Dyskusja o 521
Moderator: Wiliam
106 z 504 połączyć, a 159 dać od pl. Zawiszy przez rondo Daszyńskiego na Młynów. Tylko buspas przydałby się.
109 na Szczęśliwice, a 521 w co którymś kursie z Wiatracznej do pętli Kamionek przez Podskarbińską i Grochowską. 311 do metra Stadion na ten przystanek co teraz Z-1. Na tym przystanku zatrzymywałby się w drodze na Pragę Południe również 135. Przy okazji miłe widziana koordynacja rozkładów 135/311.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27409
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
109 na Szczęśliwice to pomysł bardzo zły, nie pasują częstotliwości w żaden sposób, 109 należy zaś docelowo wydłużać w drugą stronę - a im bardziej pojedzie w rejony Siekierek, tym gorzej ten zawijas będzie wyglądał. W pełnej relacji pojedzie tym tylko brać miłośnicza, z szeroko pojętej Ochoty na Solec jest już cała gama linii jeżdżących TŁ, a na dokładkę jeszcze 159, sztuczne łączenie dwóch końcówek przez Centrum z przyzerowym tranzytem nie jest dobrym pomysłem (por. stare 117).
Czytając pomysł @patryk148 połączenia 504 ze 106 nawet się uśmiechnąłem, bo to przecież stare 436 i ogólnie rzecz biorąc jest to niegłupi sposób rozwiązania problemu końca dla linii ŻiW - MRD, ale z kontekstu wywnioskowałem że chodzi o to drugie pół 106 i trochę włos mi się zjeżył na głowie.
Padł wyżej argument, że relację 521 na Szczęśliwicach przejmie tramwaj na BW1920 i jest to trochę prawda, ale jednak z rejonu pętli to jest 700+ metrów i jednak może to być kontrowersyjne; generalnie kogo wyższa częstotliwość miała przyciągnąć, ten już jest w dziewiątce.
Ale generalnie podmiana 517 ze 191 dałaby ZP Szczęśliwicka połączenie ze ścisłym centrum już teraz, gdyby to miało być jednak decydującym argumentem
Generalnie skoro prezydent Otwocka tak chce, to trzeba skorzystać z okazji, wydzielić z 521 linię Wiatraczna - Otwock z kursami skróconymi do Falenicy, a 521 zostawić co 30 minut w okrojonych szczytach, kilkanaście kursów dziennie. Numerek zostanie, wszyscy będą szczęśliwi:)
Czytając pomysł @patryk148 połączenia 504 ze 106 nawet się uśmiechnąłem, bo to przecież stare 436 i ogólnie rzecz biorąc jest to niegłupi sposób rozwiązania problemu końca dla linii ŻiW - MRD, ale z kontekstu wywnioskowałem że chodzi o to drugie pół 106 i trochę włos mi się zjeżył na głowie.
Padł wyżej argument, że relację 521 na Szczęśliwicach przejmie tramwaj na BW1920 i jest to trochę prawda, ale jednak z rejonu pętli to jest 700+ metrów i jednak może to być kontrowersyjne; generalnie kogo wyższa częstotliwość miała przyciągnąć, ten już jest w dziewiątce.
Ale generalnie podmiana 517 ze 191 dałaby ZP Szczęśliwicka połączenie ze ścisłym centrum już teraz, gdyby to miało być jednak decydującym argumentem
Generalnie skoro prezydent Otwocka tak chce, to trzeba skorzystać z okazji, wydzielić z 521 linię Wiatraczna - Otwock z kursami skróconymi do Falenicy, a 521 zostawić co 30 minut w okrojonych szczytach, kilkanaście kursów dziennie. Numerek zostanie, wszyscy będą szczęśliwi:)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
I to jest plan, panie kolego 113 i 521. 521 stopniowo wygaszać... Gdzie prezydent Otwocka był, gdy np. Łomianki tworzyły swój system komunikacji miejskiej zintegrowany z ZTM? Gdzie był jak upadał Minibus.fik pisze: ↑17 paź 2022, 21:32109 na Szczęśliwice to pomysł bardzo zły, nie pasują częstotliwości w żaden sposób, 109 należy zaś docelowo wydłużać w drugą stronę - a im bardziej pojedzie w rejony Siekierek, tym gorzej ten zawijas będzie wyglądał. W pełnej relacji pojedzie tym tylko brać miłośnicza, z szeroko pojętej Ochoty na Solec jest już cała gama linii jeżdżących TŁ, a na dokładkę jeszcze 159, sztuczne łączenie dwóch końcówek przez Centrum z przyzerowym tranzytem nie jest dobrym pomysłem (por. stare 117).
Czytając pomysł @patryk148 połączenia 504 ze 106 nawet się uśmiechnąłem, bo to przecież stare 436 i ogólnie rzecz biorąc jest to niegłupi sposób rozwiązania problemu końca dla linii ŻiW - MRD, ale z kontekstu wywnioskowałem że chodzi o to drugie pół 106 i trochę włos mi się zjeżył na głowie.
Padł wyżej argument, że relację 521 na Szczęśliwicach przejmie tramwaj na BW1920 i jest to trochę prawda, ale jednak z rejonu pętli to jest 700+ metrów i jednak może to być kontrowersyjne; generalnie kogo wyższa częstotliwość miała przyciągnąć, ten już jest w dziewiątce.
