Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27399
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 wrz 2022, 7:23

A jak od lat konsekwentnie piszę, że dopuszczanie radnych do głosu i organizowanie konsultacji społecznych prowadzi nieuchronnie do psucia komunikacji to jestem rzekomo przewrażliwiony.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5280
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 wrz 2022, 7:40

Radni właśnie się rozkręcają.....

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 wrz 2022, 7:45

Najzabawniejsze są głosy o tym że zmiana trasy 112, 171 i 190 w lipcu spowodowała wykluczenie komunikacyjne XD

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 wrz 2022, 7:51

Komentarz dyrektor Strzegowskiej bezcenny. Rzeczywiście, po cholere to metro? Mam nadzieję, że takie same wnioski padną w ratuszu przed wbiciem pierwszej łopaty na budowie M3 :term:

Łukasz
Posty: 10611
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 wrz 2022, 8:11

Faktem jest, że to, dlaczego metro nie skręca na Bemowo i Chomiczowkę, to jeden wuj wie. Może to kwestia zazdrości i odrzucenia… A protesty na Znanej, że są dziury w 190 za 3…, 2…, 1… Chyba że 190 z Gorczewskiej będzie jedynie dodatkowym kursem do MRA.
ŁK

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 wrz 2022, 9:10

Przy okazji gorzej będzie miała Człuchowska. Do metra 177 i dwa potworki 190 i 249. A ZP Batalionów z którego sporo osób jeździ też do metra zostaje tylko 249 w takiej sytuacji...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 wrz 2022, 9:13

Piotrek pisze:
08 wrz 2022, 9:10
Przy okazji gorzej będzie miała Człuchowska. Do metra 177 i dwa potworki 190 i 249. A ZP Batalionów z którego sporo osób jeździ też do metra zostaje tylko 249 w takiej sytuacji...
Będzie jeszcze potworek 112.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 699
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 08 wrz 2022, 9:32

Chwila, ale Wy się dziwicie ludziom lipcowymi zmianami?
Tak naprawdę ani lipcowe zmiany nie byly dobre, ani te wrześniowe. Zafundowali ludziom zamiast kursów bezpośrednich często po 2-3 przesiadki. I ja się Was pytam jak mieszkańcy mają być z tego zadowoleni? Lipcowe zmiany byłyby do przyjęcia w idealnym świecie z przesiadkami z drzwi do drzwi, ale nie w Warszawie. Sami wiecie, że rozkłady są z kosmosu, więc często jak nawet ktoś nadrobił jadąc metrem to nie raz czekał na przystanku w oczekiwaniu na autobus.
Trzeba było robić BRT pod elektryki i każdy byłby zadowolony, a koszty wielokrotnie mniejsze.
Ps Nie, nie mieszkam na Bemowie.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 08 wrz 2022, 9:41

fik pisze:
08 wrz 2022, 7:23
A jak od lat konsekwentnie piszę, że dopuszczanie radnych do głosu i organizowanie konsultacji społecznych prowadzi nieuchronnie do psucia komunikacji to jestem rzekomo przewrażliwiony.
Zwłaszcza jak się te konsultacje koncertowo spieprzy jak ZTM ostatnio. Zmiany były słabe, nic dziwnego że ludzie walczą o przywrócenie sytuacji sprzed zmian, a nie o lepsze zmiany - nie mają do tego kompetencji.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26833
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 wrz 2022, 10:33

Georg pisze:
07 wrz 2022, 20:06

Nie śmiejcie się, bo zostawienie 41 i 25 oznacza, że tramwaje nie wrócą do częstotliwości 8/12, tylko zostaną na 10/15.
To by akurat była dobra informacja, jeśli dzięki temu pojawiłoby się więcej linii co 5 w szczycie (albo nawet co 3,33 np. 9). Ja bym w ogóle poszedł dalej i pomyślał o wycięciu dodatków z takich linii jak 22 czy 25 - niech bedą co 15 od szczytu do szczytu, z międzyszczytem ale bez wieczorów czy świtów. W zamian 26 co 5, 11 wydłużone przez Centralny do Naruciaka, 33 co prawdziwe 5, 17 co 5 aż do Kościelnego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8366
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 wrz 2022, 10:40

