Uspokojenie ruchu na ulicach Warszawy
Moderator: Wiliam
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Dokładnie to nic się nie zmieni poza nazewnictwem. Może i nowe chodniki są węższe, ale za to cała droga dla pieszych obejmuje też skrajnię jezdni. Wychodzi więc na to samo.
Miasto rozpoczyna konsultacje społeczne w sprawie kompleksowego programu uspokojenia ruchu na terenie Warszawy. Co sądzicie o propozycji?
https://konsultacje.um.warszawa.pl/strefy_tempo30
https://konsultacje.um.warszawa.pl/strefy_tempo30
W projekcie jest kilka ulic w Wawrze wyłączonych spod tempo 30, gdzie istnieje obecnie ograniczenie do 30 km/h z progami wyspowymi (Mrówcza, Zwoleńska, Łasaka). Na Mrówczej jest nawet zlikwidowana DDR w związku z tym ograniczeniem. Ciekawe, czy docelowo ograniczenia i progi znikną na tych ulicach.
Ciekawym znanym mi przypadkiem brzegowym jest Rechniewskiego: duży ruch, DDR, a jednocześnie istnieją progi. Ulice poprzeczne są drogami wewnętrznymi należącymi do spółdzielni. W idealnym rozwiązaniu powinny powstać skrzyżowania równorzędne, ale to chyba wymaga przekształceń własnościowych tych dróg wewnętrznych.
Na mapie są też specjalne dojazdy do szpitali (Bursztynowa), do stacji pogotowia (Poznańska), do Straży Pożarnej (Marcinkowskiego) i z dedykacją dla ambasad (Jazdów, to najdziwniejszy przypadek) - tam moim zdaniem powinno też być tempo 30, równorzędne skrzyżowania, ale bez progów.
Istnieją też ulice na mało zurbanizowanych/przemysłowych terenach, gdzie tempo 30 będzie tak czy siak fikcją i lepiej tego nie ruszać (wiadukt na Hołubcowej nad S2 jest najbardziej jaskrawym przykładem, różne ulice na Targówku Przemysłowym, Chłopickiego od Chełmżyńskiej do Dudziarskiej).
Ciekawym znanym mi przypadkiem brzegowym jest Rechniewskiego: duży ruch, DDR, a jednocześnie istnieją progi. Ulice poprzeczne są drogami wewnętrznymi należącymi do spółdzielni. W idealnym rozwiązaniu powinny powstać skrzyżowania równorzędne, ale to chyba wymaga przekształceń własnościowych tych dróg wewnętrznych.
Na mapie są też specjalne dojazdy do szpitali (Bursztynowa), do stacji pogotowia (Poznańska), do Straży Pożarnej (Marcinkowskiego) i z dedykacją dla ambasad (Jazdów, to najdziwniejszy przypadek) - tam moim zdaniem powinno też być tempo 30, równorzędne skrzyżowania, ale bez progów.
Istnieją też ulice na mało zurbanizowanych/przemysłowych terenach, gdzie tempo 30 będzie tak czy siak fikcją i lepiej tego nie ruszać (wiadukt na Hołubcowej nad S2 jest najbardziej jaskrawym przykładem, różne ulice na Targówku Przemysłowym, Chłopickiego od Chełmżyńskiej do Dudziarskiej).
Tempo 30 to lewicowy bełkot z zachodu
- ZielonyJamnik
- Posty: 707
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
30km/h serio? To już lepiej odblokujmy hulajnogi elektryczne do tej prędkości i wywalmy samochody z miasta.
Najpierw niech się wezmą za egzekwowanie 50km/h, a potem zobaczmy ile jest wypadków
Najpierw niech się wezmą za egzekwowanie 50km/h, a potem zobaczmy ile jest wypadków
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Żadna rewolucja, na większości z tych ulic i tak się więcej nie pojedzie już w tej chwili. Zresztą, nawet na tych wskazanych jako wyłączone z uspokojenia już teraz w wielu miejscach jest 30-40 km/h (czasem punktowo) i progi wyspowe (np. Radiowa, Wrocławska, Cynamonowa, Dereniowa, Stawki, Podleśna i wiele innych). Ogólnie przydałoby się tu jakieś stopniowanie, tzn. które ulice w ogóle wyłączamy w ogóle z uspokojenia a które uspokajamy właśnie punktowo. Zresztą, da się zastosować nawet takie łagodne progi, po których można jechać 50 km/h bez problemu, i po takich autobusy by spokojnie mogły kursować, no tylko to trzeba porządnie zrobić.ZielonyJamnik pisze: ↑17 paź 2022, 15:2530km/h serio? To już lepiej odblokujmy hulajnogi elektryczne do tej prędkości i wywalmy samochody z miasta.
Najpierw niech się wezmą za egzekwowanie 50km/h, a potem zobaczmy ile jest wypadków
Łasaka - najbardziej nieprzejezdna ulica w Wawrze.
Tempo jazdy powinno zależeć od klasy ulicy/drogi. Np. L (lokalne) - 30 km/h. Z (zbiorcze) i G (główne) - 50 km/h. GP (główne ruchu przyspieszonego) - 70 km/h.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Z tego co widzę na mapie, to w strefie 30 ma być np. ul. Filtrowa i Nowowiejska. Czy ktokolwiek pomyślał o tramwajach? Czy będą osobne znaki dopuszczające wyższą prędkość, czy też będą jeździć 30? Zresztą w ogóle ulice z komunikacją miejską raczej nie powinny być w strefie 30 (może z wyjątkiem takich, jak np. Opaczewska, gdzie ruch autobusów jest dość niewielki), a widzę, że znajdzie się w niej np. Pawińskiego.
Tworzy się progi zwalniające w taki sposób, żeby autobusy nie najeżdżały na nie kołami. Oki, spoko pomysł. Tylko że w praktyce to często wygląda tak, że np. zaparkowane samochody wystają na ulice i trzeba je ominąć, a więc kołami przejechać przez próg...
A na Filtrowej to i tak nie ma 30 dla tramwajów, bo tam jakiś generał mieszka?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
30 dla tramwajów jest ale tylko w godz. 22-6.
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt: