na całej trasie omija dwa przystanki) i zwiększyć takt, a 522 zdjąć przystanki przy Mangalii i Czarnomorskiej żeby była lepsza separacja potoków.
Kursy wariantowe to nie jest rozwiązanie na system komunikacji tej wielkości, to jest dobre w 30-tysięcznym miasteczku powiatowym gdzie trzema wozami ogarnia się całą komunikację...
A tak swoją drogą czy ZTM już zaorało E-2 na amen, czy jest plan przywrócenia na czas roku akademickiego? 116 też do pustych linii nie nalezy
Do tego 501 uzwyklić (bo to fikcja gdy na całej trasie omija dwa przystanki) i zwiększyć takt, a 522 zdjąć przystanki przy Mangalii i Czarnomorskiej żeby była lepsza separacja potoków.
Kursy wariantowe to nie jest rozwiązanie na system komunikacji tej wielkości, to jest dobre w 30-tysięcznym miasteczku powiatowym gdzie trzema wozami ogarnia się całą komunikację...
A tak swoją drogą czy ZTM już zaorało E-2 na amen, czy jest plan przywrócenia na czas roku akademickiego? 116 też do pustych linii nie nalezy
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
116 jest długie i ma opóźnienia. Zwłaszcza w weekendy. Przy częstotliwości 7,5 minuty trzeba by było dołożyć sporo brygad.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jesteś pewien, że 116 ma równomierne obciążenie na obydwu końcach i wymaga wzmocnienia na całej długości trasy?
Jak było E-2 to z ciągu Sobieskiego pod Uniwerek były dwie linie co 10 minut, co dawało 5 minut, zagęszczenie 116 do 7,5 minuty to jest jednak gorzej niż autobus co 5 minut.
Czy to 116bis będzie się nazywało E-2, 316 czy 416 to już sprawa poboczna.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
E-2 ma inne przystanki niż 116, to raz, a dwa synchronizacja linii co 10 jeżdżącej nieregularnie z linią co 15 jeżdżącą "w miarę" regularnie jest niemożliwa, bo w XXI wieku nie ma GPSa i dynamicznego sterowania brygadami.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja myślę, że dyskutowanie o przyszłości 519/522/501 w momencie, gdy budowana jest linia tramwajowa dokładnie po ich trasie i bezpośrednio zastępująca gigantyczną większość podróży odbywanych tymi liniami jest generalnie trochę bezcelowa. Choć w sumie mnie ciekawi, jakie wygibasy będzie robił ZTM, aby utrzymać niezbędne połączenie Powsina z Centralnym, obstawiam 519 przez Rozbrat
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Zgadzam się. Tylko popatrz na walkę o zachowanie autobusów na Bemowie.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jeżeli już ma coś jeździć bezpośrednio z Powsina do Centralnego, to chyba najlepiej żeby były to kursy 131 kończące obecnie trasę w Wilanowie. Inna sprawa że po otwarciu tramwajów na Gagarina, 131 powinno wylądować na Trasie Łazienkowskiej lub Rozbracie, wchłaniając przy okazji kolejno 187 lub 109/155.fik pisze: ↑07 wrz 2022, 13:54Ja myślę, że dyskutowanie o przyszłości 519/522/501 w momencie, gdy budowana jest linia tramwajowa dokładnie po ich trasie i bezpośrednio zastępująca gigantyczną większość podróży odbywanych tymi liniami jest generalnie trochę bezcelowa. Choć w sumie mnie ciekawi, jakie wygibasy będzie robił ZTM, aby utrzymać niezbędne połączenie Powsina z Centralnym, obstawiam 519 przez Rozbrat
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dokładnie tą metodą dotarłem do 519 przez Rozbrat.Autobus Czerwon pisze: ↑07 wrz 2022, 14:14Jeżeli już ma coś jeździć bezpośrednio z Powsina do Centralnego, to chyba najlepiej żeby były to kursy 131 kończące obecnie trasę w Wilanowie. Inna sprawa że po otwarciu tramwajów na Gagarina, 131 powinno wylądować na Trasie Łazienkowskiej lub Rozbracie, wchłaniając przy okazji kolejno 187 lub 109/155.fik pisze: ↑07 wrz 2022, 13:54Ja myślę, że dyskutowanie o przyszłości 519/522/501 w momencie, gdy budowana jest linia tramwajowa dokładnie po ich trasie i bezpośrednio zastępująca gigantyczną większość podróży odbywanych tymi liniami jest generalnie trochę bezcelowa. Choć w sumie mnie ciekawi, jakie wygibasy będzie robił ZTM, aby utrzymać niezbędne połączenie Powsina z Centralnym, obstawiam 519 przez Rozbrat
I tak, 131 wchłaniające 109 i jadące przez Powiśle jest moim zdaniem naturalną konsekwencją tramwaju na Sielce.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?