Dyskusja o 521

Moderator: Wiliam

patryk148
Posty: 537
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 17 paź 2022, 19:05

106 z 504 połączyć, a 159 dać od pl. Zawiszy przez rondo Daszyńskiego na Młynów. Tylko buspas przydałby się.

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 17 paź 2022, 20:29

109 na Szczęśliwice, a 521 w co którymś kursie z Wiatracznej do pętli Kamionek przez Podskarbińską i Grochowską. 311 do metra Stadion na ten przystanek co teraz Z-1. Na tym przystanku zatrzymywałby się w drodze na Pragę Południe również 135. Przy okazji miłe widziana koordynacja rozkładów 135/311.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 paź 2022, 21:32

109 na Szczęśliwice to pomysł bardzo zły, nie pasują częstotliwości w żaden sposób, 109 należy zaś docelowo wydłużać w drugą stronę - a im bardziej pojedzie w rejony Siekierek, tym gorzej ten zawijas będzie wyglądał. W pełnej relacji pojedzie tym tylko brać miłośnicza, z szeroko pojętej Ochoty na Solec jest już cała gama linii jeżdżących TŁ, a na dokładkę jeszcze 159, sztuczne łączenie dwóch końcówek przez Centrum z przyzerowym tranzytem nie jest dobrym pomysłem (por. stare 117).

Czytając pomysł @patryk148 połączenia 504 ze 106 nawet się uśmiechnąłem, bo to przecież stare 436 i ogólnie rzecz biorąc jest to niegłupi sposób rozwiązania problemu końca dla linii ŻiW - MRD, ale z kontekstu wywnioskowałem że chodzi o to drugie pół 106 i trochę włos mi się zjeżył na głowie.

Padł wyżej argument, że relację 521 na Szczęśliwicach przejmie tramwaj na BW1920 i jest to trochę prawda, ale jednak z rejonu pętli to jest 700+ metrów i jednak może to być kontrowersyjne; generalnie kogo wyższa częstotliwość miała przyciągnąć, ten już jest w dziewiątce.

Ale generalnie podmiana 517 ze 191 dałaby ZP Szczęśliwicka połączenie ze ścisłym centrum już teraz, gdyby to miało być jednak decydującym argumentem :)

Generalnie skoro prezydent Otwocka tak chce, to trzeba skorzystać z okazji, wydzielić z 521 linię Wiatraczna - Otwock z kursami skróconymi do Falenicy, a 521 zostawić co 30 minut w okrojonych szczytach, kilkanaście kursów dziennie. Numerek zostanie, wszyscy będą szczęśliwi:)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 paź 2022, 22:05

fik pisze:
17 paź 2022, 21:32
109 na Szczęśliwice to pomysł bardzo zły, nie pasują częstotliwości w żaden sposób, 109 należy zaś docelowo wydłużać w drugą stronę - a im bardziej pojedzie w rejony Siekierek, tym gorzej ten zawijas będzie wyglądał. W pełnej relacji pojedzie tym tylko brać miłośnicza, z szeroko pojętej Ochoty na Solec jest już cała gama linii jeżdżących TŁ, a na dokładkę jeszcze 159, sztuczne łączenie dwóch końcówek przez Centrum z przyzerowym tranzytem nie jest dobrym pomysłem (por. stare 117).

Czytając pomysł @patryk148 połączenia 504 ze 106 nawet się uśmiechnąłem, bo to przecież stare 436 i ogólnie rzecz biorąc jest to niegłupi sposób rozwiązania problemu końca dla linii ŻiW - MRD, ale z kontekstu wywnioskowałem że chodzi o to drugie pół 106 i trochę włos mi się zjeżył na głowie.

Padł wyżej argument, że relację 521 na Szczęśliwicach przejmie tramwaj na BW1920 i jest to trochę prawda, ale jednak z rejonu pętli to jest 700+ metrów i jednak może to być kontrowersyjne; generalnie kogo wyższa częstotliwość miała przyciągnąć, ten już jest w dziewiątce.