Ale generalnie podmiana 517 ze 191 dałaby ZP Szczęśliwicka połączenie ze ścisłym centrum już teraz, gdyby to miało być jednak decydującym argumentem
Generalnie skoro prezydent Otwocka tak chce, to trzeba skorzystać z okazji, wydzielić z 521 linię Wiatraczna - Otwock z kursami skróconymi do Falenicy, a 521 zostawić co 30 minut w okrojonych szczytach, kilkanaście kursów dziennie. Numerek zostanie, wszyscy będą szczęśliwi:)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Generalnie to w.zamysle było połączenie Grzybowskiej z pl. Zawiszy oraz Płockiej z pl. Zawiszy. Stąd pomysł przerzucania 159 na Młynów. Bardziej naturalna wydaje na Grzybowskiej jest 128. Wtedy mamy połączenie BUW z ochockim kampusem.fik pisze: ↑17 paź 2022, 21:32
Czytając pomysł @patryk148 połączenia 504 ze 106 nawet się uśmiechnąłem, bo to przecież stare 436 i ogólnie rzecz biorąc jest to niegłupi sposób rozwiązania problemu końca dla linii ŻiW - MRD, ale z kontekstu wywnioskowałem że chodzi o to drugie pół 106 i trochę włos mi się zjeżył.
Ale to watek o 521.
Linia 143 powinna być skrócona do Wiatracznej po historycznej trasie i na solówki. Brygady ze 143 dać na wiecznie przepełnione 188 i 523. Linia 521 na praskim brzegu cieszy się dużą popularnością. W szczególności wzdłuż torów sporo osób z niej korzysta. Myślę, że aktualnie większym marnotrawstwem brygad i nonsensem jest 143 niż linia 521 na pełnej trasie.
143 to mimo wszystko jest trochę sztuczne połączenie podstawowej linii Rembertów-Wiatraczna oraz zasilenia odcinka Wiatraczna-Politechnika. Nie rozpatrywałbym jej tylko w kontekście linii z Rembertowa do Śródmieścia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
521 dubluje linię tramwajową nr 9 na odcinku od przystanku Bitwy Warszawskiej do przystanku Gocławek, to jest ponad 11 km. Jeśli to nie jest marnotrawstwo to ja nie wiem jak to nazwać.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
Oidp Rembertów dostał do wyboru Wiatraczna albo Politechnika - wybrał: tak.
I wyszło tak, jak robi rak: byle jak.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
A jaki to wybór? Czy chcecie linie tylko do Wiatracznej, czy do Wiatracznej i Politechniki? Każdy wybrałby dłuższą. Szkoda, że inne dzielnice nie mają takich wyborów. Co do 521, to na pełnej trasie kursuje co 30 minut, ma ładne zapełnienie do Centrum i jest obsługiwane przez 5 brygad. Zaś 143 to kilkanaście brygad przegubowych i jest najmniej wykorzystywaną linią na TŁ, a o Grochowskiej to już nie wspomnę. A jeżeli chodzi o duble, to tramwaj nie jedzie na Wawer ani na Rembertów. Więc skoro pasażerowie 521 mogą się przesiąść np. na Płowieckiej do 5xx czy na Gocławku do tramwaju, to także mogą to uczynić pasażerowie 143 jadący z Rembertowa.
Albo - albo.
A że wybrał obie relacje, to ma gorzej.
Zresztą nie dłuższa jest lepsza: spada częstotliwość i spada regularność.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Zlikwidowali 415/515, wydłużyli 143. Z jednej strony to były czasy, kiedy te wszystkie skmki nie były a tak popularne, a z drugiej jednak Rembertów też się od tamtego czasu lekko rozwinął (i okolice też).pawcio pisze:143 to mimo wszystko jest trochę sztuczne połączenie podstawowej linii Rembertów-Wiatraczna oraz zasilenia odcinka Wiatraczna-Politechnika. Nie rozpatrywałbym jej tylko w kontekście linii z Rembertowa do Śródmieścia.
Zarówno 143 jak i 521 powinny kończyć na Wiatracznej - tylko właściwie co to jest Wiatraczna? Ani pociągu, ani metra…
ŁK
Ponadto 143, jak i 521 zahaczają o stacje kolejowe.
-
- Posty: 4116
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Głownym problemem jednego jak i drugiego, są beznadziejne przesiadki, choć właściwie jest to globalny problem całego tego węzła. Rozpatrując przypadek 521: załóżmy że dojazd do przystaku Wiatraczna 22 zajmuje 2 minuty dłużej niż na przystanek 03 który obowiązuje dla kursów na Szczęśliwice. Chcąc jechać dalej 9/24 do Centrum, pasażera czeka spacer - bagatela - o długości 370 metrów. 370 metrów to odległość którą często dzielą dwa zespoły przystankowe. Powiedzmy że zajmie to 5 minut. Na oczekiwanie na tramwaj założmy optymistycznie 2 minuty - to już jest 9 minut straty na przesiadce. Tyle zajmuje rozkładowo dojazd 521 z Wiatracznej do Muzeum Narodowego, a biorąc pod uwagę charakterystykę ruchu oraz buspasy w Centrum, jest to czas w miarę osiągalny. Nie mówię już o tym, że często 521 jedzie po prostu szybciej niż tramwaj, więc strata może okazać się jeszcze większa. Inny problem (choć właściwie ciężko to nazwać problemem) jest taki, że 521 na odcinku do Centrum czy DWC ma nadal całkiem przyzwoitą frekwencję i to w wielu porach: osobiście zdarzyło mi się wieźć w sobotę w okolicach 22-23 pełen autobus ludzi z Wawra do Centrum. Podejrzewam że gdyby 521 jeździło częściej, miałoby tę frekwencję jeszcze lepszą. Oczywiście, na odcinku od Wiatracznej na wschód liczba pasażerów jest jeszcze wyższa niż na odcinku centralnym, ale naprawdę jest dużo linii które wożą mniej ludzi niż 521 na rzeczonym fragmencie trasy i jakoś nie widziałem postulatów ich likwidacji.