pawcio pisze:
07 wrz 2022, 22:55
Osa podał, że decyzja o tych zmianach przyszła sponad ZTM. Co by sporo tłumaczyło i jeszcze więcej przerażało na przyszłość.
Sekretarz miasta.
ZielonyJamnik pisze:
08 wrz 2022, 9:32
Zafundowali ludziom zamiast kursów bezpośrednich często po 2-3 przesiadki.
W jakich relacjach pojawiły się 2-3 przesiadki zamiast bezpośredniego dojazdu?
Bon Jovi pisze:
08 wrz 2022, 2:29
Mimo że większa część zmian mi się nie podobała. To zapowiedziane zmiany od 19 września, są bardzo złe. Jakieś lekkie korekty rozumiem.
Chcieliście to macie, skumbrie w tomacie.
gfedorynski pisze:
08 wrz 2022, 9:41
Zwłaszcza jak się te konsultacje koncertowo spieprzy jak ZTM ostatnio. Zmiany były słabe, nic dziwnego że ludzie walczą o przywrócenie sytuacji sprzed zmian, a nie o lepsze zmiany - nie mają do tego kompetencji.
Konsultacje były spieprzone czy propozycje?
Łukasz pisze:
08 wrz 2022, 8:11
Faktem jest, że to, dlaczego metro nie skręca na Bemowo i Chomiczowkę, to jeden wuj wie.
Bo wpierw było planowane pod Człuchowską, później ręcznie przeniesione pod Górczewską, a poza tym od lat taka trasa jest w SUiKZP miasta? Może jeszcze pod Hutą na Nowodwory? ;)

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 08 wrz 2022, 10:45

person pisze:
08 wrz 2022, 10:40
gfedorynski pisze:
08 wrz 2022, 9:41
Zwłaszcza jak się te konsultacje koncertowo spieprzy jak ZTM ostatnio. Zmiany były słabe, nic dziwnego że ludzie walczą o przywrócenie sytuacji sprzed zmian, a nie o lepsze zmiany - nie mają do tego kompetencji.
Konsultacje były spieprzone czy propozycje?
Jeśli propozycje całkowicie zignorowały outcome z konsultacji, ale jednocześnie konsultacje nie potrafiły przekonać uczestników, że COŚ trzeba zmienić, to nie były to dobre konsultacje.

Mi np. do dziś nikt nie wytłumaczył, dlaczego Stare Bemowo straciło 122 (które doskonałe nie było, ale było) i tym samym szansę wyjazdu na północ, co to miało wspólnego z metrem.

Wiadomo, że wczorajsza decyzja jest porażką, ale jest konsekwencją wcześniejszych błędów.

Georg
Posty: 5990
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 wrz 2022, 10:55

Krotsza trasa i ominięcie korków na Lazurowej, Kaliskiego i Radiowej miało poprawić punktualność tej linii.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 wrz 2022, 10:59

Glonojad pisze:
08 wrz 2022, 10:33
Georg pisze:
07 wrz 2022, 20:06

Nie śmiejcie się, bo zostawienie 41 i 25 oznacza, że tramwaje nie wrócą do częstotliwości 8/12, tylko zostaną na 10/15.
To by akurat była dobra informacja, jeśli dzięki temu pojawiłoby się więcej linii co 5 w szczycie (albo nawet co 3,33 np. 9). Ja bym w ogóle poszedł dalej i pomyślał o wycięciu dodatków z takich linii jak 22 czy 25 - niech bedą co 15 od szczytu do szczytu, z międzyszczytem ale bez wieczorów czy świtów. W zamian 26 co 5, 11 wydłużone przez Centralny do Naruciaka, 33 co prawdziwe 5, 17 co 5 aż do Kościelnego.
Dokładnie!!! Oby :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27399
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 wrz 2022, 11:02

gfedorynski pisze:
08 wrz 2022, 10:45
Wiadomo, że wczorajsza decyzja jest porażką, ale jest konsekwencją wcześniejszych błędów.
No trochę tak; jeśli w ogóle robi się konsultacje społeczne, to należy wziąć to na klatę i być przygotowanym na to, co może z nich wypłynąć. Jeśli zatem przychodzi się do mieszkańców "na chwilę" przed oddaniem metra i konsultuje gotowe propozycje, to nic dziwnego, że postulaty które płyną z konsultacji dotyczą konkretnych przebiegów, numerów linii i pojedynczych relacji.

A już upychanie w projekcie zmian, których nie udało się przeprowadzić przy wcześniejszej okazji, jakkolwiek zasadnych i wręcz niezbędnych musiało być skrajnie antagonizujące.

Thad said, to że ZTM podchodzi do tego procesu w sposób robiący wrażenie nieprzemyślanego i niecelowego, to jest oczywisty problem, ale to jest małe piwo w porównaniu z absolutnym skandalem w postaci odgórnego narzucania zmian jednostce, która ma wyłączne prawo decydowania o kształcie komunikacji w tym mieście.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