Ale generalnie podmiana 517 ze 191 dałaby ZP Szczęśliwicka połączenie ze ścisłym centrum już teraz, gdyby to miało być jednak decydującym argumentem :)

Generalnie skoro prezydent Otwocka tak chce, to trzeba skorzystać z okazji, wydzielić z 521 linię Wiatraczna - Otwock z kursami skróconymi do Falenicy, a 521 zostawić co 30 minut w okrojonych szczytach, kilkanaście kursów dziennie. Numerek zostanie, wszyscy będą szczęśliwi:)
I to jest plan, panie kolego :) 113 i 521. 521 stopniowo wygaszać... Gdzie prezydent Otwocka był, gdy np. Łomianki tworzyły swój system komunikacji miejskiej zintegrowany z ZTM? Gdzie był jak upadał Minibus.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

patryk148
Posty: 537
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 17 paź 2022, 22:13

fik pisze:
17 paź 2022, 21:32

Czytając pomysł @patryk148 połączenia 504 ze 106 nawet się uśmiechnąłem, bo to przecież stare 436 i ogólnie rzecz biorąc jest to niegłupi sposób rozwiązania problemu końca dla linii ŻiW - MRD, ale z kontekstu wywnioskowałem że chodzi o to drugie pół 106 i trochę włos mi się zjeżył.
Generalnie to w.zamysle było połączenie Grzybowskiej z pl. Zawiszy oraz Płockiej z pl. Zawiszy. Stąd pomysł przerzucania 159 na Młynów. Bardziej naturalna wydaje na Grzybowskiej jest 128. Wtedy mamy połączenie BUW z ochockim kampusem.

Ale to watek o 521.

Michał
Posty: 72
Rejestracja: 12 sty 2006, 12:50
Lokalizacja: WAWER

Post autor: Michał » 18 paź 2022, 11:20

Linia 143 powinna być skrócona do Wiatracznej po historycznej trasie i na solówki. Brygady ze 143 dać na wiecznie przepełnione 188 i 523. Linia 521 na praskim brzegu cieszy się dużą popularnością. W szczególności wzdłuż torów sporo osób z niej korzysta. Myślę, że aktualnie większym marnotrawstwem brygad i nonsensem jest 143 niż linia 521 na pełnej trasie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25379
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 paź 2022, 11:34

143 to mimo wszystko jest trochę sztuczne połączenie podstawowej linii Rembertów-Wiatraczna oraz zasilenia odcinka Wiatraczna-Politechnika. Nie rozpatrywałbym jej tylko w kontekście linii z Rembertowa do Śródmieścia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 18 paź 2022, 13:23

521 dubluje linię tramwajową nr 9 na odcinku od przystanku Bitwy Warszawskiej do przystanku Gocławek, to jest ponad 11 km. Jeśli to nie jest marnotrawstwo to ja nie wiem jak to nazwać.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 paź 2022, 14:14

pawcio pisze:
18 paź 2022, 11:34
143 to mimo wszystko jest trochę sztuczne połączenie podstawowej linii Rembertów-Wiatraczna oraz zasilenia odcinka Wiatraczna-Politechnika. Nie rozpatrywałbym jej tylko w kontekście linii z Rembertowa do Śródmieścia.
Oidp Rembertów dostał do wyboru Wiatraczna albo Politechnika - wybrał: tak.
I wyszło tak, jak robi rak: byle jak.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Michał
Posty: 72
Rejestracja: 12 sty 2006, 12:50
Lokalizacja: WAWER

Post autor: Michał » 18 paź 2022, 14:30

KwZ pisze:
18 paź 2022, 14:14
pawcio pisze:
18 paź 2022, 11:34
143 to mimo wszystko jest trochę sztuczne połączenie podstawowej linii Rembertów-Wiatraczna oraz zasilenia odcinka Wiatraczna-Politechnika. Nie rozpatrywałbym jej tylko w kontekście linii z Rembertowa do Śródmieścia.
Oidp Rembertów dostał do wyboru Wiatraczna albo Politechnika - wybrał: tak.
I wyszło tak, jak robi rak: byle jak.
A jaki to wybór? Czy chcecie linie tylko do Wiatracznej, czy do Wiatracznej i Politechniki? Każdy wybrałby dłuższą. Szkoda, że inne dzielnice nie mają takich wyborów. Co do 521, to na pełnej trasie kursuje co 30 minut, ma ładne zapełnienie do Centrum i jest obsługiwane przez 5 brygad. Zaś 143 to kilkanaście brygad przegubowych i jest najmniej wykorzystywaną linią na TŁ, a o Grochowskiej to już nie wspomnę. A jeżeli chodzi o duble, to tramwaj nie jedzie na Wawer ani na Rembertów. Więc skoro pasażerowie 521 mogą się przesiąść np. na Płowieckiej do 5xx czy na Gocławku do tramwaju, to także mogą to uczynić pasażerowie 143 jadący z Rembertowa.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 paź 2022, 15:10

