Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 08 wrz 2022, 14:21

ZielonyJamnik pisze:
08 wrz 2022, 12:14
Chomiczówka, żeby dostać się na mecz zamiast 171 mamy jego trasą np. 114/26/M2/109.
114+185 jednoperonowo? Jak nie to 184+520/182? 35+520? Opcji jest mnóstwo.
Paweł D. pisze:
08 wrz 2022, 12:34
To nie są żarty tylko oczekiwania społeczne posiadania linii pod drzwi. Jedna pani pracuje na lotnisku, więc chce 5xx na lotnisko. Mama innej pani jeździ czasem na pocztę, więc też musi mieć.... A pani dyrektor z panem radnym z uśmiechem rękę sobie podają, bo przecież warto rozmawiać...
Pewne osoby z lokalnych organizacji społecznych na Woli sugerowały problem braku bezpośredniego połączenia Odolan z lotniskiem Chopina
ZielonyJamnik pisze:
08 wrz 2022, 13:08
Przypominam Wam, że tam się osiedla rozbudowują. Po za tym na Lazurową przyjeżdżają ludzie z różnych osiedli czy miejscowości i ludzie tym naprawdę daleko jeździli.

Wy mówicie, że to populizm, a z Waszej strony to co? Cięcia trasy, pętle co ~20 przystanków w stolicy i przesiadki. W dodatku w mieście, w którym kompletnie one nie funkcjonują. Ja mam wrażenie, że część z piszących to przyszli urzędnicy ZTMu 🤣
No i świetnie. Teraz będziemy mieli opóźnienia na Bemowie związane z korkiem przy Placu Trzech Krzyży i w Alejach Jerozolimskich. Jeszcze brakuje powrotu 154 (i jej nieregularności na Okęciu/Jadwisinie wynikającej z korków dwie dzielnice dalej). Teraz można przynajmniej zaplanować sobie przesiadki w relacjach lokalnych na Włochach - choć niestety lokalni radni też tego nie rozumieją.

Nie, lipcowa reforma nie była idealna. Dziwne decyzje z niepołączeniem 189 z metrem na Bemowie. Rozbicie na dwie linie 109/155 i brak odwagi w skierowaniu którejś z nich na Siekierki (po części zamknęłoby to argument o 171 na Torwar). Brak konsekwencji z 167 i 154. I kilka tu innych wymienionych.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 wrz 2022, 14:24

ZielonyJamnik pisze:
08 wrz 2022, 13:13
Wystarczy zrobić porządny rozkład, a nie uciekać do półśrodków. Jak były przerwy po 30min na Markach i Karolinie to jezdzilo nawet całkiem.
Skąd wziąć kasę na brygady i skąd ściągnąć kierowców, żeby marnowali czas w korkach? Przypominam, że 112 nie jest linią wybitnie priorytetową, a dojazd z Bemowa do Marek czy na Targówek można zrealizować przy pomocy metra.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 08 wrz 2022, 14:51

Mój wpis z 13.02.2022 r. w tym watku po paromiesięcznej hibernacji tematu nabił 50 stron w ciągu półrocza. Dziękuję za odwagę i udział w dyskusji. Dalszy ciąg wydarzeń nastąpi. Może podwyżki cen biletów np. 5 zł, może cena zostanie a czas przejazdu to będzie 60 min. , a nie 75 min.
ZUS fundatorem emigracji

Flash8222
Posty: 7608
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 wrz 2022, 16:01

Ja mam cichą nadzieję, że przez te zmiany będzie nie mała afera dzięki której polecą głowy.

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 wrz 2022, 16:04

A czyje głowy masz na myśli?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 wrz 2022, 16:05

Flash8222 pisze:
08 wrz 2022, 16:01
Ja mam cichą nadzieję, że przez te zmiany będzie nie mała afera dzięki której polecą głowy.
Prędzej bym się spodziewał rzucania papierami niż ścinania głów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 wrz 2022, 16:08

Flash8222 pisze:
08 wrz 2022, 16:01
Ja mam cichą nadzieję, że przez te zmiany będzie nie mała afera dzięki której polecą głowy.
Jeśli już, to na pewno nie te które powinny.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 wrz 2022, 16:10

Flash8222 pisze:
08 wrz 2022, 16:01
Ja mam cichą nadzieję, że przez te zmiany będzie nie mała afera dzięki której polecą głowy.
Głowy do tej pory leciały, gdy ZTM nie chciał wykonywać poleceń politycznych, a nie odwrotnie. Plus, jak pisze pawcio - miasto po raz kolejny publicznie ogłosiło, że pracownikom merytorycznym ZTM nie można zaufać, a w tej sytuacji to jakaś część pozostających tam jeszcze ekspertów zmyje się stamtąd w trymiga, zwłaszcza biorąc pod uwagę że w sektorze prywatnym na dzień dobry mogą liczyć na sporo wyższe uposażenie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 710
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 08 wrz 2022, 16:16

Nordyk110 pisze:
08 wrz 2022, 13:21
Czyli zaorać M2 i może M1 to ludziom będzie lepiej?
Dochodzę do wniosku, że coś w tym jest co mówisz. Być może, właśnie trzeba było od razu powiedzieć mieszkańcom z czym będzie się wiązało doprowadzenie metra i jakie zmiany komunikacyjne to przyniesie. Jakby nie chciano tych zmian to nie trzeba było tego ciągnąć do Bemowa, a gdyby je przyjęto to dziś nie byłoby tego bałaganu

@Gdynianin 171 było popularnie wykorzystywane na Chomiczówkę przez fanów. Po raz kolejny powtórzę, cięcia tras to nie sposób na opóźnienia. I o jakich planowaniu Ty przesiadek mówisz? W tym mieście nie ma planowania przesiadek. Nie raz się spotykam z pretensjami, że ludzie mówią mi, że już dawno powinienem gdzieś dalej być, bo w jakdojade tak pokazywało i przeze mnie się spóźnią do pracy.

@Wolfchen Zobacz jak szybko rozwiązano problem z kierowcami w Krakowie. Od października 500zł od stycznia prawdopodobnie drugie 500zł. Ostatnio czytałem, że MPK Kraków prognozuje, że te problemy związane z likwidacją 4 linii rozwiążą do listopada. A u nas 8 linii poszło do piachu, czy tam zostało zawieszone i nikt z tym nic nie robi. Ja tam w politykę nie wchodzę, ale wiem że zawsze jest coś z czego można uciąć i dać na zbiórkom. Po za tym dobry rozkład to mniejsze zużycie paliwa i wtedy nie trzeba tak butować, żeby nadgonić.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Flash8222
Posty: 7608
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 wrz 2022, 16:16

Paweł D. pisze:
08 wrz 2022, 16:04
A czyje głowy masz na myśli?
Na pewno nie pani Dyrektor, tylko raczej Włodzimierza Karpińskiego.

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 wrz 2022, 16:28

Aj tam. Bemowo ogłosiło sukces (może niech festyn urządzą, Zenkowi zwolnił się termin na 17.9) w walce z ZTM, ZTM ogłosi jak to wsłuchuje się w głosy pasażerów. Nieliczne jednostki przebąkują, że 30 minut co dziadostwo, ale im się obiecuje że to chwilowe. Ogólnie jest super...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 wrz 2022, 16:32

ZielonyJamnik pisze:
08 wrz 2022, 16:16

Dochodzę do wniosku, że coś w tym jest co mówisz. Być może, właśnie trzeba było od razu powiedzieć mieszkańcom z czym będzie się wiązało doprowadzenie metra i jakie zmiany komunikacyjne to przyniesie.
Gdyby tylko w przeszłości zbudowano jakikolwiek inny odcinek metra w Warszawie. Kto wie, może dzięki temu ludzie wiedzieliby, że oprócz uruchomienia metra wprowadzane są zmiany na powierzchni...? :-k :-k :-k
ZielonyJamnik pisze:
08 wrz 2022, 16:16
171 było popularnie wykorzystywane na Chomiczówkę przez fanów.
Tylko 171? Innymi liniami nie przyjeżdżają? Te tłumy w 162 to wszystko mieszkańcy okolic przystanków na trasie czy może osoby, które... przesiadają się w dzień meczowy do autobusów tej linii?
ZielonyJamnik pisze:
08 wrz 2022, 16:16
Po raz kolejny powtórzę, cięcia tras to nie sposób na opóźnienia. I o jakich planowaniu Ty przesiadek mówisz? W tym mieście nie ma planowania przesiadek. Nie raz się spotykam z pretensjami, że ludzie mówią mi, że już dawno powinienem gdzieś dalej być, bo w jakdojade tak pokazywało i przeze mnie się spóźnią do pracy.
Ale zaraz, problemem są:
- przesiadki (same w sobie),
- wygląd węzłów/przystanków przesiadkowych,
- problem z punktualnością, który jest losowy, tak jak losowy jest ruch drogowy, wypadki, kolizje i utrudnienia? Kto jest winny temu, że jednego dnia jest wypadek (np. na S8), a innego nie ma? Tak, rozkłady powinny to przewidywać, tak rozkłady niekiedy mają czasy przejazdu/postojów z luftu, ale... ale czy wszystko da się przewidzieć? I czy wpychanie linii z S8 na Bemowo to na pewno dobry pomysł?
ZielonyJamnik pisze:
08 wrz 2022, 16:16
Ja tam w politykę nie wchodzę, ale wiem że zawsze jest coś z czego można uciąć i dać na zbiórkom.
Liberałowie zwykli powtarzać, że wystarczy... oszczędzać na pracownikach, a kasa sama się znajdzie. To co, może oszczędności na kierowcach? ;)

P.S. Prosiłem o kolejny zestaw unikalnych, wymagających 2-3 przesiadek relacji, które były kiedyś obsługiwane bezpośrednio.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 wrz 2022, 16:40

Ja to się dziwię, że ZTM jeszcze ma wpływ na częstotliwość tych dziadów, a nie przychodzi decyzja z góry z jaką częstotliwością ma wrócić linia...

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 wrz 2022, 16:43

Tą kwestię pewnie obronią argumentem, że wówczas potną inne linie i będzie większa chryja.
Zresztą pewnie "góra" nawet średnio zna temat.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 710
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 08 wrz 2022, 16:53

@person pisząc o 171 mam na myśli kibiców z Chomiczówki, naprawdę w dniu meczów sporo osób z tam tąd jeździło.

Wbrew pozorom wypadki nie są aż takim mega problemem, w ciągu paru ostatnich lat (też przed pandemia) może max dosłownie parę razy miałem opóźnienie powyżej 30min. Na 112 po S8 da się sprawnie przejechać, bardziej kumaty kierowca wie po pewnym czasie który pas w danym momencie idzie szybciej. Natomiast czasy przelotu na całej 112 były chore, bez wypadków na S8 potrafiłem mieć na Karolinie po -15min, a - 8min to był standard.

A na pracownikach niech oszczędzają, szybciej to padnie :)

Ps Co do przesiadek to nie mam już głowy do szukania kolejnych. Jeśli uważasz, że w ogóle przesiadanie się jest lepsze od bezpośrednich połączeń, to tego się trzymaj, a ja będę swojego zdania :)
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