Michał pisze:
18 paź 2022, 14:30
KwZ pisze:
18 paź 2022, 14:14


Oidp Rembertów dostał do wyboru Wiatraczna albo Politechnika - wybrał: tak.
I wyszło tak, jak robi rak: byle jak.
A jaki to wybór? Czy chcecie linie tylko do Wiatracznej, czy do Wiatracznej i Politechniki?
Albo - albo.
A że wybrał obie relacje, to ma gorzej.

Zresztą nie dłuższa jest lepsza: spada częstotliwość i spada regularność.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10650
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 paź 2022, 17:49

pawcio pisze:143 to mimo wszystko jest trochę sztuczne połączenie podstawowej linii Rembertów-Wiatraczna oraz zasilenia odcinka Wiatraczna-Politechnika. Nie rozpatrywałbym jej tylko w kontekście linii z Rembertowa do Śródmieścia.
Zlikwidowali 415/515, wydłużyli 143. Z jednej strony to były czasy, kiedy te wszystkie skmki nie były a tak popularne, a z drugiej jednak Rembertów też się od tamtego czasu lekko rozwinął (i okolice też).

Zarówno 143 jak i 521 powinny kończyć na Wiatracznej - tylko właściwie co to jest Wiatraczna? Ani pociągu, ani metra…
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6939
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 paź 2022, 18:39

Ale pociąg jest zarówno w Wawrze jak i Rembertowie.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 paź 2022, 18:45

Ponadto 143, jak i 521 zahaczają o stacje kolejowe. ;-)

Autobus Czerwon
Posty: 4116
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 paź 2022, 19:07

Łukasz pisze:
18 paź 2022, 17:49
Zarówno 143 jak i 521 powinny kończyć na Wiatracznej - tylko właściwie co to jest Wiatraczna? Ani pociągu, ani metra…
Głownym problemem jednego jak i drugiego, są beznadziejne przesiadki, choć właściwie jest to globalny problem całego tego węzła. Rozpatrując przypadek 521: załóżmy że dojazd do przystaku Wiatraczna 22 zajmuje 2 minuty dłużej niż na przystanek 03 który obowiązuje dla kursów na Szczęśliwice. Chcąc jechać dalej 9/24 do Centrum, pasażera czeka spacer - bagatela - o długości 370 metrów. 370 metrów to odległość którą często dzielą dwa zespoły przystankowe. Powiedzmy że zajmie to 5 minut. Na oczekiwanie na tramwaj założmy optymistycznie 2 minuty - to już jest 9 minut straty na przesiadce. Tyle zajmuje rozkładowo dojazd 521 z Wiatracznej do Muzeum Narodowego, a biorąc pod uwagę charakterystykę ruchu oraz buspasy w Centrum, jest to czas w miarę osiągalny. Nie mówię już o tym, że często 521 jedzie po prostu szybciej niż tramwaj, więc strata może okazać się jeszcze większa. Inny problem (choć właściwie ciężko to nazwać problemem) jest taki, że 521 na odcinku do Centrum czy DWC ma nadal całkiem przyzwoitą frekwencję i to w wielu porach: osobiście zdarzyło mi się wieźć w sobotę w okolicach 22-23 pełen autobus ludzi z Wawra do Centrum. Podejrzewam że gdyby 521 jeździło częściej, miałoby tę frekwencję jeszcze lepszą. Oczywiście, na odcinku od Wiatracznej na wschód liczba pasażerów jest jeszcze wyższa niż na odcinku centralnym, ale naprawdę jest dużo linii które wożą mniej ludzi niż 521 na rzeczonym fragmencie trasy i jakoś nie widziałem postulatów ich likwidacji.

ODPOWIEDZ